Welke versterker moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben hier nieuw dus als ik iets verkeerd doe zeg het maar!!!

Ik wil een nieuwe PA versterker aanschaffen met bijpassende boxen die ik zowel voor in de huiskamer als op feestjes wil gebruiken. Ik ben aan het twijfelen tussen een aantal types:

- Mc Crypt powerversterker PA-940/2
- Gemini X-2
- Gemini X-3
- DAP Palladium P-700
- DAP Palladium P-900
- DAP Palladium P-1200

Welke zou ik volgens jullie het beste kunnen kiezen of hebben jullie nog andere opties voor mij rond de 300 euro?!?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:07

Kvn

Je doet een hoop verkeerd hier.

1.) Je start 2 topics
2.) Je gebruikt een schreeuwerige topictitel.

@ JT : O nee? Er waren 2 topics gestart, waarvan de ene toch duidelijk schreeuwerig was.

Ik doe iig een topicreport.

[ Voor 26% gewijzigd door Kvn op 14-05-2004 12:51 . Reden: Blaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ok, eerste: wat heb je zelf er aan gedaan om te zoeken ? Wat heb je gevonden, vertel ons is dat. Dat is namelijk de eerste stap die je doet en volgens mij heb je die eerste stap nog niet genomen.

En het is niet de bedoeling om 2 dezelfde topics te openen maar er is vast wel een modje die de oude op slot doet :)

Edit: Slayerized, dit topic heeft geen schreeuwerige titel.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 13-05-2004 22:01 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nouw JT bedankt ;)

Maar ik heb bij www.new-line.nl en bij www.shop.licht-geluid.nl om advies gevraagd welke versterker ik het beste zou kunnen kiezen. Ze hebben me beide iets anders aangeraden maar de DAP spreekt me wel aan. Maar aangezien ik helemaal niet bekend ben met de kwaliteit enz. van het merk wil ik jullie vragen of jullie ervaren hebben met dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Ik zou de Mc Crypt sowieso links laten liggen, deze belooft meer dan dat hij waar kan maken.

De Gemini's durf ik niets over te zeggen.

Van de DAP Palladium serie weet ik dat je er voor weinig geld een hele mooi eindtrap aan hebt.
Het is niet te vergelijken met een Amcron/Crown maar dat is ook een hele andere prijsklasse :)

Suc6

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Ze hebben je iets anders aangeraden. Dat is niet voor niets. Je bent niet tevreden met het antwoord dus je gaat gewoon maar naar een ander forum in de hoop dat je daar wel een antwoord krijgt wat je aanstaat? Ik kom zelf ook op het newline forum, de adviezen die je daar krijgt zijn meestal goed onderbouwd.

DAP is gewoon een budgetmerk, maar als je een beginner bent hoeft dat op zich geen bezwaar te zijn. McCrypt moet je sowieso niet kopen, dat is conrad bagger (erger dan DAP). De Palladium serie van DAP is op budget gebouwd, relatief lichte voeding, koeling is waarschijnlijk wat op beknibbeld en ook de behuizing zal niet meerdere jaren roadproof blijken te zijn. De Gemini X-2 en X-3 ken ik niet echt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar de wat zeggen jullie over de geluidskwaliteit over de Palladium serie want ik heb in sommige topics gelezen dat deze bij een aantal van de Palladium's niet geweldig is maar er stond niet bij wélke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Er zijn verschillende series, vroeger was het echt troep maar tegenwoordig schijnt het wel redelijk te zijn (heb het zelf niet gehoord).

