WinAMP instabiel op diverse systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Zijn er meer mensen met een instabiele WinAMP? Ik heb nu al op diverse pc's problemen met WinAMP. Zowel op W2K als op XP machines en zowel met WinAMP 2.91 als met de nieuwste 5.x versie!
Je kunt erop rekenen dat ie werkelijk élke keer crashed...zojuist voor het laatst na een kwartier. Toen kreeg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timothee/images/winamp_error.jpg

Klik ik op "klik hier", dan krijg ik dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timothee/images/winamp_error2.jpg

Klik ik vervolgens op klik hier bij het opvragen van de technische gegevens van deze melding dan krijg ik deze data te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timothee/images/winamp_error3.jpg

Dat logbestand wordt genoemd is hier te vinden: http://members.home.nl/timothee/appcompat.txt
De opmaak is het duidelijkste wanneer het met IE wordt bekeken.

Erg veel wijzer word ik hier niet van...blijkbaar dat die gdi32.dll problemen oplevert, maar waar die voor dient...ik heb geen flauw idee :?

Heeft iemand op basis van deze screenshots en logfile enig idee wat ik zou kunnen doen om de oorzaak te traceren? En beter, hoe het op te lossen? Ik dacht eerst dat het aan de nieuwe versie van WinAMP lag, maar ook de oude doet dit. Langer dan een half uur zonder crashen draaien ze beiden niet :(

P.S. Bovenstaande is even gebaseerd op de situatie op mijn XP Prof machine. Welke erroslogs er op die W2K machines zijn weet ik nog niet...dat moet ik later nog nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
ik had het ook een tijdje, maar toen heb ik me 'geregistreerd' en had ik het niet meer :? (oh ja, 'registeren' noem ik in de windows/winnt map in winamp.ini een 1 in een 0 veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Hmmm...dat is wel een heel vreemde oplossing :D Had je exact dezelfde error? Ook die gdi dll? Enig idee waar die voor dient? GDI had toch te maken met printers of vergis ik me? Ik ken die term verder alleen van zgn. zuinige benzine motoren met directe injectie van Mitsubishi, maar dat zal hier waarschijnlijk weinig mee van doen hebben :)

Ik heb die 1 ook maar eens in een 0 veranderd bij NeedReg in Winamp.ini. Ben benieuwd of het wat uithaalt....meteen maar eens WinAMP testen.

Ik laat uiteraard horen of dit bij mij ook helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
ik heb de error niet precies bekeken (windows 98 :o), maar ik had wel dat winamp direct of na een halve minuut vastliep. En je kan natuurlijk altijd mitsubischi emailen met de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Hehehe...denk niet dat ze me verder kunnen helpen dan het verkopen van een autootje, zeker nu ze wel wat omzet kunnen gebruiken ;)

Maareh...wat betreft logfiles enzo is XP wel erg veel handiger dan '98, maar echt veel schiet ik er in dit geval niet mee op :)
Heb WinAMP nu draaien, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ie weer crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Hmm...ik kreeg even het idee dat je nog gelijk had ook aangezien ie zowaar een klein uurtje zonder te crashen afspeelde. Maar helaas...net hing WinAMP wederom en met exact dezelfde foutmelding! Die 1 in een 0 aanpassen in Winamp.ini is dus helaas niet de oplossing in mijn geval :(

Ik keek zojuist ook maar eens in het logboek van Windows XP en trof daar het volgende drie keer achtereen aan:

Vastgelopen toepassing: winamp.exe, versie: 5.0.0.3, vastgelopen module: gdi32.dll, versie: 5.1.2600.1346, vastgelopen op: 0x00003bd9.

Alle keren gaat het om exact deze melding...het scheelt dat ie consequent door hetzelfde hangt, maar het ontgaat me even waar het hier nu precies om gaat en hoe ik dat kan oplossen dus als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb nooit problemen met winamp? 2.78C, en omdat dat prima werkte ben ik nooit overgestapt, geen rare plugins geinstalleerd of wat dan ook. Gewoon afspelen en een eenvoudige skin.
Probeer 2.78C eens voor de "gein" ?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor: GDI = Graphics Device Interface. Om leuke windowtjes te tekenen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 17:35
Als eerste: heb je al geprobeerd Winamp eerst te uninstallen (via Start -> Configuratiescherm -> Software) en dan weer opnieuw te installeren? Zo nee, doe dit en download de laatste versie van Winamp vanaf winamp.com.

