Ik heb een functie geschreven om verschillende elementen te verbergen voor gebruikers die er geen authorisatie voor hebben.
En het vreemde is dat de functie prima werkt , behalve als ik het id van de link laat beginnen met een nummer, bijvoorbeeld: id="1abc". Dan krijg ik een foutmelding dat er ";" ontbreekt in de eval-regel.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| //Inhoud functie om HTML element te verbergen if (document.all) //IE only { for (x in document.all) // loop trough all HTML elements { var currentID = document.all[x].id; if ((currentID != undefined) && (currentID.indexOf('a') != -1)) { //if ID of current element contains the usertype character, it`s hidden eval("document.all." + currentID + ".style.visibility = 'hidden'"); } } } //HTML element dat WEL word verborgen <a href="#" id="abc">test</a> //HTML element dat NIET word verborgen <a href="#" id="1abc">test</a> |
En het vreemde is dat de functie prima werkt , behalve als ik het id van de link laat beginnen met een nummer, bijvoorbeeld: id="1abc". Dan krijg ik een foutmelding dat er ";" ontbreekt in de eval-regel.