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar nog ff een reactie op m.m. De twee sites waar ik het net over had hebben me beide een andere DAP Palladium aangeraden. Niet een Pa versterker van een ander merk ;) (dat je t maar ff weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou de Gemini nemen. Die heeft producten die toch wel boven het budgetsegment uitstekken en die daarin goed presteren. Dat kan je van DAP niet zeggen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eigenlijk ook in eerste instantie de gemini hebben genomen maar bij new-line hebben ze me dat afgeraden omdat volgens hun de palladium serie beter zou zijn. Aangezien ik niet zo bekend ben met DAP en meer met Gemini wilde ik jullie mening horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, dat is de mijne dus :P Bij Gemini hebben ze al bewezen goed spul te kunnen maken, dat vind ik niet van DAP. Dat geeft me iets meer vertrouwen in Gemini.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

JT schreef op 13 mei 2004 @ 22:26:
Ik zou de Gemini nemen. Die heeft producten die toch wel boven het budgetsegment uitstekken en die daarin goed presteren. Dat kan je van DAP niet zeggen.
O nee? http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11475 :Y)

Ik vind het persoonlijk vrij triest om de kwaliteit van een product te beoordelen op ándere producten van hetzelfde merk, je moet naar het product zelf kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar is die +/- 200 watt van de gemini X-2/3 dan wel genoeg om ff een feesje te bouwe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Hangt volledig van het soort feest af, het aantal bezoekers en het rendement van je luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Staan nou niet concrete pluspunten van de set in...Daarnaast, 1 goed product zegt voor mij minder over een merk dan wanneer ze 10 of meer goede producten zouden hebben.
Ik vind het persoonlijk vrij triest om de kwaliteit van een product te beoordelen op ándere producten van hetzelfde merk, je moet naar het product zelf kijken :)
Idd :)

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 13-05-2004 22:41 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

He JT edit je berichten niet steeds zo hoe kan ik nou een fatsoenlijke reply maken dan :P

Het gaat er ook niet om dat DAP al dan niet een goed merk is, het gaat erom dat je niet naar het merkje moet kijken als de prijs laag is, dan is het gewoon altijd troep (bijna altijd dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ik snap je. Maar als jij nou blind een keuze moet maken, dan kies je toch voor een merk met een betere reputatie ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Ik ga nooit maar dan ook nooit een blinde keuze maken. Mocht je nog verder met me willen discusseren dan kunnen we dat denk ik beter op een andere manier dan dit topic doen, het wordt wel weer een aardige slowchat zo :)

Is er voor de topicstarter mischien nog iets onduidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

offtopic:
Ik ga niet me je in discussie want ik ga nu nog ff een uur naar het vakantiehuisje van m'n ouders rijden :P Kan later wel als je wilt, ICQ me dan maar.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je budget is €300, met dit bedrag kan je twee dingen doen:

1- Budget PA:

Voor dit bedrag heb je echt geen versterker om mee te blazen ofzo, ook voor de stevigheid hoef je het niet te doen.

2- Degelijke (normale) versterker:

Kijk!, nu begint €300 al leuker te worden :) , met dit bedrag heb jij een goede MERK versterker, kijk eens naar Pioneer of Technics, bij deze versterkers gaat het ook een beetje om vermogen namelijk.
En geloofwaardig of niet!, maar een degelijke normale versterker kan beter tegen bier dan een budget ''PA''

Uiteraard is het een menig, de één houdt van PA omdat er PA staat, de ander houdt van Hi-Fi omdat het om kwaliteit gaat. Vertel ons eerst eens wat voor spullen je al hebt, en wat voor luidsprekers je erop aansluiten wilt, dan hebben wij ook meteen een beter beeld van jouw eissen :) .

Ik weet dat je nieuw bent, ik weet dat je toe nu toe bijna alleen maar negatieve reacties gehad heb, maar ik ben ook heel lang nieuw geweest :X
Lees de FAQ eens rustig door, en JVS heeft een mooi verhaal over Audio gepost, als je dat gedaan hebt en je maakt dan een topic, de reply's zijn dan opmerkelijk beter.

Er zijn wat GoTters waar je beter niet mee in discussie kan gaan, ze lullen je er altijd wel uit...deepspace, flex82, subsonik, m.m, wekkel, etc.. _/-\o_

Edit:

JT vergeten kut... :9

[ Voor 5% gewijzigd door Barry|IA op 14-05-2004 10:53 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hhaha okej ik zal t onthouden ;) maar ik was van plan de raveland luidsprekers(vd conrad jah) erop aan te sluiten:

2x10" woofer
4ohm
200 watt rms
500 watt max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ik weet de prijs van die boxen niet, maar als je op een normale versterker grote boxen aansluit, kan jij wel eens feestje beginnen hoor :) .

