Toon posts:

Demontage HP 600 printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! weet iemand waar te beginnen met de demontage van een HP 600 printer??

(wil de kapotte aan/uit knop repareren of evt door-solderen)

(en nee, de search geeft trouwens niet 1 (!!!) resultaat op zoeken met HP AND printer AND 600...) verder prima site! ;)

groete,

keith

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:58

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:44:
(en nee, de search geeft trouwens niet 1 (!!!) resultaat op zoeken met HP AND printer AND 600...) verder prima site! ;)
Niet 1 resultaat? :P Zoek voorlopig met kleine letters, anders pakt de search het niet ;)

Ik heb geen ervaring met de HP Deskjet 600, maar het lijkt me niet al te lastig om te vervangen wanneer je een beetje gewend bent behuizingen open te slopen zonder alles overhoop te gooien. Als je dat niet gewend bent laat je het liever aan iemand over die dat vaker doet voor je hem niet meer in elkaar krijgt :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik zou zeggen haal de cardridges er even uit dan heb je geen risico als je de printer op z'n kop houd oid. Vervolgens zoek je naar schroefjes en ga je gewoon schroeven. Onthou hoe alles eruit kwam dan kan je het later iig weer terugschroeven :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor!! ;( als de printer niet meer aan wil door kapotte aan/uit knop kun je de cartridge er niet meer uithalen >>deze zit dan uiterst rechts, verborgen, niet meer toegankelijk<<

wil toch proberen een en ander netjes te demonteren

wie fotografeert er even een toevallig open zijnde hp 600 voor me (van alle kanten)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wordt bij een HP600 die cartridge niet heen en weer gehaald door tandwieltjes die langs zo'n rubberen getande riem gaan? Die riem moet je even wegbuigen en dan kan je zo de cartridgewagen bewegen, het verwijderen is dan een fluitje van een cent.

Voor het uit elkaar halen moet je aan de anderkant zijn denk ik. Ook heeft HP er nogal een handje van om stickers over de schroeven te doen of van die plastic dopjes. Die haal je er zo af met een schroevendraaier en een paperclip.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

offtopic:
Ik heb wel een filmpje voor je van 80mb hoe je hem verder kan mollen :*)
http://www.toffe-ellende.nl/HP600/hp600_definitief.wmv

Verwijderd

Topicstarter
Hee Atlex! bedankt voor je tip! en de moeite en zo...

maar ik wil de printer als het effe kan ook weer repadingesen, er zitten van die enge lipjes op die ergens achter haken (net zoals op de achterkant van sommige tv's) als je die lipjes te weinig buigt gaan ze niet los, en als je ze teveel buigt breken ze af!... :| (zeker om te voorkomen dat die kleine japannertjes ontsnappen ;) )

(ps dat filmpje van toffe ellende doet het dus niet )

toe nou even, mensen die HP 600 moet los!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:12:

maar ik wil de printer als het effe kan ook weer repadingesen, er zitten van die enge lipjes op die ergens achter haken (net zoals op de achterkant van sommige tv's) als je die lipjes te weinig buigt gaan ze niet los, en als je ze teveel buigt breken ze af!... :| (zeker om te voorkomen dat die kleine japannertjes ontsnappen ;) )

Misschien hebben niet veel mensen een Deskjet 600 :/
Ik heb wel een 690C, die lijkt erop maar die was zo open, weet niet meer hoe dat ging.
Waar lukt het dan niet om hem open te maken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:12:

offtopic:
Sorry, heb het filmpje eraf gehaald. Een vriend van mij wilde hem er weer liever af heben en heb hem daarom maar eraf gehaald :) Je zag hoe een HP600 flink gemold werd >:)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:12:maar ik wil de printer als het effe kan ook weer repadingesen, er zitten van die enge lipjes op die ergens achter haken (net zoals op de achterkant van sommige tv's) als je die lipjes te weinig buigt gaan ze niet los, en als je ze teveel buigt breken ze af!... :| (zeker om te voorkomen dat die kleine japannertjes ontsnappen ;) )
Daar zitten geen Japannertjes in, HP is een Amerikaans bedrijf. Er zitten gewoon kaboutertjes in :z

Om kort te gaan, gezien het enthousiasme waarmee mensen in dit topic reageren gok ik dat er inderdaad bijna niemand (meer) is met een HP 600 printer. Je zal het dus gewoon zelf moeten proberen ben ik bang. Mocht je erg gehecht zijn aan je printer dan kan je hem eventueel naar een winkel brengen, misschien dat die het open kunnen krijgen. Maar die zullen dat in veel gevallen tegen betaling doen en dan is het eigenlijk al niet meer de moeite waard (kan je beter een nieuwe kopen).

