Toon posts:

Netsky probleem in Hotmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn hotmail. Misschien dat het iemand bekend voor komt.

Naat mijn privé account heb ik een aparte hotmail account voor de wat minder belangrijke mail. Nu wordt ik de laatste dagen helemaal overspoeld door mailtjes van andere hotmail accounts die ook uit nederland komen. Meestal staat er in als onderwerp hi, hello, information of iets dergelijks. Avast anti virus vind in al de bijlage wat vaak zip of exe's zijn het Netsky virus en vraagt me daarna om ze te verwijderen.

In het afgelopen uur heb ik maar liefst 44 gehad! Ik wordt er in ieder geval helemaal gestoord van.

Wat kan ik hier aan doen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet veel ben ik bang, je kan de afzenders blocken, maar daar schiet je niet veel mee op.

Gaat wel weer over.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
Die virusmails komen van besmette computers. Je kan proberen dmv het ip adres van de afzender (in de header te zien) te achterhalen van wie die mails afkomstig zijn. En je kan ook aan hun provider doorgeven.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:32:
Ik heb een probleem met mijn hotmail. Misschien dat het iemand bekend voor komt.

Naat mijn privé account heb ik een aparte hotmail account voor de wat minder belangrijke mail. Nu wordt ik de laatste dagen helemaal overspoeld door mailtjes van andere hotmail accounts die ook uit nederland komen. Meestal staat er in als onderwerp hi, hello, information of iets dergelijks. Avast anti virus vind in al de bijlage wat vaak zip of exe's zijn het Netsky virus en vraagt me daarna om ze te verwijderen.

In het afgelopen uur heb ik maar liefst 44 gehad! Ik wordt er in ieder geval helemaal gestoord van.

Wat kan ik hier aan doen?
Kijk eens in de headers om te zien vanaf welk ip-adres het mailtje is verzonden. Aan de hand hiervan kun je eventueel achterhalen van wie die mailtjes afkomstig zijn. Je kunt dan uitzoeken bij welke provider het ip-adres hoort en eventueel contact proberen op te zoeken met de provider om de virusverspreidende klant van hun te waarschuwen dat zijn of haar pc besmet is. Niet alle providers doen wat met virusmeldingen, dus dan moet je ook maar net geluk hebben dat ze bij een provider vandaan komen die er wel wat aan doet.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'