Ik zelf heb de Pioneer A-209-R, hij bevalt mij prima, 2x60Watt @4 Ohm 2x45Watt @ 8 Ohm, met een redelijke speakerset 90 á 95dB SPL, 150Watt RMS, 4Ohm, <35Hz wil er nog best wel een aardig volume uitkomen :) .

En als je niet tevreden bent met het vermogen, kan je er altijd nog auto-amps aan hangen, ging bij mij ook altijd goed.

Het gaat om deze versterker: http://www.pioneer.nl/nl/..._id=444&taxonomy_id=42-97
Voor deze versterker ben je ongeveer €160 kwijt, (bij Conrad €189) dan moet je ook nog een set boxen.

Kijk eens bij Conrad naar de ''DISCOBOX CA 180'', €59 per stuk!

Ze leveren een net vermogen, en zien er nog es aardig uit ook, een vriend van mij heeft ze ook, ze klinken lekker vol, een subwoofer is dus niet van bellang :) .
Kijk wel even goed naar de maten, ik weet namelijk niet of ze in je huiskamer passen. O-)

[ Voor 53% gewijzigd door Barry|IA op 14-05-2004 10:51 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Barry|IA schreef op 14 mei 2004 @ 00:13:
Je budget is €300, met dit bedrag kan je twee dingen doen:

1- Budget PA:
[...]
2- Degelijke (normale) versterker:
[...]
offtopic:
Als je niet weet waar je over praat onthoud jezelf dan alsjeblieft van commentaar, het wordt er zo niet duidelijker op. Van wie je geen discussies kunt winnen is overigens ook niet echt ontopic, het feit dat je ze niet wint geeft aan dat de overige partij gelijk heeft, daarnaar luisteren lijkt me wel zo verstandig. Waarom sta ik trouwens niet in je lijstje :+

Koop GEEN hifi versterker, deze zijn niet gebouwd op hoge vermogens voor een lange tijd. Bierbestendigheid? Heb je het getest? met een PA amp en een hifi amp? PA amps zijn in ieder geval intern afgezekerd, hifi verstekers niet. De cruciale subsonic ontbreekt bij hifi ook. Daarnaast is het maar de vraag of er een clipindicator op een hifi versterker zit, om maar niet te spreken over gebalanceerde ingangen en Speakon terminals. Daarnaast kan je een hifi amp zo moeilijk in een 19" rack schroeven (bierbestendigheid!).

Koop een versterker waar 'ie voor bedoelt is, voor in de huiskamer voor normale muziek een hifi amp, voor feestjes een PA amp. Ik heb zelf hier voor mijn subs een PA amp staan, puur om het vermogen wat deze dingen langere tijd kunnen leveren.

Een merk wat sinds kort redelijk in de belangstelling staat wegens zijn goede prijs/prestatie is T.Amp, de TA1400 bijvoorbeeld zou precies binnen je budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kijk nog maar es goed in het lijstje :P

Je hebt idd PA, maar je hebt ook ''PA'' budget spul, meestal gaat het wel hard, maar de levensduur is echter niet beter dan een degelijke hi-fi versterker, en ja ik heb idd ervaring qua morsen van bier, mijn Pioneer ging gelijk uit, de lampjes knipperde. Ik snel de stekker eruit gehaald, bier eruit gedronken :9 , aanzetten en spelen weer.

Maar PA heb ik idd niet getest, ik zag MCrypt in zijn lijstje staan, en dacht: 8)7 .

Pioneer, Marantz, en Technics ik heb ze allemaal gehad, die fabrikanten houden ook rekening met een beetje vermogen.

