Nu hoop ik dat ik hier goed zit.
Het volgende is het probleem, ben bezig met een tape drive (Hp vs80) om deze simpel een back te laten maken van 60Gb.
Hiervoor moet die natuurlijk gebruik maken van de compressie. Dit doet die niet.
Bij de 39Gb vraagt die om een andere tape.
Als back up programma heb ik Veritas 8.6, 9.0 en 9.1 gebruikt op w2k pro en w2k server.
Ook heb ik ArcServe 11 geprobeerd en Tapeware 7.
Al deze geven dezelfde problemen geen compressie.
Andere drivers gebruikt ook de drivers van veritas en ArcServe zonder gewenst resultaat.
Contact gehad met HP, deze konden mij ook niet helpen. De nodige test proggels door de drive laten lopen, deze gaven geen problemen weer. Zelfs een uitgebreide compressie test geen probleem.
Echter nog steeds Geen compressie bij de backup en rond de 39Gb wordt er om een nieuwe tape gevraagd.
Drive in een ander systeem gedaan met andere controller, in eerste instantie een adaptec 19160 daarna een adaptec 2940. Wederom geen compressie.
Drive onder linux laten draaien zelfde resultaat.
Conclusie zou zijn drive niet goed, kon ik mee leven.
Echter ben ik stronteigenwijs en geloof er niet zo in, dus een DLT 7000 gepakt en met deze backuppen.
Tot mijn grote verbazing weer geen compressie. Wat ik ook doe met welke drive dan ook niets helpt.
Nu begin ik een beetje met mijn handen in het haar te zitten.
Wie o wie kan mij nuttige tips geven wat ik nog kan proberen.
Alles kort in op een rijtje.
60Gb backuppen, bij +/- 39 Gb next medium
Getest op 3 verschillende systemen van p3 tot p4 met w2k pro, server en linux
2 scsi adapters, adaptec 19160 en 2940
2 verschillende tape drives HP vs80 en Quantum DLT 7000
Software, Veritas backup exec 8.6, 9.0, 9.1 ArcServe 11 en Tapeware 7
De vs80 heeft geen jumpers voor hardware compressie de dlt 7000 staan goed.
Bij beide geen compressie mogelijk.
Help, maar dat spreekt voor zich
Het volgende is het probleem, ben bezig met een tape drive (Hp vs80) om deze simpel een back te laten maken van 60Gb.
Hiervoor moet die natuurlijk gebruik maken van de compressie. Dit doet die niet.
Bij de 39Gb vraagt die om een andere tape.
Als back up programma heb ik Veritas 8.6, 9.0 en 9.1 gebruikt op w2k pro en w2k server.
Ook heb ik ArcServe 11 geprobeerd en Tapeware 7.
Al deze geven dezelfde problemen geen compressie.
Andere drivers gebruikt ook de drivers van veritas en ArcServe zonder gewenst resultaat.
Contact gehad met HP, deze konden mij ook niet helpen. De nodige test proggels door de drive laten lopen, deze gaven geen problemen weer. Zelfs een uitgebreide compressie test geen probleem.
Echter nog steeds Geen compressie bij de backup en rond de 39Gb wordt er om een nieuwe tape gevraagd.
Drive in een ander systeem gedaan met andere controller, in eerste instantie een adaptec 19160 daarna een adaptec 2940. Wederom geen compressie.
Drive onder linux laten draaien zelfde resultaat.
Conclusie zou zijn drive niet goed, kon ik mee leven.
Echter ben ik stronteigenwijs en geloof er niet zo in, dus een DLT 7000 gepakt en met deze backuppen.
Tot mijn grote verbazing weer geen compressie. Wat ik ook doe met welke drive dan ook niets helpt.
Nu begin ik een beetje met mijn handen in het haar te zitten.
Wie o wie kan mij nuttige tips geven wat ik nog kan proberen.
Alles kort in op een rijtje.
60Gb backuppen, bij +/- 39 Gb next medium
Getest op 3 verschillende systemen van p3 tot p4 met w2k pro, server en linux
2 scsi adapters, adaptec 19160 en 2940
2 verschillende tape drives HP vs80 en Quantum DLT 7000
Software, Veritas backup exec 8.6, 9.0, 9.1 ArcServe 11 en Tapeware 7
De vs80 heeft geen jumpers voor hardware compressie de dlt 7000 staan goed.
Bij beide geen compressie mogelijk.
Help, maar dat spreekt voor zich
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus