Windows Media Player werkt niet meer in IE?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Volgens mij heeft een oudere versie van Magix Audio Cleaning lab 2004 (Engelse versie 2004, versie 4.0 dus terwijl 5.0 al uit is) gisteren bij installatie mijn WMP vern**kt :?

Ik kon altijd gewoon op een link naar een .avi of .mpg filmpje klikken en dan speelde ie het in WMP af (buiten de browser), maar dat doet ie nu niet meer. Hij start WMP nog wel op, maar als ik na een minuut ofzo eens kijk of er nog wat komt, dan blijkt WMP vast te hangen en mijn CPU 100% belast te worden. Duidelijk dat hier iets niet goed gaat.
Heb WMP 9 inmiddels opnieuw geïnstalleerd via de MS website, maar dit wil toch niet helpen. Heb vervolgens nog wat Windows updates er overheen gegooid maar hij hangt nog steeds elke keer.

Weet iemand of je zoiets kunt herstellen? Heb weinig zin om XP helemaal opnieuw te installeren hiervoor.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

In een IE venster
Media bar openen
Mediumopties
instellingen
voorkeuren opnieuw instellen oid

(alleen voor binnen IE)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• MinddiggerNL
Die optie had ik nog niet ontdekt...net eens naar gekeken, maar zodra ie vraagt of ik zeker weet dat ik de voorkeuren opnieuw wil instellen en ik op JA klik, gebeurt er helemaal niets meer :?

Het gaat trouwens ook niet over het afspelen van filmpjes via die mediabalk...die vind ik irritant dus ik wil graag dat ie WMP apart opent en dat doet ie ook nog wel maar hij hangt zich dan dus iedere keer op. Als ik het filmpje eerst download en dan afspeel doet ie het wel gewoon dus WMP werkt wel.

• Syb
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 12:42

Syb

ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

ik heb wmp9 op windows xp.
als ik in internet explorer op een filmpje klik (mpg of avi), wordt media player gestart om hem af te spelen maar dan geeft hij meteen een error: "In wmplayer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

als ik het filmpje eerst download en dan afspeel werkt het wel gewoon.
ik heb wmp9 al opnieuw geinstalleerd en met de instellingen geklooid maar niets helpt.

hoe los ik dit op??

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:42
dit vond ik in de microsoft ondersteuning:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;330332

kijk ook eens naar alternatieve players; ik gebruik "mediaplayer classic", van real alternative. neemt niet zoveel bronnen in beslag.

• MinddiggerNL
Hmm...bedankt voor die link! Ik ga het direct proberen zodra ik weer aan die betreffende "probleem" pc kan. In de beschrijving op die pagina staat ook dat het kan voorkomen dat programma's van derden deze problemen veroorzaken en zoals ik al in de startpost liet weten heb ik het idee dat Magix Audio Cleaning Lab dit veroorzaakt heeft omdat ik tijdens de installatie iets voorbij meen te hebben zien komen van WMP.

Ik laat nog weten of het wat heeft uitgehaald.

• MinddiggerNL
Hmm...ik kom net tot de ontdekking dat WMP het nu ook niet meer via IE doet op mijn W2K pc waar ik een paar dagen geleden ook Magix Music Cleaning Lab 2004 Deluxe op heb geïnstalleerd! Dit programma sloopt dus duidelijk WMP en het jammere is dat de "oplossing" in bovengenoemde posting van unimatrix zero NIET helpt :(

Zeik zeg...vraag me af hoe dit op te lossen is zonder een format c: Deïnstallatie van die Magix rommel helpt ook niet en met sfc krijg ik het ook niet gefixed.
Pagina: 1