Maar je staat in me lijstje, dus ik zal er verder niet op ingaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:59:

Welke zou ik volgens jullie het beste kunnen kiezen of hebben jullie nog andere opties voor mij rond de 300 euro?!?
Je zou kunnen kijken naar de volgende:

Yamaha P-Serie P2500S €375
Collins MP1200 €299

http://www.musik-produktiv.com/home01.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Barry|IA schreef op 14 mei 2004 @ 11:01:
Kijk nog maar es goed in het lijstje :P

Je hebt idd PA, maar je hebt ook ''PA'' budget spul, meestal gaat het wel hard, maar de levensduur is echter niet beter dan een degelijke hi-fi versterker
Ik denk dat de levensduur van een PA amp die tot z'n max gepusht wordt een stuk hoger is dan de levensduur van een hifi amp die tot z'n max gepusht wordt, hifi amps zijn gewoon niet gebouwd op vermogen, live with it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Oké, maar waar herken ik dat aan bij mij eige amp?

Hitte?, Vervorming?, of gaat een amp gewoon stuk na een poos?

Ik woon in een vrijstaand huis, ik draai vaak muziek (als ik er ben staat hij aan), en op echt een behoorlijk volume, als er een vriend komt willen ze horen hoe hard dat dan gaat, dan zet ik een DVD op, en draai het volume helemaal open.

Uiteraard doet dat pijn aan je oren, maar ik ging dus van een afstand luisteren, en totaal GEEN vervorming.

Dit doe ik zo'n beetje 2 keer per week, totaal een uur lang, en ik heb de amp in Julie al 3 jaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02 12:57
Ik heb zelf in mijn media-box een alesis versterker zitten. Had nog nooit van het hele merk gehoord. Een paar dingen:

- Ik heb de media-box vaak verhuurd, en hij word vaak erg mishandeld omdat ik er zelf niet bij ben. En nog steeds geen probleem met deze versterker...
- Goed geluid
- Een nog betere prijs

Minpuntjes eigenlijk nog geen op dit moment.

http://www.alesis.com/products/ra300/index.html

gebruik: http://www.media-box.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

In welk opzicht heb je het dan over mishandelen? Een 4-ohms stabiele amp valt eigenlijk niet te slopen met een 8-ohms last, zeker niet als je +4dB ingangsvermogen nodig hebt (bij een mixer draai je dan al in het rood). Wat is die prijs eigenlijk? 90w is niet echt veel vermogen (en zeker niet geschikt voor 100 man maar dat is een andere discussie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik een eindversterker koop, moet ik er dan ook perse een mengpaneel met equalizer bij aanschaffen? Ik wil een computer aansluiten op die versterker maar ik weet niet of ik dan van die saaie tonen krijg!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 13:41:
Maar als ik een eindversterker koop, moet ik er dan ook perse een mengpaneel met equalizer bij aanschaffen? Ik wil een computer aansluiten op die versterker maar ik weet niet of ik dan van die saaie tonen krijg!?
Valt erg mee. Ik ben audiofiel en draai een highend systeempje, maar ik hoor nauwelijks versaaing als ik van mijn computer mp3's (op heel hoge bitrate natuurlijk) afspeel. Koop wel een goede geluidskaart. de kaart die ik heb is een Turtlebeach santa cruz, ofwel een sonicfury kaart. Die is spathelder en speelt mp3's hardware af. Dat scheelt ruis.

Voor cd's zou ik hem wel op een echte cd speler houden. Dat geluid wordt dus wel echt saai als je het vanaf je pc doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar geldt dit ook voor mijn mp3 speler dan?? want die zou ik er ook op aan willen sluiten of moet ik hier toch wel een mengpaneel met equalizer voor hebben? Ik heb wel geen geweldige geluidskaart (Creative 16bit PCI) maar wordt dit "saaie" geluid ervan wel met mengpaneel + equalizer verholpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:06
m.m schreef op 13 mei 2004 @ 22:11:
(...) De Palladium serie van DAP is op budget gebouwd, relatief lichte voeding, koeling is waarschijnlijk wat op beknibbeld en ook de behuizing zal niet meerdere jaren roadproof blijken te zijn. De Gemini X-2 en X-3 ken ik niet echt.
Ik heb nog nooit zo'n DAP Palladium amp van dichtbij gezien, maar als ik de specs lees, lijkt het mij toch dat ze niet echt beknibbeld hebben op voeding, koeling of behuizing...

