Toon posts:

unetbios.vxd fout bij w98se installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe een nieuwe install van windows98se op een PII 450
Alles is ok, maar er zit een vaag iets in.
Zodra je de PC opstart gaar alles normaal, na de A, en CD check
laat hij vanaf de schijf, en laat hij 1 seconde het windows scherm zien, en meteen daarna een zwart scherm met deze melding van de volgende strekking:

In Systems.ini of het register wordt een verwijzing gemaakt naar unetbios.vxd dit bestand is niet aanwezig.

iemand enig idee waar die bestand mee te maken heeft, en waar ik het kan vinden ? Search en zoekmachines bieden geen uitkomst.

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:01

Hmail

Doet ook maar wat.

Ik kom een spaans forum tegen, misschien dat er spanjaarden hier zijn :)
http://adelaflor.com/phpBB2/viewtopic.php?t=69 Misschien dat je hier iets mee kunt?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Lijkt met dat het system.ini moet zijn.

Kan je niet even met een dos-flop opstarten en je system.ini doorzoeken naar deze verwijzing? Eventueel kan je heel die verwijzing er uit gooien. Google geeft dermate weinig hits dat het mij geen belangrijk bestand lijkt. Natuurlijk wel even een back-upje maken.

Verwijderd

Topicstarter
idd system.ini

Spaans is voor mij niet meer als een verzameling letters, dus daar kan ik helaas niets mee. Wat bedoel je met een dos-flop ? Ik heb system.ini geopend en gezocht op unetbios.vxd. Ook heb ik het register laten zoeken naar unetbios.vxd. Helaas geven beiden geen resultaat. Het is trouwens niet alleen google wat weinig hits geeft ook ilse, altavista, hotbot, megaspider, enz... geven zééér weinig resultaat.

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 00:55:
idd system.ini

Spaans is voor mij niet meer als een verzameling letters, dus daar kan ik helaas niets mee. Wat bedoel je met een dos-flop ? Ik heb system.ini geopend en gezocht op unetbios.vxd. Ook heb ik het register laten zoeken naar unetbios.vxd. Helaas geven beiden geen resultaat. Het is trouwens niet alleen google wat weinig hits geeft ook ilse, altavista, hotbot, megaspider, enz... geven zééér weinig resultaat.
Als ik me niet vergis, is het VNETBIOS.VXD.. Met een V van Victor dus en niet met een U.

/edit: http://www.video-drivers.com/drivers/3/3825.htm

Daar kun je m neerhalen....
Bij DriverGuide, user: drivers pass: all

[ Voor 11% gewijzigd door ProCal op 14-05-2004 01:05 ]

• Grimli
Opstartdiskette, aangezien ik dacht dat je niet verder op kon starten na het krijgen van deze melding. Dat is dus blijkbaar wel zo.

Dit is wel niet jouw probleem, maar heeft wel met die unetbios.vxd te maken. Het probleem lijkt iets met usb te maken te hebben. Als je usb apparaten hebt aangesloten, koppel ze even los, en probeer nog eens op te starten.

Misschien heb je ook nog wat aan deze suggestie uit dat artikel:
You may want to go into your bios and enable support for "legacy" USB devices, (keyboards, mice, etc). This may help you.
Als ik me niet vergis, is het VNETBIOS.VXD.. Met een V van Victor dus en niet met een U.
Die komt inderdaad stukken vaker voor. Is smartieone er heel zeker van dat het vnetbios is, of is dat tijd voor een nadere blik :+ ?

Anyway, als het vnetbios is, lijkt me dat hier meer dan genoeg over te vinden is, om tot een snelle oplosing te komen.
[/edit]

[ Voor 24% gewijzigd door Grimli op 14-05-2004 01:08 ]

Verwijderd

Sorry voor de andere naam, maar ik ben nu op mijn werk.

Volgens mij was het toch echt unetbios.vxd i.pv. vnetbios.vxd. Het inschakelen van de usb "legacy" had ik inmiddels al gedaan maar hij bleef dezelfde melding houden.
Ik heb nog geen usb apparaten aangeloten, dus kan het volgens mij ook nooit daar aan liggen.

• Grimli
Toch nog maar even héééél goed kijken als je thuis bent, en dan zien wel wel weer verder. Het kan haast geen unetbios zijn als die vrijwel onvindbaar is, terwijl vnetbios gewoon bestaat, en volop vindbaar is. Dat je die verwijzing niet kon vinden in system.ini maakt dat nog wat logischer. ;)

Verwijderd

Jullie horen nog !

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Ik moest nog even bij Hans langs voor een brilletje.

Stond idd vnetbios i.p.v. unetbios, met als enige excus dat het een 14" monitor was, dus erg onduidelijk beeld. iig is het probleem opgelost, waarvoor dank !
Pagina: 1