Al na 6 maanden batterijtje niet goed ?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Kossiewossie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:28
Ik heb een 6 maanden oude Gigabyte 8KNXP moederbord

Sinds vorige week had ik last van vreemde dingen. Logitech Cordless Desktop muis en toesenbord deden raar. Die wilden dan weer wel, en dan weer niet werken. Maar vlak daarna kreeg ik bios checksum errors als ik opstartte, nadat ik de spanning van mijn pc had gehaald. En dat keer op keer. Liet ik de spanning erop, dan was er niets aan de hand. Ik vermoedde dus een kapot mb, want een batterijtje dat al na 6 maanden niet goed meer is, dat zal toch niet .....

Nou heb ik toch maar op de gok mijn batterijtje (toch nog 2.7 V) vervangen. En wat blijkt : alle problemen opgelost, ook met mijn muis / toesenbord !

Is dit niet een beetje snel voor een batterijtje? En waarom zou een batterijtje invloed hebben op de performance van een draadloze muis toetsenbord?
Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

Verwijderd

Nou kan ik het mis hebben, maar die litium dingen zijn toch oplaadbaar? Misschien laadt ie niet bij... Heb je je kast vaak (volledig!) van de spanning af?

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Ik denk eerder dat je desktop setje niet helemaal goed is, als je pc uitstaat dan trekt deze namelijk gewoon stroom via de voeding (als je de stekker er in laat).

Bij mij was t andersom, als ik bootte herkende mijn MOBO mijn TOBO af en toe niet, dan moest ik uitschakelen en even de stekker eruithalen (van de 230 V) en daarna herkende m'n MOBO alles weer.

Probeer even met een ander TOBO en muis met draadje, als t ff kan gewoon op die ouderwetse ps2 aansluitingen.

ride on

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

2.7 is laag hoor. Meestal houden ze al eerder op met goed werken( slecht of niet opstarten en anders de melding c-mos battery low).
Vroeger had je van die oplaadbare accu's maar gezien de prijs is zo'n lit batterijtje veel goedkoper en gaan normaal makkelijk 5 jaar mee. Misschien gewoon net een slecht batterijtje (sh*t happens).

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

2,7V voor een 2032 is wel erg laag... overigens zijn lithium cellen niet oplaadbaar.

Zoals hier boven gemeld: HWS een slecht battje dr in gezet. kan gebeuren

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De lithiumcellen die gebruikt worden zijn inderdaad niet oplaadbaar. In het verleden werden vaak NiCd accu's gebruikt met een apart laadcircuit op het mobo. Dat was echter nogal storingsgevoelig.

Het batterijtje op je mobo trekt overigens sneller leeg omdat je de voeding van je PC afhaalt. Zolang je de stekker namelijk in de voeding laat, houd je 5V standby-spanning die o.a. de BIOS settings bewaart. Zodra die spanning wegvalt, wordt het batterijtje gebruikt voor het bewaren van die settings. Wat ook verschil kan maken is een BIOS update; zorg dus dat je het recentste BIOS hebt.

Verwijderd

Ik heb hier 3V op zo'n batterijtje...

Maar hoe zit het met die Li-ion dingen van mobieltjes dan? Andere techniek?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier zijn regelmatig topics over, voortaan beter zoeken dus- 6 maanden is erg kort, maar kan zeker voorkomen. Soms wil BIOS update helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.