De DAP Palladium P-1200 weegt bijvoorbeeld 26kg (!) netto. Om aan zo'n gewicht te raken heb je al 2 1000VA ringkernen nodig (samen 15kg), en dan blijft er nog 9kg over voor koelribben, behuizing en elektronica. Lijkt me wel voldoende ruim, of het moet zijn dat ze bij DAP blokken puur lood in de amps steken :P

Ook het opgegeven stroomverbruik van 10A bij 230V kan kloppen met de 2 1000VA ringkernen, en dat zou er dan weer op wijzen dat iig de transfo niet ondergedimensioneerd is, en de opgegeven RMS vermogens ook effectief gehaald worden. Het kan natuurlijk zijn dat de bufferelco's in de voeding ondergedimensioneerd zijn, maar dat boeit toch niet, zolang het opgegeven vermogen gehaald wordt?

Ik ga er hier natuurlijk helemaal van uit dat de door DAP opgegeven cijfertjes allemaal correct zijn... maar de reviews die ik lees over de DAP Palladium serie zijn ook allemaal relatief positief, dus als het budget klein is: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook het opgegeven stroomverbruik van 10A bij 230V kan kloppen met de 2 1000VA ringkernen, en dat zou er dan weer op wijzen dat iig de transfo niet ondergedimensioneerd is, en de opgegeven RMS vermogens ook effectief gehaald worden. Het kan natuurlijk zijn dat de bufferelco's in de voeding ondergedimensioneerd zijn, maar dat boeit toch niet, zolang het opgegeven vermogen gehaald wordt?

:| HUH?! (zowveel wet ik dr nou ook wer niet van af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 14:02:
maar geldt dit ook voor mijn mp3 speler dan?? want die zou ik er ook op aan willen sluiten of moet ik hier toch wel een mengpaneel met equalizer voor hebben? Ik heb wel geen geweldige geluidskaart (Creative 16bit PCI) maar wordt dit "saaie" geluid ervan wel met mengpaneel + equalizer verholpen??
wordt dat nu wel of niet verholpen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb via een advertentie van www.marktplaats.nl 4 geluidsboxen gevonden:

2x: Raveland X834

- 2x8" woofer
- impedantie: 4 ohm
- Prms: 150 watt
- Pmax: 400 watt
- Frequentiebereik 30-20000 Hz
- SPL 94 dB
- afm: 280x210x790 mm

2x: Raveland X1038-l

- 10" woofer
- impedantie: 8 ohm
- Prms: 120 watt
- Pmax: 300 watt
- Frequentiebereik 30-20000 Hz
- SPL 93 dB
- afm: 600x330x210 mm

de X1038-l wordt in serie gezet met de X834. De gehele set kost 225 Euro! Zou dit een goede koop zijn want ik zit er zwaar over te twijfelen of ik deze set koop in combinatie met een DAP Palladium 700/900 amp. De amp. zit NIET in deze set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
1. Speakers in serie zetten is BIJZONDER slecht voor de geluidskwaliteit. Niet doen.

2. Blijf maar mooi van die Raveland meuk af... zeker met een 8" flutwoofertje en een stel rotte piezo tweeters kom je geen eind. Als je een beetje bas wil, moet je minstens 12" woofers hebben, bij de vermogens waar jij over spreekt zelfs eerder 15". Kijk desnoods eens naar de budget speakers van DAP, die zijn ook wel meuk, maar zijn niet zo hopeloos als die Raveland spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
OF wel Raveland, maar dan 18'' he subsonik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar weet iemand hoe t nou zit als ik mijn mp3-player zónder mengpaneel erop aansluit? Zou da lukke met de geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Hoe schik je het volume te regelen zonder mengpaneel? Dan spreek ik nog niet eens van bass/treble of een simpele mix. Voor minder dan 100 EUR heb je trouwens een klein mengpaneeltje met 2x2 kanalen en bass/treble per kanaal.

