Toon posts:

FTP timouts - directory listing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mss een stomme vraag ;) maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de search gebruikt maar die boodt helaas geen soelaas.

Ik doe regelmatig met flashfxp sites uppen voor een bedrijf. Dit ging allemaal goed tot 12 mei. Toen kreeg ik elke keer een melding van Data Socket Connection timed out. Of zoiets dergelijks.

Ik heb getest vanuit verschillende systemen, mijn servers verspreid door het land en de een werkt wel de ander ook niet.

Het inloggen en alles gaat goed tot het moment dat de directory gelisted moet worden dan faalt deze.

Kent iemand dit probleem? Ik heb adsl + linux router ervoor met NAT firewall. Waar normaal alles gewoon doorheen kwam. Er zijn verder ook geen wijzigingen aangebracht alle systemen.

Verwijderd

Heb je al een "passive connection" geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende mogelijkheden geprobeerd. Passive aan of uit. Normaal werkte alles goed maar nu niet meer.

hier een output van FlashFXP

<code>
WinSock 2.0
Connecting to ftp.naam.nl Connected to ftp.dutch.nl -> IP=193.78.500.500 PORT=21
220 Serv-U FTP-Server v2.3b for WinSock ready...
USER jantjuh
331 User name OK, send password
PASS (hidden)
230 User USER logged in
SYST
215 UNIX Type: L8
PWD
257 "/" is working directory
TYPE A
200 TYPE set to ASCII
PASV
227 Entering Passive Mode (193.78.500.500 )
Data Socket Error: Connection timed out
</code>

Als ik active use dan krijg ik evenmin een directory listing. Hij zegt wel hoeveel quota ik nog heb.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Hey, heb je toevallig bbned met een telindus modem? :) Had dit namelijk ook regelmatig. Kwam door modem & nieuwe alcatel DSLAM's.

Edit: Zie op je site dat je een speedtouch modem had en nu een alcatel, dus dat zal niet het geval zijn. Weet je zeker dat je genoeg poorten mag gebruiken voor je NAT? 20 poorten ofzo wil wel eens problemen opleveren namelijk, 200 niet. En probeer eens de optie (in sitemanager) "This site uses NAT / bla to bla" aan te zetten? :)

[ Voor 58% gewijzigd door DjGeRo op 14-05-2004 07:55 ]

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
En als je het met het default programma "ftp" probeert?

(Om in ieder geval zeker te zijn dat het niet aan flashfxp ligt)

Verwijderd

Topicstarter
k heb een speedtouch 510. NAT gebeurt door de server.

2e vraag: Met andere ftp programma's werkt het helaas ook niet. Ik heb ook ook gewoon internet explorer geprobeerd maar die pakt het ook niet.
Pagina: 1