Toon posts:

Athlon wordt snel heel heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn computer viel de laatste tijd soms zomaar uit. Dus ik zoeken hier op GoT. Het zou wel eens een te hete processor kunnen zijn. Leek mij niet het geval, omdat ik hem niet overclock. Maar ik keek toch even toen ie net weer eens was uitgevallen, is ie 70 graden!!! (is toch veel?) Ik controleerde de koeler even, maar die werkt gewoon.

Verder zou het misschien aan de voeding kunnen liggen las ik. Dus ik kijken wat er in zat, was het 250W. Heb laatst nog een harde schijf erbij gezet dus ik dacht misschien kan ie het niet aan ofzo. Ik uit de computer beneden een 350W voeding gehaald. Maar nu starte ik hem net op en ging meteen naar de bios om te kijken hoe heet ie was. Hij was 40 graden, maar ik wachtte even en binnen een kwartier liep ie weer naar 70...

Ik heb hem nu niet meer op turbo mode gezet, en de FSB een stuk lager gezet (heb geen idee of dat helpt, maar ok). Mijn 1400MHz (AMD Athlon) loopt nu dus op 945MHz en nog steeds veel te heet...

Wat moet ik doen of wat kan er mis zijn???

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
of je koeler zit niet goed, of je airflow in de kast is niet goed of je spanning op de cpu is niet goed... check die en post wat je gevonden hebt.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

is de koeler wel voor uw processor geschikt?? ... heeft u ook al een andere koeler geprobeert??

suc6

Verwijderd

Heb je de juiste koeler gebruikt? Koelpasta gebruikt? Zoja, heb je er veel van gebruikt?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verder zou het misschien aan de voeding kunnen liggen las ik. Dus ik kijken wat er in zat, was het 250W.
Staar je niet blind op dat ene getal, in dit geval 250W. Deze waarde zegt niet zo erg veel, het is bijvoorbeeld veel belangrijker om te weten hoeveel vermogen er per afgegeven spanning gedissipeerd kan worden. Je kan bijvoorbeeld een hele bult vermogen op je 5V hebben maar een zwakke 3.3V en 12V. De totale 'rating' van de voeding kan zo bijvoorbeeld 350W zijn, terwijl het vermogen op de 3.3V en 12V samen vergelijkbaar zijn met een goede 250W unit.
Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld vele P4-systemen gebouwd met voedingen van 250W (of zelfs 200W) waarvan sommige andere tweakers zouden zeggen dat het nooit stabiel zou kunnen draaien. Nooit problemen mee gehad. Ik gebruik overigens uitsluitend AOpen voedingen (relabeled Fortron); die bevallen mij prima. Er zijn nog meer merken waar je echt op kunt bouwen, maar AOpen heb ik persoonlijk de meeste ervaring mee.

Wat betreft je CPU temperatuur: controleer inderdaad eens of je Vcore correct is ingesteld, of je koeler goed thermisch contact maakt met je core (opnieuw monteren) en of er niet enorm veel stof tussen de koelribben van de heatsink zit. Test daarnaast bij voorkeur met een open behuizing om de invloed van goede/slechte airflow te elimineren.

Verwijderd

Topicstarter
Onder de temperatuur van mijn CPU stond het volgende rijtje: (dit zegt mij helemaal niks...)

Vcore voltage: 1,84v
+3,3v voltage: 3,29v (sprong af en toe naar 3,31v)
+5v voltage: 4,94v
+12v voltage: 12,4v
-12v voltage: -12,03v
-5v voltage: -5,2v

Verder zag ik dat de cooler draaide met 6000RPM ongeveer.

Het rare is dat ik deze computer al een jaar of 3 gebruik en nooit problemen heb gehad. Het is iets van de laatste maanden. Ik heb ook nooit iets gedaan met mij processor of koeler. Heb alleen af en toe een harde schijf er in en er uit gehaald.

Hoe kan ik zien of mijn koeler er nog goed op zit, of dat de airflow goed is?

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06-2025
hmm je v core (processor voltage) is best veel 1.84 volt

ga eens naar je bios en zet die eens een beetje terug :)

hoort die nie 1.6 te zijn ?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

als je het nog nooit zelf hebt gedaan laat het dan even door een vriend die het wel kan doen ofzo. en haal de cooler er even af en maak hem schoon. laat de kast van de pc open staan en kijk of het helpt ;)

ddjantje
dit is een Tbred die horen 1.8 te slikken :Y) vandaar dat ze wel eens wat warm worden O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Shunt op 13-05-2004 21:17 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 16:24
Als je de 1600+ palomino hebt (1400 mhz) Dan is je vcore te hoog die, moet 1,75 zijn ipv 1,84. Kan je dat ergens instellen in je bios?

edit: spuit 11 :/

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 13-05-2004 21:17 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

ddajantje schreef op 13 mei 2004 @ 21:16:
hmm je v core (processor voltage) is best veel 1.84 volt

ga eens naar je bios en zet die eens een beetje terug :)

hoort die nie 1.6 te zijn ?
1,84volt is redelijk wat :) Dat hoord niet zo te zijn. Volgens mij hoord het 1,5vlt te zijn :9 . Maaar dat kun je nakijken en dat scheelt redelijk wat warmte. Daarnaast 6000rpm :r zal wel een leuk geludije leveren :Z ...koop een nieuwe cooler voor 20euro ofzo die beter koelt met een rpm van 2500 ofzo. :)

• ddajantje
verder kijk eens of er niet heel veel stof in je koelblok zit
zo ja er uit halen :P

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Standaard voltage voor een t-bird tussen de 1.0 en 1.4 ghz is 1.75v, dus moet je hem idd een stukkie terug gaan zetten, dat zal wel wat gaan schelen, daarna kijken we wel ff verder.