Barry_Loef, 18 inch Raveland subs zijn idd wel lekker, zolang het mid en hoog maar uit treffelijke topkastjes komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik gebruik op mijn computer bpm studio en met dergelijke programma's kan ik toch ook die tonen enz. regelen?!? Of zit ik weer fout te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jij moet is hier kijken anders:
véél bas voor weinig geld (+ pics)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Op die dingen wil je geen Dap P-1200 zetten want die draait ze zo aan gort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee ok, maar dan heb je ws iig voor de bas niks zwaars meer nodig :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Qua SPL winnen ze inderdaad van mijn shiva's :P 125dB inroom (2 stuks in 100m³ ruimte)

[ Voor 34% gewijzigd door MM op 18-05-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar hebbe we dan nog wel een lekkere versterker rond de 300 euro die niet meteen naar de filisteinen vliegt met deze boxen erop! of zouw dat met een P500-1200 toch nog wel lukken??? En voor een beetje fatsoenlijke hoge en lage tonen zal ik er nog wel een boxje of 2 bij moete kope ofni!? En hoe moet ik die 4 boxe dan aansluiten op een pa met 2 uitgange ZONDER DAT IK ZE IN SERIE ZET!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en trauwus die 8 en 10" woofer-ideen liggen allang weer hier op de stoep te kijke... dr staan ok nag 15" -raveland boxen in die mij ok wel aanstaan! 150 w rms 400 w max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versterker : Behringer Europower, dit is een afgeleid/gekopieerd QSC model.

Speakers ... houd afstand van merken zoals DAP en Raveland, je zou verbazen hoe ineffiecient deze zijn ondanks de specificaties. Voor PA geld eigenlijk dat je wel een aardig bedrag moet neerleggen voordat je iets gemiddeld hebt, zeker als het gaat om forse bass.

Als je toch alleen maar tuin feesten wil met "achtergrond" muziek kan je beter eens kijken naar hifi. Een stel Infinity Reference 61 MK II speakers (200E 2dehands) gekoppeld aan een goede stereo versterker met voldoende vermogen (70W + denon PMA 860 ofzo a 90 euro 2dehands) kan je flink wat lawaai mee maken en ook wel 3 keer per jaar op kleine feestjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb n 2-dehandse GEMINI PS-540I gekocht :D... 60 eypo's :D
mar dat terzijde.

Ik heb hier nog wel een JVC mx-k3r system staan met 3 cd wisselaar enzow...je kent t wel. Dat ding is dus 2x70 watt max en 2x50 watt rms. Zou ik dit dan nog beter als een DAP kunnen pakken. Heb m wel een keer op een feest met boxen van 2x100 watt rms gebruikt en dr kwam toch een herrie uit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 18:02:
Heb n 2-dehandse GEMINI PS-540I gekocht :D... 60 eypo's :D
mar dat terzijde.

Ik heb hier nog wel een JVC mx-k3r system staan met 3 cd wisselaar enzow...je kent t wel. Dat ding is dus 2x70 watt max en 2x50 watt rms. Zou ik dit dan nog beter als een DAP kunnen pakken. Heb m wel een keer op een feest met boxen van 2x100 watt rms gebruikt en dr kwam toch een herrie uit. >:)
Maar zou dat systempje t trekke op 2x150/200 watt rms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier nog ff de specs van de JVC mx-k3r:

maximale vermogen: 70 watt
continue vermogen: 50 watt
impedantie: 6 ohm
frequetiebereik: 45-20000Hz
Geluidsdrukniveau: 88dB/W . m

kan dat eigenlijk; boxen van 8 ohm op een 6 ohm's versterker aansluiten?
Pagina: 1