[radeon] ForceMinDotClock optie van van de radeon.o module

Pagina: 1
Acties:

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Hoi,

Sinds een tijdje draai ik weer met de open source radeon driver, omdat ATI's binary drivers mijn systeem regelmatig lieten vastlopen. (X iig) Met deze drivers had ik keurig tv-out. Met de huidige radeon driver heb ik alleen (automatisch) TV-out als ik in een framebuffer mode zit. X stuurt de kaart op een hogere refresh-rate aan, en dan loopt het beeld op de TV in de soep. Ik ben erin geslaagd om X ook met de framebuffer driver te laten lopen (op 60Hz dus), en dan heb ik wel TV-out. Dit is een acceptabele oplossing, maar echt practisch niet.

In de manual van de radeon driver kwam ik een nieuwe optie tegen: ForceMinDotClock. Hiermee kan blijkbaar de tweede "head" van de kaart op een andere frequentie worden gezet, maar de vraag is welke... Heeft hier iemand ervaring mee? (of een tooltje onder Windows die deze waarde kan uitlezen?) Ik heb een Radeon 9000.

van de manual:
code:
1
2
3
4
5
       Option "ForceMinDotClock" "frequency"
              Override  minimum  dot clock. Some Radeon BIOSes report a minimum dot clock unsuitable (too high) for use with
              television sets even when they actually can produce lower dot clocks. If this is the case you can override the
              value here.  Note that using this option may damage your hardware.  You have been warned. The frequency param-
              eter may be specified as a float value with standard suffixes like "k", "kHz", "M", "MHz".

[ Voor 4% gewijzigd door YaPP op 14-05-2004 00:04 ]

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
bump.. anyone? :?

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)