Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[server?] find poster messages traag?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik heb al gezocht maar ik heb geen soortgelijke problemen gevonden, vandaar dat ik toch een topic open, ik wilde het vanmiddag doen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik het niet kon reproduceren.

Goed, het gaat om http://gathering.tweakers...ind/poster/43473/messages deze blijft vrij lang bezig met de database, vanmiddag had ik rond de 30 sec, na een f5 kwam hij wel vrij vlot, caching?
Zojuist kreeg ik zelfs een timeout, en na een retry dit: (nu wel gecopy/paste)

Total: 20.79 | Incl: 0.08, Init: 0.05, Action: 20.75 | DB: 20.51/18, Tpl: 0.16 | Svr:

offtopic:
(ook geen server, klopt dat?)

Ook hier weer na een f5 gewoon snel, dus ik gok dat dit een vrij zware query is?

O, misschien speelt het mee dat ik een 100ppp setting heb?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

gaat hier keer op keer prima (ook 100 ppp): Total: 0.43 | Incl: 0.05, Init: 0.04, Action: 0.4 | DB: 0.15/18, Tpl: 0.17 | Svr:

glitch in de matrix?

(klikkend op jouw link trouwens)

[ Voor 11% gewijzigd door m-m op 13-05-2004 23:56 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
m-m schreef op 13 mei 2004 @ 23:56:
gaat hier keer op keer prima (ook 100 ppp): Total: 0.43 | Incl: 0.05, Init: 0.04, Action: 0.4 | DB: 0.15/18, Tpl: 0.17 | Svr:

glitch in de matrix?

(klikkend op jouw link trouwens)
wat zei ik ook al weer over caching? ;)

• m-m
  • Niet online

m-m

ik bedoelde OOK klikkend op jou link, want bij mn eigen (die ik toch echt verder nooit opvraag) duurt t ook niet lang :P

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
mja ik vind het wel een handige feature als ik een recente post van mezelf kwijt ben :X

overigens had ik het vanmiddag ook geprobeerd met wat andere users die relatief veel posts hadden, en toen duurde het ook langer dan normaal.
En tja, ik meld dit alleen, wellicht is er een probleem, wellicht niet.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
m-m, ik wil je niet pesten, maar bij mij timed die pagina eerst uit, waarna na een F5 de pagina ineens wél verschijnt:
Total: 0.66 | Incl: 0.04, Init: 0.05, Action: 0.62 | DB: 0.39/19, Tpl: 0.16 | Svr:
IE6 - XP Pro NL

edit: Hmm, FireFox doet het wel meteen goed :?

[ Voor 16% gewijzigd door sdomburg op 14-05-2004 00:21 ]

• m-m
  • Niet online

m-m

Kan me haast niet voorstellen dat het er iets mee te maken heeft, maar wie weet. Ik heb nl. ook firefox.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ik gebruik op dit moment alleen mozilla, lijkt me sterk dat dit een browser issue is, gezien de DB tijd.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Natuurlijk is dat een vrij zware query... Alles in de messages-tabel is potentieel vrij zwaar, zeker als de benodigde gegevens verspreid staan over de harddisk en niet in de disk-cache zitten.
Sterker nog, dat is een van de belangrijkere redenen waarom we Apollo alweer gaan vervangen.

Maar dit is verre van een bug. Domweg het gevolg van het ophalen van ongecachede (raar woord) data :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.