P4p800 Floppydrive werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 16:33
Ik heb net een AMD proc+mobo verwisseld met een P4 3.0ghz en een Asus p4p800. Alles werkt op 1 ding na: de floppydrive. Deze drive is fysiek goed aangesloten. Maar als ik de pc aanzet, blijft het lees-lampje van de floppydrive constant aan, en werkt deze niet.

Ik kan niet in Windows op die computer, want ik moet eerst formatteren (en daar heb ik de partitionmagic floppy voor nodig :z).

Ik heb ook het forum doorzocht. Het bleek dat iemand anders het probleem had opgelost door de IDE/HDD- led aansluiting op het mobo om te draaien. Ik heb de IDE led op de twee mogelijke wijzen aangesloten, maar dat maakte geen verschil. Is mijn floppydrive ineens kapot? Of heeft een p4p800 een ander soort floppydrive(aansluitingssetup) nodig?
Help me aljeblieft, en alvast bedankt voor de hulp _/-\o_

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
darkliquid schreef op 13 mei 2004 @ 21:49:
Ik heb net een AMD proc+mobo verwisseld met een P4 3.0ghz en een Asus p4p800. Alles werkt op 1 ding na: de floppydrive. Deze drive is fysiek goed aangesloten. Maar als ik de pc aanzet, blijft het lees-lampje van de floppydrive constant aan, en werkt deze niet.
Meestal zit dan de flatcable verkeerdom (pin 1 op 34; rode draadje aan de verkeerde kant). Daar al naar gekeken?
Ik heb ook het forum doorzocht. Het bleek dat iemand anders het probleem had opgelost door de IDE/HDD- led aansluiting op het mobo om te draaien.
De IDE led heb ik nog nooit in verband kunnen brengen met het wel of niet werken van de FDD, maargoed, alles is mogelijk.
Als je wat beter had gezocht (of wat meer mazzel had gehad), had je de oplossing die ik aandroeg ook gevonden. Het verbaast me eigenlijk dat je die niet hebt gevonden; heb je wel in het juiste subforum gezocht? Dit probleem lijkt me namelijk ook iets meer voor OM dan voor PMG.

[ Voor 38% gewijzigd door koraks op 13-05-2004 21:56 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Zoiets had ik ook, toen moest ik de flatcable gewoon 180 graden draaien :P

http://axrotterdam.blogspot.nl

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Precies, Als het ledje blijft branden zit de kabel verkeerd om, even omdraaien en klaar :) Had je wel kunnen vinden, en dat van het ide-ledje omdraaien is onzin :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

darkliquid schreef op 13 mei 2004 @ 21:49:
Zeer duidelijk geval van omgedraaide FDD kabel. Ondingen trouwens dat dat niet al twee decennia eerder gestandaardiseerd is, maar desalniettemin erg basic :z
Ik kan niet in Windows op die computer, want ik moet eerst formatteren (en daar heb ik de partitionmagic floppy voor nodig :z).
Euh, meeste windows versies die ik de laatste 4 jaar voorbij heb zien fietsen hadden bootable CDs met aan het begin van de installatie de mogelijkheid te partitioneren en formatteren.
Ik heb ook het forum doorzocht. Het bleek dat iemand anders het probleem had opgelost door de IDE/HDD- led aansluiting op het mobo om te draaien. Ik heb de IDE led op de twee mogelijke wijzen aangesloten, maar dat maakte geen verschil. Is mijn floppydrive ineens kapot? Of heeft een p4p800 een ander soort floppydrive(aansluitingssetup) nodig?
Help me aljeblieft, en alvast bedankt voor de hulp _/-\o_
Voortaan jezelf eens helpen, met name door in het juiste subforum te gaan zoeken..

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.