En dat je de cardridgewagen even met de hand kon verschuiven had je inmiddels wel begrepen ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

breinonline schreef op 15 mei 2004 @ 06:48:
[...]
Daar zitten geen Japannertjes in, HP is een Amerikaans bedrijf. Er zitten gewoon kaboutertjes in :z

Om kort te gaan, gezien het enthousiasme waarmee mensen in dit topic reageren gok ik dat er inderdaad bijna niemand (meer) is met een HP 600 printer. Je zal het dus gewoon zelf moeten proberen ben ik bang. Mocht je erg gehecht zijn aan je printer dan kan je hem eventueel naar een winkel brengen, misschien dat die het open kunnen krijgen. Maar die zullen dat in veel gevallen tegen betaling doen en dan is het eigenlijk al niet meer de moeite waard (kan je beter een nieuwe kopen).

En dat je de cardridgewagen even met de hand kon verschuiven had je inmiddels wel begrepen ;)
Denk ^^dat jij gelijk hebt. HP600is alweer aardig ouderwets en print zeker niet meer met een kwaliteit van deze tijd :+ . Daarnaast na een aantal jaar eens een printer vervangen is geen overbodige luxe aangezien de ''oude'' HP printers en ook van andere merken nu veel betere kwaliteits printjes kunnen uitvoeren :Y) .

Voor 39,95euro heb je bij de AH nu een HP3520, gewoon relabeld van een 3550. Je zult alleen GEEN zwarte inktcardridge erin terug vinden maar alleen een kleur cardrige(hoe schrijf je dat ook alweer 8)7 ) maar die zal vast voor de helft gevuld zijn :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 09:05 ]

Verwijderd

Ik heb pas van een HP DeskJet 690c een schuifbrug gemaakt voor een modelspoorbaan _/-\o_

Openmaken ging super makkelijk gewoon zelf even proberen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.teijgeler/foto/23nov4.JPG
Hier zie je hem een beetje op, niet echt goed.
Moeten even mooie foto's van worden gemaakt.

De brug kan dus heen en weer gaan om een loc / rijtuig te verplatsen.
Dit is gewoon die staaf waar je printerkop op zit O-)

p.s. ik zal ff kijken voor filmpje nu

EDIT:
8MB QuickTime filmpje > http://www.serverzone.nl/DSCN0773.MOV 8)

p.s. Ik ben dat niet op het filmpje hoor

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 09:47 ]

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:00

Xanax959

relax...

Ik heb laatst de oude HP 690C van mijn ouders weer uit de mottenballen gehaald en weer schoongemaakt. De plastic kap zit met plastic lipjes vast aan de onderkant. Ik kan je zo niet vertellen hoe precies, maar als je goed kijkt en wat logisch nadenkt moet het kunnen lukken. Die lipjes aan de achterkant zijn het moeilijkst los te krijgen, ik had de voorkant al half los, en kon toen onderlangs bij de lipjes aan de achterkant. (krassen op de vingers)

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
nou als documentprintertje kan ik hem nog best verkopen hoor!
(moet je hem op marktplaats zetten, moet je kijke hoe snel die weg is)

ken nog aardig wat mense die met wordperfect (hihihi) werke dus...

zijn er nog HP monteurs die dit lezen? B) (waar gaat het eigenlijk over? over hoe een HP 600 opengeschroefd moet worden :Y) )

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 19:16:

zijn er nog HP monteurs die dit lezen? B) (waar gaat het eigenlijk over? over hoe een HP 600 opengeschroefd moet worden :Y) )
Ik heb eens zitten spitten in een oude HP printer en zag dat de aan/uit-knop met het printje verbonden was dmv een stekkertje. Waarschijnlijk kan je er een jumper overheen zetten waardoor dat ding altijd aan blijft. Heb je 'm trouwens al open?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 19:16:

Sorry maar, een beetje kijken/werken met een schroevendraaier ind e hand dan kom je al erg ver. Die bovenste kap kan je gewoon eraf klikken en dan ligt hij al redelijk open. :+ Dan nog even naar wat schroefjes etc. kijken en je kan overal bij. :Y)

Beetje improviseren :9
Pagina: 1