Hallo iedereen,
Ik moet voor school een java cursus volgen. Ik heb nu echter een probleem dat ik niet snap. Het is waarschijnlijk een heel makkelijk probleem, maar ik kom er niet uit.
Ik moet een programma'tje schrijven waarbij ik een String input vraag van de gebruiker. Deze typt bijvoorbeeld "Hallo GoT" in. Deze string moet dan vervormd worden naar "> H a l l o G o T <". Lekker nuttig programma maarja je moet het toch leren. Nu is dit mijn code.
[edit]
ik heb php tags erom gezet voor de code highlighting...
Zoals je in de eerste regel kunt zien maak ik gebruik van een package genaamt Element. Dit package wordt geleverd bij mijn Java boek (http://www.cs.williams.edu/%7Ebailey/JavaElements/). Het probleem is echter als ik bovenstaande string wil "parsen" geeft hij "> H a l l o <" in plaats van "Hallo Got". Hij wordt op een of andere manier af gebroken bij de spatie.. maar ik weet niet waarom. ER lijkt iets mis te gaan met de input, maar hoe dat zit... Quotes om "userinput" in regel 33 van mijn proggie werkt natuurlijk ook niet. Mijn method gaat dan "userinput" parsen naar een headline. Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
Ik moet voor school een java cursus volgen. Ik heb nu echter een probleem dat ik niet snap. Het is waarschijnlijk een heel makkelijk probleem, maar ik kom er niet uit.
Ik moet een programma'tje schrijven waarbij ik een String input vraag van de gebruiker. Deze typt bijvoorbeeld "Hallo GoT" in. Deze string moet dan vervormd worden naar "> H a l l o G o T <". Lekker nuttig programma maarja je moet het toch leren. Nu is dit mijn code.
[edit]
ik heb php tags erom gezet voor de code highlighting...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| import element.*; public class PageHeadLines { public static String headline(String text) //pre: text is not a null String //post: result is text, with a space between original characters { String result = ""; //result might be empty int i; // index of the character for(i=0; i < text.length(); i++) { //collects characters of text, but followed by a space result = result + text.charAt(i) + ' '; } return result; } public static void main(String args[]) { //Define the variables ConsoleWindow c = new ConsoleWindow(); String userinput; //Ask user to input a string c.out.println("Please enter a text to convert to headline"); userinput = c.input.readString(); //output user input to the user c.out.println(">"+headline(userinput)+"<"); } } |
Zoals je in de eerste regel kunt zien maak ik gebruik van een package genaamt Element. Dit package wordt geleverd bij mijn Java boek (http://www.cs.williams.edu/%7Ebailey/JavaElements/). Het probleem is echter als ik bovenstaande string wil "parsen" geeft hij "> H a l l o <" in plaats van "Hallo Got". Hij wordt op een of andere manier af gebroken bij de spatie.. maar ik weet niet waarom. ER lijkt iets mis te gaan met de input, maar hoe dat zit... Quotes om "userinput" in regel 33 van mijn proggie werkt natuurlijk ook niet. Mijn method gaat dan "userinput" parsen naar een headline. Kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt.
[ Voor 14% gewijzigd door Quibus op 13-05-2004 22:50 ]