Toon posts:

[GeForce FX5200] TV-out tot inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn TV out, die ik nog niet tegen ben gekomen! :). Ik draai dus een GeForce FX5200 128 MB DDR en die heb ik aangesloten op mijn TV.
Bij het opstarten wordt mijn TV prima herkend, tot het moment dat het inlogscherm van Win XP (Pro) verschijnt. Dan zie ik niets meer op mijn TV. Zelfs op 640-480 niet. Als het goed is staat de TV out ook op PAL, dus qua refreshrate moet het kunnen. In de veilige modus, doet de TV out het ook prima!

Ik denk dus dat het ligt aan de Forceware drivers, maar de vorige versie van NVidia heeft ook geen verschil uitgemaakt. Misschien zouden de drivers van windows zelf wel werken, maar dan heb ik niet de 'boost' van de Forceware drivers.

Ik hoop dat iemand een leuke oplossing weet, want ik heb al vanalles geprobeerd....

Verwijderd

heb je de resolutie van je tv-out met de daarbij behorende monitor ( dus je tv) wel op 640x 480 gezet of die van je primaire scherm op je normale vga uitgang?

ik gebruik op mijn fx5200 trouwens niet de forceware drivers maar de laatste detonator drivers: versie 4.5.2.3

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 01:20 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, volgens mij is 't zo dat tot het inlogscherm de hardware zelf alles regelt (dus kijken of dr een TV aan zit en die zonodig aanzetten). Zodra echter de drivers geladen worden, dan nemen die het over en als jij doodgewoon in de Eigenschappen van je Beeldscherm geen Dualview of "Klonen" of wat je ook maar wil hebt ingestelt, dan gaat ie lekker weer uit :)

Verwijderd

edit:

voortaan zal ik beter moeten lezen.. B) de TS was niet diegene met 4.5.2.3 drivers.. excusez moi!!

Wees er zeker van dat in je nVidia control panneeltje dat je monitor als "primair beeldscherm" staat aangevinkt.. Ik had het ook een paar keer dat mijn TV dat stond en dat werdt bleef mijn monitor aan en mijn TV de hele tijd uit.. Omgedraaid effect, maar goed.. Heb je al auto-detect geprobeerd om beide naar boven te kunnen krijgen??
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 01:11:[...]
Ik denk dus dat het ligt aan de Forceware drivers, maar de vorige versie van NVidia heeft ook geen verschil uitgemaakt. Misschien zouden de drivers van windows zelf wel werken, maar dan heb ik niet de 'boost' van de Forceware drivers. [..]
Niet alleen geven die drivers van Microsoft weinig boost, maar ze bieden ook helemaal geen functionaliteit, want het control paneltje wat bij nVidia drivers zit, is er gewoon niet, dus je kunt dan ook geen gebruik maken van je TV-out..

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik zal de detonator drivers een kans geven :). Klinkt ook als een goed plan.

Voor de rest. Ik weet inderdaad wel zeker dat mijn monitor (TV) herkend wordt. De auto detect zegt dat ik werkende TV aangesloten heb en ik zet de TV na installatie op Dual-view. En ik weet ook dat ie het doet, alleen niet met de Forceware drivers....

Nou ik ga nu de detonator drivers proberen, ik hou jullie op de hoogte :)