Toon posts:

Hoe een DivX gecomprimeerde .avi branden met NeroVision 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik weet dat dit soortgelijk onderwerp al vaker aan bod is gekomen, maar toch kan ik niet echt de oplossing vinden, die ik zoek.

Ik begin van vooraf aan:

Een tijdje geleden had ik eens zin in een goede film. Aangezien ik deze niet aantrof in de TV Gids, dacht ik: "Ik download eens een film!".

Dit heb ik gedaan. Wat gewoon goed ging, hij speelt prima af. Dit is wat informatie over het filmbestand:

Type: .avi
Grootte: 657 mb

Nu kwam ik op het idee om deze film te branden op een normale cd, en die dan in mijn DVD speler af te spelen(een VCD moet het dus worden).

Ik heb wat geprobeerd met NeroVision 2, maar ik kom er niet uit. Het bestand wordt te groot voor 1 cd.

Ik ben opzoek gegaan naar een oplossing, ik kwam uit op de term: "splitten" (knippen). Hierdoor zou ik het op meerdere cd's(VCD's) kunnen branden.

Ik ben opzoek gegaan naar een programma hiervoor, omdat ik het niet voor elkaar kreeg met Nero. Ik kwam uit op VirtualDub. De guide begon erg makkelijk:

"Press control + O to open an .avi file into the program" of iets dergelijks.

Ik druk dus control + O, en browse naar het desbetreffende .avi bestand. Ik klik "Open" en ik krijg direct de volgende error:

------------------
Couldn't locate decompressor for format 'DIV3' (Microsoft High-Speed MPEG-4 V3 [Hack: DivX Low-Motion])

VirtualDub requires a video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as thosed use by Windows Media Player, are not suitable.
------------------

Ik heb contact opgenomen met een vriend van me, die wist het ook niet, hij raadde me aan hier een keer te posten. Dat doe ik dus, ik hoop dat jullie me zullen helpen, dit .avi bestand toch te kunnen decompresseren en te knippen met VirtualDub.

Alvast bedankt,

Peter.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

meuktracker: K-Lite Codec Pack 2.25
+
www.sectie.be
=
goede vcd.

Als je eerste de codecpack installeert en vervolgens de nederlandstalige divx naar vcd handleiding volgt kan er gewoonweg niks mis gaan.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 23:00:
hij raadde me aan hier een keer te posten
Dan zou ik wel eens een hartig woordje willen spreken met die vriend >:)
Hier is namelijk waarschijnlijk al zat over te vinden, onder andere in de links in de SA FAQ: multimedia :)
Loop sites zoals Doom9 even langs.

En Tweakertje in "Hoe een DivX gecomprimeerde .avi branden..." -> al zou ik zelf geen codec pack installeren maar met de hand alleen de juiste codecs installeren. (Daar kan je bijv. ook gspot voor gebruiken, zie dezelfde FAQ hierboven).

Trouwens welkom@GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Maar ik zit nog steeds met het probleem geloof ik, ik heb zojuist het codec pack geinstalleerd(aangezien ik totaal niet overweg kan met die dingen), maar toen startte ik weer VirtualDub op, om er dus een divx van te maken, maar dezelfde error :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben begonnen aan de handleiding die je aanwees, maar daar kan ik neit echt veel mee :S.

Aangezien ik daar met een soortgelijk programma als VirtualDub is, maar dan VirtualDubMOD, deze geeft ook de error....

Ik vindt genoeg handleidingen om dit te kunnen doen, alleen gaan zei ervan uit dat VirtualDub werkt... maar helaas, dat doet hij niet :(

Dus ik moet hulp hebben om het probleem van de error op te lossen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke codecs heb je dan, en belangrijker: welke zijn nodig? Check gspot; te vinden boven in de FAQ die ik gaf. Installeer DivX3 als die nodig is - en alleen hetgeen dat nodig is.

Overigens moet Virutaldub zeker niet per se, ik gebruik bijvoorbeeld (het niet-gratis) TMPGEnc voor die ene keer dat ik het eens doe.

offtopic:
Trouwens doen MSN MSgr smilies het hier niet hoor ;)
Daarnaast kan je met de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) je post aanpassen als je dat binnen 24 uur wilt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Noork
  • Niet online
Je hebt dus een avi film die goed afspeeld. Waarschijnlijk is het een divx. Je hebt de juiste codec hier dus al voor.

Om een film op je dvd speler te bekijken moet je hier een mpeg1 of mpeg2 filmpje van maken voor respectievelijk een VCD of SVCD. Dit kan bijvoorbeeld met het programma TMPGenc. (niet gratis zoals eerder aangegeven, maar zeker een programma waar je voor zou willen betalen ;) )

Waarschijnlijk moet je de film op 2 cd's zetten omdat je anders bagger kwaliteit krijgt. In TMPGenc kun je de mpeg uiteindelijk ook weer opdelen in meerdere stukken.

edit:

oh ja, niet onbelangrijk. Vaak moet je eerst het geluid uit je film pakken en even opslaan als mp3 of wav omdat het geluid anders niet wordt overgenomen in je mpeg. Dit kan bijvoorbeeld met GoldWave. (ook niet gratis, maar hier zijn gerust wel gratis alternatieven voor). In TMPGenc moet je nu als audio signaal het hier opgeleverde mp3 of wav selecteren.

[ Voor 26% gewijzigd door Noork op 14-05-2004 00:10 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Voor de beginnende heren raad ik de site aan van Abdul (7 stappenplan) en het forum van de oude Ondertitel site kan je ook raadplegen.

Site van ondertitels kan ik je nu gerust geven, daar is geen subtitle meer op te vinden:

http://abdul1.netfirms.com/

http://www.ondertitels.info/phpBB2/index.php

Met goed lezen moet je er uit kunnen komen.
oh ja, niet onbelangrijk. Vaak moet je eerst het geluid uit je film pakken en even opslaan als mp3 of wav omdat het geluid anders niet wordt overgenomen in je mpeg. Dit kan bijvoorbeeld met GoldWave. (ook niet gratis, maar hier zijn gerust wel gratis alternatieven voor). In TMPGenc moet je nu als audio signaal het hier opgeleverde mp3 of wav selecteren
Dat geluid eruit is altijd beter, Tmpgenc kan het beste overweg met geluid dat niet gecomprimeerd is en kan je dus op die manier een out of sync voorkomen.

Op de site van weethet.nl staat ook het een en ander en ook daar is een bitrate calculator te vinden.

[ Voor 48% gewijzigd door Flame17 op 14-05-2004 01:20 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1