[Home Hifi] in auto inbouwen met 220v?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik zat eens te denk of het mogelijk was een versterker van een gewoon setje, via een omvormer (van 12V-->220V) aan te sluiten op je autoradio, en dan een x aantal boxen eraan te hangen?

|home versterker| <-- aangesloten via 12v->220v omvormer.
-----------------
|
Boxen

Is dit mogelijk denken jullie? Ik bedacht het me ineens.. of is er toch nog iets wat ik over het hoofd heb gezien?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan wel zie dit topic: Home subwoofer in de auto ?

Het schijnt erg duur en lastig te zijn. Met andere woorden je kunt beter een autoversterker kopen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die versterker.. zettie die 220 niet om naar 12? ik ga PC in de auto inbouwen... en dan is het ook stom om van 12 => 220 => 12 te gaan.. kan direct.. msis ook met versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 03:42:
Hoe wou je een apparaat dat 220volt nodig heeft van genoeg voeding voorzien? Kan een omvormer dat? Mijn gevoel zegt van niet. Wat doet zo'n omvormer eigenlijk eigenlijk? Is het een soort adapter?
omvormer vormt voltage en ampere om 8)7 en dat moet goed gaan naar mijn gevoel denk alleen aan je accu :P. Ik ben ook met zoiets bezig maar dan anders namelijk : geen radio maar xbox (+tft-je) + creative inspire 5500 (oftelwel versterker + afstandsbediening + sub + dolby digital 5.1 :P ) dus dvdtjes kijken met sourround sound in je auto. Door middel van xbox ook divx afspelen en mp3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 03:48:
[...]

omvormer vormt voltage en ampere om 8)7 en dat moet goed gaan naar mijn gevoel denk alleen aan je accu :P. Ik ben ook met zoiets bezig maar dan anders namelijk : geen radio maar xbox (+tft-je) + creative inspire 5500 (oftelwel versterker + afstandsbediening + sub + dolby digital 5.1 :P ) dus dvdtjes kijken met sourround sound in je auto. Door middel van xbox ook divx afspelen en mp3 :)
Ben even op onderzoek gegaan dus check even mijn nieuwe post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Dus zo'n omvormer in de sigaretten-aansteker.. een stekkerdoos erop aansluiten en plug erin wat je wilt? Kan toch niet zomaar? Hoeveel kan je eraan hangen?

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

gangsterjoey schreef op 14 mei 2004 @ 09:53:
Dus zo'n omvormer in de sigaretten-aansteker.. een stekkerdoos erop aansluiten en plug erin wat je wilt? Kan toch niet zomaar? Hoeveel kan je eraan hangen?
Sigarettenaansteker zal met maximaal 30 A gezekerd zijn, op 12V kom je dan op 360 Watt. Daar gaat dan nog een paar procent af omdat een omvormer nooit 100% effectief is, dus zeg 320 Watt op de stekkerdoos. Dat is voldoende voor een flinke versterker, maar het houdt verder niet over.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Maasluip schreef op 14 mei 2004 @ 09:58:
[...]
Sigarettenaansteker zal met maximaal 30 A gezekerd zijn, op 12V kom je dan op 360 Watt. Daar gaat dan nog een paar procent af omdat een omvormer nooit 100% effectief is, dus zeg 320 Watt op de stekkerdoos. Dat is voldoende voor een flinke versterker, maar het houdt verder niet over.
Dus ik zou er een versterker van zeg maar 300W op aan kunnen sluiten op 220v?

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
gangsterjoey schreef op 14 mei 2004 @ 10:14:
[...]

Dus ik zou er een versterker van zeg maar 300W op aan kunnen sluiten op 220v?
Vergeet niet je auto draaiende te houden, anders kun je gaan duwen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
barto018 schreef op 14 mei 2004 @ 10:17:
[...]

Vergeet niet je auto draaiende te houden, anders kun je gaan duwen >:)
Ja snap ik }:O ! Maar in priincipe is het dus mogelijk?

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
het KAN, hou er rekening mee dat goedkopere omvormers niet stabiel zijn, een hoop ruis e.d. kunnen veroorzaken en dat 300w echt niet veel is, sterker nog, laat je motor maar draaien op stationair, zet het spul aan en luister dan nog een keer goed naar de motor
zal iets zwaarder draaien en hoger stationair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Laatst online: 20:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het kan, maar is gewoon niet aan te raden.
Een fatsoenlijke eindtrap, bedoeld voor in je auto is vele malen effectiever en is misschien zelfs even duur als een fatsoenlijke omvormer.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300watt verbruik.. dat is dus niet 300watt muziek vermogen.. je moet kijken hoeveel vermogen je versterker vreet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je bent gewoon 2x aan het omvormen, eerst naar 230 en dan met een ringkern weer terug naar een voltje of 40 voor je versterker zelf...

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1