Swapfile pas aanspreken als geheugen volzit

Pagina: 1
Acties:

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
ik ben ooit eens een instelling tegengenkomen die je in het register of in de win.ini moest zetten...

deze zorgde ervoor dat windows eerst je fysieke geheugen aansprak en dan pas je swapfile...

ik heb 1.5 gb ram en blijkbaar (zelfs al staat de swapfile overal op 0) gebruikt windows toch nog swapspace...

op m'n tweede machine heb ik die setting ook eens geprobeerd en (die heeft maar 1gb ram) en daar werkte het zeer vlot, maar sinds de herinstallatie van beide systemen vind ik die setting nergens meer terug...

hier iemand een ideetje misschien?

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Download cacheman, en daar is een optie in die heet 'disable consective paging' oid. Dit zegt dat de kernel niet gepaged mag worden.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Helaas kan dit volgensmij niet. Wat je wel kunt doen is het volgende wijzigen in je register:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"LargeSystemCache"=dword:00000001

Vergroot je system cache met 4MB en de volgende is nog beter:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]
"DisablePagingExecutive"=dword:00000001

Zorgt ervoor dat de core elementen van Windows niet worden geswapped.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Ultimateb schreef op 14 mei 2004 @ 02:48:
Download cacheman, en daar is een optie in die heet 'disable consective paging' oid. Dit zegt dat de kernel niet gepaged mag worden.
dat is iets anders dan wat ts vraagt. Ik ben bekend met de 'conservatieve swapfile' (die extra ruimte in het geheugen reserveerd voor de kernel), maar niet met bovenstaande functie. Ik heb momenteel gewoon geen cache ingesteld; tot nu toe had ik alleen met de beta van lineage2 meer dan een gig nodig. Dit programma bevatte dan ook een serie memoryleaks die na een paar uur het geheugen vol hadden. Behalve in dit soort situaties is het nut van een swapfile (bij 1024MB+ geheugen) niet heel groot meer.

Hierbij ga ik er natuurlijk vanuit dat je niet aan uitgebreide beeldbewerking doet, want dan wil het nog wel eens hard gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door SilentStorm op 14-05-2004 02:54 ]

Localhost is where the heart is

• bogy

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
neen, ik doe af en toe wel eens wat Illustrator, maar niet echt uitgebreid (workfiles van hooguit 50-60 MB)

en 't was idd iets met conservative memory handling ofzo

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 14:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
--> WOS, win.ini lijkt me niet iets dat in een NOS voor komt ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• bogy

bogy

Show me what u got!

Topicstarter
excuseer ... dat was echt per abuis ...

had waarschijnlijk iets te rap geklikt ...

Pagina: 1