P2B: wil niet meer starten

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb recentelijk een P2B-moederbord op de kop getikt met een harde schijf waar ik WinXP op heb geïnstalleerd (als extra server-tje). Het werkte naar behoren, totdat ik de 256Mb had ge-upgrade naar 768Mb. De PC start op, maar na het detecteren van de Primary Master/Slave en Secundary Master/Slave gebeurt er niets meer; de tekst blijft in beeld, maar de PC lijkt gewoon te hangen. Geen probleem, dacht ik: 512Mb eruit gehaald en het spul weer aangeslingerd .... helaas ... Ook met de 256Mb die er reeds inzat start de PC niet meer op en strand hij op precies dezelfde plaats.

Uiteraard heb ik in het BIOS gekeken wat er verkeerd is, maar daar lijkt alles goed te zijn. Ik heb ook alle IDE-kabels los 'getrokken', maar ook dan gebeurt hetzelfde.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen om deze PC weer aan de praat te krijgen?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even een BIOS- of ATX reset doen? Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

• pven
  • Niet online
Ik heb, uiteraard :X, geen manual van dat board. In Asus P2B BIOS resetten zag ik hetzelfde probleem als wat ik nu ook heb: waar zitten die pinnetjes?

Hieronder een foto van het board, misschien dat iemand aan kan geven waar die pinnetjes ongeveer zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/31365/full.jpg

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Die manual kun je gewoon op de Asus site (of FTP) downloaden natuurlijk.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pven
  • Niet online
Als ik op de site van ASUS zoek, dan wordt P2B niet eens gevonden ... :?

(Google-is-your-friend: ff zoeken :X)

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 14-05-2004 09:01 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

http://www.asus.com.tw/su...=p2b(pcb1.02).pdf~zaqwedc
Daar heb je je manual :)

Op pagina 10 staat wat je wilt weten.

[ Voor 7% gewijzigd door Leon T op 14-05-2004 09:01 ]

• pven
  • Niet online
Ff nieuwsgierig: hoe heb je dit op de site van ASUS gevonden?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Google query
site:asus.com p2b manual

:P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Mwa, zeker weten? Dan is hier de volgende link: http://www.asus.com.tw/su...ype=like&file_type=Manual

veel mazzls

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zonder Google:
1) www.asus.com.tw
2) global
3) downloads
4) model name: p2b; file type: manual
5) p2b
6) taadaa :P

• pven
  • Niet online
Ik heb een 'BIOS Reset' gedaan ... desondanks is het niet opgelost en blijft hetzelfde gedrag bestaan. :'(

D*MN ... bij toeval ontdekt ik dat de USB-muis dit gedraag veroorzaakte ... ?!? ... Ik ben weer blij! :) ... Uiteraard vraag ik me wel af waarom een USB-muis voorkomt dat mijn PC goed opstart. Als de PC gestart is en ik plug dan de muis in, dan werkt alles zoals het hoort.

[ Voor 63% gewijzigd door pven op 14-05-2004 10:06 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
pven schreef op 14 mei 2004 @ 10:02:
Ik heb een 'BIOS Reset' gedaan ... desondanks is het niet opgelost en blijft hetzelfde gedrag bestaan. :'(

D*MN ... bij toeval ontdekt ik dat de USB-muis dit gedraag veroorzaakte ... ?!? ... Ik ben weer blij! :) ... Uiteraard vraag ik me wel af waarom een USB-muis voorkomt dat mijn PC goed opstart. Als de PC gestart is en ik plug dan de muis in, dan werkt alles zoals het hoort.
hmmz vaag... maar ik heb dit eerder gezien bij een oud bordje van mij (ook als server), enige nadeel is dat je em niet auto kan laten booten na stroomuitval als je de muis erin laat zitten :P

Veel plezier er weer van ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even een klein opmerkingkje terzijde:

Je topictitel klopt niet en dat je toch wat hebt gehad aan de tips van anderen komt alleen doordat Asus blijkbaar voor deze versie van het moederbord dezelfde jumper layout had als voor de 'gewone' P2B :o

Je hebt namelijk geen P2B maar een P2B-VT

De P2B is een van de klassieke i440BX planken (met name in de P2B-F uitvoering), dit heeft een knoert van een Via southbridge midden op je pic staan :o

Deze keer is het toevallig goed gegaan, maar wees gewoon voortaan volledig, anders kun je finaal de mist in gaan...

Oslik blyat! Oslik!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
pven schreef op 14 mei 2004 @ 08:53:
Ik heb, uiteraard :X, geen manual van dat board. In Asus P2B BIOS resetten zag ik hetzelfde probleem als wat ik nu ook heb: waar zitten die pinnetjes?

Hieronder een foto van het board, misschien dat iemand aan kan geven waar die pinnetjes ongeveer zitten:
[afbeelding]
P3 450 zonder koeler?
Wordt dat niet 'wat' warm?
en ja, 50 mm fans zijn lawaaig, ik heb ze ook liever niet
dion_b schreef op 14 mei 2004 @ 12:36:
De P2B is een van de klassieke i440BX planken (met name in de P2B-F uitvoering), dit heeft een knoert van een Via southbridge midden op je pic staan :o

Deze keer is het toevallig goed gegaan, maar wees gewoon voortaan volledig, anders kun je finaal de mist in gaan...
Hij heeft ook een twee ISA sloten minder dan de P2B in die manual.

Maar nu een vraagje van mijn kant, wat kan er mis gaan als je hem via de verkeerde jumper probeerd te CMOS-resetten?
Als het goed is zet je alles weer terug, en gebeurt er als je de verkeerde pakt dus niets

[ Voor 45% gewijzigd door ANdrode op 14-05-2004 13:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ANdrode schreef op 14 mei 2004 @ 13:11:
[...]

P3 450 zonder koeler?
Wordt dat niet 'wat' warm?
en ja, 50 mm fans zijn lawaaig, ik heb ze ook liever niet
P3-450 passief kan prima, heb zelf een P2B-DS met twee passief gekoelde P2-400jes die niet meer dan de PSU fan heeft (en een 3cm fannetje in de HDD bay) en dan nog stijgt kast temp niet boven de 35C
[...]

Hij heeft ook een twee ISA sloten minder dan de P2B in die manual.

Maar nu een vraagje van mijn kant, wat kan er mis gaan als je hem via de verkeerde jumper probeerd te CMOS-resetten?
Als het goed is zet je alles weer terug, en gebeurt er als je de verkeerde pakt dus niets
Neuh, maar dan is je CMOS nog niet gecleared :z
(bovendien meen ik me te herinneren dat je hier niet een jumper moet omzetten maar twee soldeerpuntjes op het mobo moet shorten (leipe, domme methode van Asus, maar dat terzijde)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1