[SBS 2k] Printer Probleem (startdoc)

Pagina: 1
Acties:

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Beste heren,

Ik heb gister een klein probleempje met de printers in mijn active directory gehad.
Ik heb gister een printer verwijdert en weer opnieuw geinstalleerd, dit kon ik alleen doen door de print spooler service uit te zetten en weer te starten.

Nadat ik deze handelingen heb verricht is alles mis gelopen. Elke printer die netwerk gekoppeld is geeft nu de foutmelding : 'Kan startdoc niet aanroepen'' .
Ik heb echt overal gezocht, maar dit is een zeer bizar probleem, zelfs google.nl geeft geen oplossing.

Heeft dit te maken met het feit dat SBS wat verandert in de regkeys van zijn clients en dat de clients reg nog altijd de gegevens van gister hebben.

groetjes

It's not who you are , it's who you know.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
*kick*

-edit-

Ik heb de Fax service van SBS ook aangezet omdat de printspooler afhankelijk zou zijn van deze service.

Ik krijg dan een foutmelding , dat de fax service niet kan worden gestart,
en windows heeft "geen" fout gegenereerd dus kan het een interne windows fout zijn.

iemand?

[ Voor 85% gewijzigd door troyk op 14-05-2004 09:34 ]

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
*kick*
niemand?
Mod-break:

Dit is (weer) een kick binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even wat meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien. Ik snap dat je haast hebt maar ga niet zo snel schoppen.

[ Voor 100% gewijzigd door F_J_K op 14-05-2004 12:25 . Reden: kickz0rs ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

'Kan startdoc niet aanroepen', is dat de enige en volledige foutmelding? (En waar verschijnt die, zoals ik het lees op de printerdisplay? :P )

Of je er wat aan hebt weet ik niet, maar zoek naar de engelse foutmelding, niet de NL versie. Dus iets als 'windows error cannot find startdoc' of can't ipv. cannot.
offtopic:
Waarom er Nederlandstalige servers bestaan wil ik niet eens weten :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
- sorry van die kick.

- die errormelding komt nadat ik op afdrukken het gedrukt (je ziet dat vaak kort zon schermpje met de gegevens: bezig met afdrukken pagina 1...2. etc) , dit gebeurt gewoon goed.

Maar precies op het moment dat de printer de informatie gaat sturen naar de printer geeft ie de melding dat hij startdoc niet kan aanroepen.
Dit is een vb functie voor printen.

De melding komt als een pop-up op het scherm van de client pc te staan.

Ik heb uiteraard ook in het Engels gezocht, maar het lijkt wel alsof ik de eerste ben die dit probleem heeft?

- FAQ gelezen, goeie policy hier -

[ Voor 14% gewijzigd door troyk op 14-05-2004 13:21 ]