Toon posts:

Aspire 1304LC geeft geen beeld > oververhit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een klein probleempje (hoop ik). Mijn Acer laptop gaf zojuist plotseling geen beeld meer. Na een aantal keer resetten bleef het beeld zwart, alsof ie uit stond. Nu heb ik hem vijf minuten weggelegd, en nu heb ik weer wat 'beeld'. 'Beeld' is een groot woord, want het is heel erg donker. De contouren van het welkomscherm (Acer logo) zijn wel zichtbaar. Kan dit een hitte probleem zijn geweest, zodat ik na de afkoelperiode gewoon weer beeld heb? Of moet ik aan wat ernstigers gaan denken :'( Hij heeft een paar uur aangestaan, staand op een tafelkleed (ouders :X).

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Niet de CCFL die kaduuk is?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat, ik heb er niet heel erg veel verstand van :/

Oja, hij start ook niet door.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

CCFL is een soort TL die aan de rand (boven/onder/links/rechts.... denk onder) van je beeldscherm zit die je beeldscherm laat oplichten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat die kaduuk is :/

Hij start nu wel gewoon op, de schijfcontrole lag dwars. En via een externe monitor geef ie gewoon beeld.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Klinkt als je backlight dat stuk is... Grote kans dat je hem op moet sturen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... lijkt er inderdaad op dat de backlight wijlen is. Het scherm zelf werkt verder perfect. Het is alleen superdonker en onder een bepaalde hoek zichtbaar. Je moet er dan wel een sterke lamp op houden, anders zie je niks.

De backlight dus. Wat gaat dit grapje ongeveer kosten? Moet het hele scherm d'r af, of is het vervangen van de lamp voldoend (worden ze los geleverd).

Hopelijk naait Acer me niet door me een nieuw scherm aan te smeren :/

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist is ie teruggekomen van de RMA :9

Hij doet het weer prima _/-\o_ De Inverter bleek wijlen te zijn.

Bedankt voor de hulp _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
:'(

Mijn invertor is alweer kapot. Volgens mij ligt het aan de adapter. De (dunne) kabel is geknikt, waardoor ik kabelbreuk vermoed. Is het mogelijk dat de invertor is kortgesloten?

De rest werkt namelijk wel gewoon en ook met het LCD-scherm is niets mis. Als ik mijn oor op de laptop leg en ik pruts wat met de breuk, is duidelijk een soort knarsend geluid te horen.

Bedankt alvast.

:'(
Pagina: 1