Toon posts:

Oude inhoud Outlook 2000 naar Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een schone installatie van XP pro over mijn oude installatie van XP pro gezet.

Nu stond op de oude configuratie Outlook 2000 en ik wil graag de inhoud van deze Outlook kopieren naar de nieuwe. Waar kan ik deze vinden?

In ieder geval niet in C:\documents and settings\oude user\local settings\microsoft\outlook. Waar wel?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:04
Daar hoort een pst te staan inderdaad. Als hij daar niet staat moet je even zoeken op *.pst vind je hem ook wel. Tenzij je voor je schone installatie een format hebt gedaan. Dan is ie weg. :Y)

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien een open deur:
Search uitvoeren op *.pst op je oude data?

edit:
geloof dat ik net te laat was

[ Voor 27% gewijzigd door TheXception op 13-05-2004 21:35 ]

"It's better to burn out, than to fade away"

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb niks geformatteerd. (Anders stond de oude map er ook niet meer)

En ik kom een pst tegen van 73 mb. Dat lijkt me erg weinig voor een dergelijk groot aantal mails. Nu was er wel al een probleem dat outlook niet meer opende en deze een foutmelding gaf en direct weer afsloot.

• MADG0BLIN
Hoeveel mailtjes had je? 73 mb voor een pst is redelijk groot.
En wat voor probleem heb je met een foutmelding? Moeten we die maar raden? Zo kunnen we niets natuurlijk.

• TheXception
  • Niet online
Tja... ik weet niet hoeveel mail jij bewaart, maar mijn pst file heeft ook een dergelijke omvang. (Groter zelfs :P )

Veel mail met veel bijlages... is ie zo 73 mb groot.

Je kunt altijd proberen om die aan je profile te koppelen. Doet ie het niet, dan heb je pech :*)

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op 13 mei 2004 @ 21:39:
Hoeveel mailtjes had je? 73 mb voor een pst is redelijk groot.
En wat voor probleem heb je met een foutmelding? Moeten we die maar raden? Zo kunnen we niets natuurlijk.
Sorry. De foutmelding heb ik 2 maanden geleden voor het laatst gezien. Daar kan ik dus niet zoveel mee. Als ik de pst importeer dan zie ik eigenlijk niet de oude mails terugkomen.

• MADG0BLIN
Wat zie je dan wel terugkomen? En waarom heb je niet eerst even een backup gemaakt van je meest recente pst. :?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op 13 mei 2004 @ 21:42:
Wat zie je dan wel terugkomen? En waarom heb je niet eerst even een backup gemaakt van je meest recente pst. :?
Nou,

Zoals ik al zei; ik kreeg mijn outlook niet open. Ik zie eigenlijk helemaal niks terugkomen. Wel is hij allerlei mappen aan het importeren gedurende 4 minuten. Maar ik zie geen resultaat. :?.

• TheXception
  • Niet online
Hoe "importeer" je de pst file?
Je kunt hem toch aan je profile koppelen via Instellingen > Configuratiescherm > mail
Daarna een datafile erbij zetten.

Let op dat er maar één file is die outlook.pst heet anders krijg je dus inderdaad een probleem.
Een van de twee hernoemen dus...

Verwijderd

Als je je berichten in Outlook selecteert, dan kun je ze gewoon kopieren en plakken in een mapje waar je ze wilt hebben. Vervolgens kopieer je ze weer terug naar je nieuwe inbox. Alleen weet ik niet of ze daar zijn te openen, aangezien het verschillende versies zijn. Bovendien worden bijlages ook automatisch gekopieerd alleen worden het wel allemaal aparte bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Ow wacht. Ik zie iets met archiefmappen. Ik heb hem maar op importeren naar persoonlijke mappen gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie echt alle namen van de oude mappen langskomen in het progressvenster als ik importeer, maar hij zet ze op de een of andere manier niet erin.

• TheXception
  • Niet online
TheXception schreef op 13 mei 2004 @ 21:44:
Let op dat er maar één file is die outlook.pst heet anders krijg je dus inderdaad een probleem.
Een van de twee hernoemen dus...
Ben je er zeker van dat je pst files unieke namen hebben? Default maakt hij bij je nieuwe outlook ook de outlook.pst aan.
Hij kan niet 2 keer dezelfde pst file aanroepen.

Heb je al geprobeerd via het configuratiescherm. Werkte bij mij echt als een trein...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Voor de volledigheid:

- Importeren van een Outlook XP PST naar 2003 resulteert in een (1) PST in 2003 indeling
- Als je je oude XP PST aan 2003 koppelt, dan blijft de XP (2000) indeling van toepassing op de PST. De verschillen weet ik even niet, maar er is een verschil tussen de 2 :)

Ik zou dus (eerst exporteren en dan) importeren; je houdt dan gewoon je oude PST file voor als het mis gaat oid, en je nieuwe Outlook vult z'n PST file vers af met de data uit de oude file en je hebt ook meteen de 2003 indeling voor je PST.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1