[Asus P4P800] S-ATA RAID en schijfvolgorde.

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Sinds gisteren heb ik een Asus P4P800 bord en twee 160Gb WB S-ATA schijven. Deze heb ik nu in RAID 0 draaien en dat werkt allemaal vlekkeloos. Op een klein dingetje na.

Windows heeft zichzelf nu op schijf i geinstalleerd en is bij mij card reader begonnen te tellen als C (dus, c,d,een f voor m'n card reader, g en h voor m'n dvd speler en brander en pas als laatste m'n HDD)

Dit komt waarschijnlijk omdat m'n bios die RAID config pas als laatste oppakt. Weet een van jullie hoe ik dit kan veranderen? Dus dat als in Window installeer dat ie dan m'n RAID config gewoon als schijf C pakt?

ik weet dat het voor de werking van mijn systeem niets uitmaakt, maar het gaat om het gevoel :p

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Je kunt toch veraderen in de eigenschappen van de systeembeheer...

[ Voor 87% gewijzigd door Silver7 op 14-05-2004 08:18 . Reden: netjes.... ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan alle driveletters aanpassen, behalve die van je OS.
Enige oplossing mijns inziens, is je cardreader afkoppelen als je Windows installeert, en zodra Windows er op staat, cardreader weer inpluggen.
Je cardreader wordt gewoon eerder herkend dan je Raid) configuratie (cardreader door BIOS ofzo, je RAID config pas na die tijd, als het BIOS gestart is, en de RAID controller gaat starten).

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

^ with stupid :P

't Is nieleuk, maar wel waar ... succes!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45
Weet niet precies hoe dat met een Raid setup werkt, maar hetzelfde gebeurt als je een nieuwe schijf in een pc met een cardreader hangt en deze tijdens de Windows setup partitioneert en formatteert. Indien er al een partitie aanwezig is op de schijf wordt aan deze wel driveletter C: toegewezen. Misschien is het mogelijk om van te voren m.b.v. PM o.i.d. een partitie aan te maken, of werkt dit niet met Raid ? * Nielson weet niet zoveel van Raid :)

/edit
Waarom staat deze trouwens in Videoplanken & Beeldkanonnen :?

[ Voor 17% gewijzigd door Nielson op 14-05-2004 08:58 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Nielson schreef op 14 mei 2004 @ 08:40:
Weet niet precies hoe dat met een Raid setup werkt, maar hetzelfde gebeurt als je een nieuwe schijf in een pc met een cardreader hangt en deze tijdens de Windows setup partitioneert en formatteert. Indien er al een partitie aanwezig is op de schijf wordt aan deze wel driveletter C: toegewezen. Misschien is het mogelijk om van te voren m.b.v. PM o.i.d. een partitie aan te maken, of werkt dit niet met Raid ? * Nielson weet niet zoveel van Raid :)

/edit
Waarom staat deze trouwens in Videoplanken & Beeldkanonnen :?
Foutje :P

Wat ik dus het beste kan doen is van te voren met Partition Magic partities aan maken, daarna pas windows installeren?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45
Probeer het eens zou ik zeggen, het werkt in ieder geval met enkele schijven, heb alleen geen idee of PM werkt i.c.m. RAID.

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:59
Ah dit heb ik ook al een aantal keer ervaren met mijn Asus P4P800 en RAID.

Wanneer je een partitie aanmaakt tijdens de Windows Setup en er verschijnt een andere letter dan C. De partitie weer verwijderen en net zolang herhalen totdat de letter C verschijnt.

Bij mij werkte dit iig :/ .

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem als ik een clean install van Windows XP doe.. (met card-reader etc. en 2 schijven @ RAID-0) Echter, heb je Windows XP al geïnstalleerd, en doe je dat opnieuw, ziet ie om een of andere vage reden gewoon wel de drive-letter als c:\..

Dus, als je nog niet je hele XP install hebt opgebouwd, zou ik zeggen, installeer XP gewoon lekker opnieuw (duurt toch niet al te lang op jouw systeempje?), en laat setup gewoon de vorige installatie van Windoze weghalen..

offtopic:

Wat doet dit in videoplanken in beeldkannonen?? :S:S:S

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je het opnieuw installeert zorg dan dat de cardreader niet aangesloten is, dan kan windows ze niet detecteren en zal je met je schijven gewoon vanaf C kunnen beginnen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1