[D.I.Y] Vifa Korrekt advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 808 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12 12:50

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik was op zoek naar een mooie set speakers voor mijn amp (Rotel RA-940BX 40w/8ohms 60w/4ohms)

nu was mijn oog gevallen op de Vifa Korrekt.
Dit lijkt me een mooie luidspreker voor niet heel veel geld.
Bovendien is dit mijn eerste D.I.Y project en deze kast is niet heel moeilijk te bouwen. Ik wil deze set eventueel later nog uitbreiden met een kleine actieve (d.i.y) Subwoofer zou dit veel toevoegen ten opzichte van alleen het setje korrekts?

de speaker heeft de volgende specs:
2 weg basreflex systeem
Afmetingen 83.1 x 21.0 x 22.6 cm
Belastbaarheid 80 Watt
Filter DCO21
Hoog HT-200
Laag/midden 17-WP-200
Kastvolume 26 liter
Afbeeldingslocatie: http://www.speakerland.nl/images/korrekt.jpg

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Natuurlijk levert zo'n sub extra geluidsdruk op, dit is vooral relevant als je muziek met veel bas luistert (de diverse dance soorten bijvoorbeeld) of het geheel ook voor HT gaat gebruiken. Beperk je je tot klassiek/rock dan lijkt een sub me niet essentieel.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit is zeker een goed setje (heb ehm ook beluisterd)... ik zou alleen nog eventjes verder gaan zoeken.
Ik zelf heb uit eindlejk de Quint mk2 van speaker en co zelf gekocht, die is ook niet echt prijzig en hij klinkt zeker lekker.

Dus advies is gewoon een dagje der voor uit te trekken en dan een aantal speakers gaan vergelijken, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

One World Concepts

Verwijderd

Waren er ook niet mensen heir @GoT die deze speaker gemaakt hebben als project voor school oid? Vifa maakt mooie speakers voor het geld. De tweeter in mijn avatar is ook van Vifa ... Volgens mij zit deze ook in de korrekt xt. Maar ik weet niet of die veel duurder is, vermoedelijk wel, doordat er nieuwere woofers in zitten die duurder zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.audiocomponents.nl/speakers/vifa/xt/foto/korrekt-xt.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 08:11 . Reden: plaatje toegevoegd ]