Chello + router: verbindg valt uit (leasetijd verloopt?)

Pagina: 1
Acties:

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Heb steeds geen verbinding met me router/modem....

Ik heb nu sinds ehhh 3 a 4 weken een router tussen me chello internet (adam)...

Nu werkt het wel gewoon maar om de week ofzo gaat het gewoon uit... Dat komt denk ik omdat chello steeds me ip veranderd ofzo ?? laatst was het 3 x per dag :X
kon ik 3 x die hele rotzooi opnieuw installeren.... Hoe kan ik nou die router het beste instellen want ik stel hem in op dat je alles zelf in moet vullen.... ip dns getaway etc..... Maar er is ook een optie met MAC address en Host name ?

Maar wat is de host name van chello oid ?

Ik hoor wel wat de beste optie is want ik wordt er een beetje ziek van :)

Oja router is een sweex 4 ports breedband router met een Thomson chello modem

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

bij WAN instellingen in de config van je router kies je voor DHCP, en mocht het zo zijn voor Chello dat alleen mac-adres van de geleverde netwerkkaart dan neem je die even over (clone optie zit er vaak bij). Als er ook nog een Hostname ingevuld moet worden (dat is je computernaam dus), dan doe je dat ook nog even.

Ik heb geen ervaring met Chello, maar met @home moet je dus je hostname invullen anders werkt het niet.

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik heb een linksys wireless router, en een casema kabel verbinding (ongeveer vergelijkbaar).

Ik heb IP op PPPoE met daarbij username en w8woord, en host name niet ingevult... misschien werkt het al je de dns handmatig inklopt?

[ Voor 9% gewijzigd door C-BAS33 op 13-05-2004 20:52 ]

Verwijderd

Om de week problemen :-) Da's geen toeval, de DHCP leasetijd bedraagt namelijk 7 dagen. Dus op het moment dat je de lease verkregen hebt en alles handmatig instelt werkt het precies een week, vervolgens verloopt je leasetijd en werkt 't niet meer. Er is vast ergens een intelligente chello router die weet dat het IP adres niet meer aan jou geleased is. Soms geeft de DHCP server maar een lease van één uur en kan het op deze manier meerdere keren op een dag foutgaan.

Zet je WAN op DHCP en clone je MAC adres, hostname hoeft niet, tenminste niet hier in Almere. Als je je router aan laat staan wordt de lease steeds verlengt en zou je dus hetzelfde adres moeten houden. Mijn IP is in bijna 3 jaar tijd maar 2 keer gewijzigd, de eerste keer had ik nog geen router en heeft m'n computer langer dan een week uit gestaan, de tweede keer was met de snelheidsverhoging.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Dat je alles zelf invult is inderdaad de oorzaak. Zodra je de boel op je pc voorelkaar hebt heb je een lease gekregen. Als je dan de router ertussen zet gaat die verder met de lease... totdat die verloopt, dan is de verbinding weg.

• Korakal
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Titelfix :)

Verwijderd

het probleem ligt hem aan de sweex router ik draaide ook eerst met die sweex router en hij draaide goed voor 1 week en toen viel me verbinding weg bleek dus dat die router zichzelf had gereset dus weer ff clonemac adress gedaan en toen deed hij het weer voor een paar uur en toen weer gereset dus die router lag bij mij al heel vlug weer in de winkel ik draai nu met een linksys en geen problemen meer

en bij navraag blijken veel meer mensen der last van te hebben

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 22:22 ]

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Topicstarter
Heb hem nu ingesteld gewoon met Clone mac en host name.... Werkt gewoon goed nu even kijken of hij ook langer als 7 dagen online blijft.... Maar van die 7 dagen lease kan dus wel kloppen dan :) want na 7 dagen viel hij steeds weg idd....

Ik hoop dat het nu goed blijft werken :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Hostname maakt niet uit bij chello. Zolang hij op DHCP staat en inderdaad clone MAC moet 't goed gaan denk ik.

• J-M-J
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

J-M-J

Broemmmm....

He dat probleem heb ik dus ook gehad tot aan vandaag :D .

Je moet even de firmware van de router updaten. Mijn vorige firmware kon de huidige tijd niet meer vinden waardoor de router gaat lopen eikelen met de leasetijd enzo. Nadat ik em had geupdate wel weer en nu is alles weer goed :P

Dit was het probleem bij mij iig 8)7

edit:

Ik heb trouwens hetzelfde. Dus chello icm de Linksys WRT54G

[ Voor 11% gewijzigd door J-M-J op 14-05-2004 02:12 ]

Smart is when you believe only half of what you hear. Brilliant is when you know which half to believe.

Pagina: 1