Ten tweede: heb je toevallig plug-ins geïnstalleerd (bijv. Visualisation, dat je mooie effecten krijgt tijdens het afspelen)? En maakt het uit of je in Winamp 5 gebruik maakt van de Classical Skin of van de nieuwere Modern Skin?

Uit de foutmeldingen die je krijgt, kan ik weinig afleiden. Sowieso is er meestal weinig af te leiden uit zulke foutmeldingen, behalve dan dat het goed mis is gegaan. GDI heeft inderdaad met het tekenen van vensters te maken en aangezien het uiterlijk van Winamp anders is dan andere Windows-programma's, zou dat een probleem kunnen opleveren. (Zou uiteraard niet moeten.)

Wel opvallend dat je het probleem op meerdere computers hebt, met zowel Windows XP als 2000 en met zowel versie 2.91 als 5.x.

En probeer anders, desnoods, Winamp 3. Misschien werkt deze versie wel, hoewel veel mensen ontevreden over versie 3 zijn (te traag, teveel ruimteverspillend etc.).

In ieder geval, succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
elnino schreef op 14 mei 2004 @ 23:52:
Als eerste: heb je al geprobeerd Winamp eerst te uninstallen (via Start -> Configuratiescherm -> Software) en dan weer opnieuw te installeren? Zo nee, doe dit en download de laatste versie van Winamp vanaf winamp.com.
Heb ik inmiddels ook geprobeerd, maar heeft helaas niet geholpen.
Ten tweede: heb je toevallig plug-ins geïnstalleerd (bijv. Visualisation, dat je mooie effecten krijgt tijdens het afspelen)? En maakt het uit of je in Winamp 5 gebruik maakt van de Classical Skin of van de nieuwere Modern Skin?
Nope, gewoon standaard installatie zonder fancy stuff. Heb de standaard "modern skin" aan staan in WinAMP 5, maar met de classical skin in WinAMP 2.91 gebeurt hetzelfde.
Uit de foutmeldingen die je krijgt, kan ik weinig afleiden. Sowieso is er meestal weinig af te leiden uit zulke foutmeldingen, behalve dan dat het goed mis is gegaan. GDI heeft inderdaad met het tekenen van vensters te maken en aangezien het uiterlijk van Winamp anders is dan andere Windows-programma's, zou dat een probleem kunnen opleveren. (Zou uiteraard niet moeten.)
Inderdaad, maar zoals ik al zei word je er niet veel wijzer van :(
Wel opvallend dat je het probleem op meerdere computers hebt, met zowel Windows XP als 2000 en met zowel versie 2.91 als 5.x.
Dat vond ik dus ook al. Zou het kunnen zijn dat er te weinig geheugen in die PC's zit? In beide pc's (een PII 400mhz en een Duron 1200mhz) zit 256mb sd-ram.
En probeer anders, desnoods, Winamp 3. Misschien werkt deze versie wel, hoewel veel mensen ontevreden over versie 3 zijn (te traag, teveel ruimteverspillend etc.).
WinAMP 3 heb ik ooit geprobeerd, maar vond ik inderdaad véél te traag. WinAMP 5 vind ik ook niet echt uitblinken in snelheid, maar er valt nog mee te leven. De 2.x versie beviel me tot nu toe eigenlijk nog het beste al crashed 2.91 nu dus ook :?

Ik denk dat ik die 2.78c maar eens ga zoeken...
In ieder geval, succes! :)
Dankje...zodra ik weer wat getest heb laat ik weten of iets geholpen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mocht je de 2.78c niet kunnen vinden, stuur me even een mailtje, stuur ik de installatie file even naar je toe :) Als 2.78c ook niet werkt, zou ik toch eens aan een formatje gaan denken.. :/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
De T.net meuktracker doet wonderen :)
Heb hem nog niet geïnstalleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Hmm...heb versie 2.78c eens geïnstalleerd, na deïnstallatie van 2.91 en 5.x, maar krijg na een half uurtje wederom precies dezelfde error :?

Ik denk dat een herinstallatie van Windows toch wel nuttig is aangezien windows media player i.c.m. IE het ook niet meer fatsoenlijk doet.
Pagina: 1