Toon posts:

Boot of partition table weg? Hoe terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke een bizarre probleem. Sinds een paar dagen had ik de probleem dat soms de ene dan weer de ander hard disk bleef hangen. power draad eruit en erin en dan deed hij na restart weer. In de weekend Radeon 9800XT erin gezeet kennelijk was dat de druppel nog een partition van de hard disk viel weg en kreeg van windows de melding of u de de harddrive wilt formateren etc.

SCSI 1 (c) viel weg heb de windows XP opniew moeten installeren en SCSI 2 heeft het intact gehouden.
Maxtor was verdeeld in 2 partities 1 rste viel weg tweede partitie was nog wel te bereiken. Ik heb dus heel snel de 2de gebackupt.

IBM was ook verdeeld in 2 partites en geen een is te bereieken.

Op net gezocht een proggie van 35 dollar aangeschaft :-( schijnt goed te zijn: www.ptdd.com.

na installatie geeft de proggie niet aan dat de bootsector slecht is. Heb overigens wel geprobeerd om de MBR te repareren en de partition table te hercreren maar niks heeft tot zoverre geholpen.

Intussen kan ik de 2de partitie van de Maxtor ook niet meer zien.
Dus conclusie na 2 slaapeloze nachten en een aankoop van een proggie van 30 dollar ben ik nog voor geen meter opgeschoten.
oh ja P.S. met easr recovery heb ik wel kunnen zien dat alle bestanden nog op harddisks aanwezig zijn.
Enig idee wat ik nu kan doen om mijn gegevens terug te krijgen :?

==========================
WinXP proff. 2 ultra SCSI 160 IBM hard disk 1 Maxtor IDE 40 GIG en 1 IBM IDE 60 GIG, XP1700, 750 DDR, NEC DVD 2500, Pioneer DVD reader.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 13:36
Probeer het eens met Disk Manager van Ontrack, dit is een programma wat vele opties heeft en volgens mij, maar dat weet ik even niet zeker, ook het aanpassen van de partition table.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:00

DataGhost

iPL dev

voeding? :X

Verwijderd

Topicstarter
Nopes van ontrack heb ik de Easy recovery professional al uitgeprobeerd. Heeft geen zin...hij geeft alle losse files door elkaar.

En ja voeding was de Chieftec 340 Watt. Het moet voldoende zijn maar dus toch kennelijk niet....maar ja ...iemand anders nog een idee??