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04-2025
persoonlijk zou ik de koeler laten zitten, voor je het weet brokkelt er iets af wat niet de bedoeling was....... je zal niet de eerste zijn met een AMD, ik zou de voltage idd naar benee gooien (kleine stapjes)

Verwijderd

Vierkant228 schreef op 13 mei 2004 @ 21:24:
persoonlijk zou ik de koeler laten zitten, voor je het weet brokkelt er iets af wat niet de bedoeling was....... je zal niet de eerste zijn met een AMD, ik zou de voltage idd naar benee gooien (kleine stapjes)
Haha, hij is niet van suiker hoor. Als je gewoon netjes en rustig he doet dan gebeurd er niks. Heb er denk ik nu wel 50 keer hem eraf gehaald en erop gezet en ook vele malen bij anderen en systemen in elkaar gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien stomme vraag, maar hoe zet mijn Vcore voltage minder? Ik kan in mijn bios met + en - de values veranderen, maar dan staat er alleen ignore en als ik nog een keer druk weer 1,84....

En 6000RPM geeft idd veel lawaai :(

Voor die stof: kan ik dat ding er gewoon rustig af schroeven, schoonmaken en er vervolgens weer op zetten?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:28:
Misschien stomme vraag, maar hoe zet mijn Vcore voltage minder? Ik kan in mijn bios met + en - de values veranderen, maar dan staat er alleen ignore en als ik nog een keer druk weer 1,84....

En 6000RPM geeft idd veel lawaai :(

Voor die stof: kan ik dat ding er gewoon rustig af schroeven, schoonmaken en er vervolgens weer op zetten?
Fan eraf schroeven, en met een tandenborstel / Sate-prikker het stof er uit peuteren :Y)

• MrAngry
Banshee79 schreef op 13 mei 2004 @ 21:29:

Fan eraf schroeven, en met een tandenborstel / Sate-prikker het stof er uit peuteren :Y)
Of gewoon een stofzuiger gebruiken :S

Wat dat voltage betreft. Misschien is het slim om even je bios te resetten of om er even de nieuwste in te flashen. Grote kans dat hij hem zelf dan gelijk goed zet.

• ddajantje
zo lang je het voorzichtig doet ;)
je kunt gewoon fannetje er af schroeven en voorzichtig even uitzuigen met stofzuiger (liever blazen met compressor) stofzuiger neemt ooit meer mee dan je wil (spreek uit ervaring)

kan ook heel het koelblok er af halen maar dan wel voorzichtig als je dit nog nooit heb gedaan

k zelf mijn uber applebred duron zo vermoord :(
dag stuk je core (direct nieuw koelblok gekocht en deze uit het raam gesmeten)

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 17:58
ligt vast aan die koelpasta check je processor nu eens zit zkr van die roze koelpasta op dat word 1 klont en je moet het goed eraf krabben wil je het eraf krijgen

Verwijderd

Topicstarter
JdeBruijn schreef op 13 mei 2004 @ 21:32:
Wat dat voltage betreft. Misschien is het slim om even je bios te resetten of om er even de nieuwste in te flashen. Grote kans dat hij hem zelf dan gelijk goed zet.
Heb net toevallig de laatste versie erop gezet...
Zijn er nog meer mogelijkheden?

• vierkant228
  • Laatst online: 13-04-2025
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:28:
[...]

Haha, hij is niet van suiker hoor. Als je gewoon netjes en rustig he doet dan gebeurd er niks. Heb er denk ik nu wel 50 keer hem eraf gehaald en erop gezet en ook vele malen bij anderen en systemen in elkaar gezet.
ik bedoelde meer te zeggen, eerst de spanning naar benee en kijk dan of koeler er goed op zit (waarom risicoo als het niet nodig is, hij geeft aan geen die hard tweaker te zijn)

Verwijderd

Banshee79 schreef op 13 mei 2004 @ 21:29:
[...]

omdat je kijkt in de PC health genoemd hier heb je enkel de keuze tussen ignore en voltage aangeven...

je moet bij de CPU settings zijn en dan je V-core van 1,85 naar 1,75 zetten

het kan ook nog zijn dat je koelpasta aan vervanging toe is en meteen zoals eerder vermeld stof weghalen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 21:45 ]

• ddajantje
Vierkant228 schreef op 13 mei 2004 @ 21:43:
[...]

ik bedoelde meer te zeggen, eerst de spanning naar benee en kijk dan of koeler er goed op zit (waarom risicoo als het niet nodig is, hij geeft aan geen die hard tweaker te zijn)
dat mag ook :p
niet ierdeen is dat

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon ff voor de zekerheid een nieuwe koeler erop zetten. Zo'n ding is na 3 jaar intensief gebruik gewoon 'gaar'; gaat stof in zitten en rammelen etc. En als je dat echt niet aandurft haal dan iig het stof eruit (hij zit ws. helemaal vol...).

En over dat voltage, zit je wel bij de goede instellingen te kijken? 'Ignore' lijkt me nl. meer een waarde van de optie om het voltage te monitorren. Kan ook zijn dat je met je moederbord het voltage niet kunt veranderen (vast een goedkoop merk?). 1.8 is wel wat hoog, maar op zich moet het kunnen. Ik denk dat die hoge temp toch aan de koeler ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 13-05-2004 21:50 ]

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
SmoothTweaker schreef op 13 mei 2004 @ 21:35:
1 klont en je moet het goed eraf krabben wil je het eraf krijgen
Krabben??? Kan je dat niet beter wat voorzichtiger doen?....erg kwetsbaar allemaal. Maar idd...op zich heb je wel gelijk -> oude koelpasta eraf en nieuwe erop..

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-08 07:55
En als je aan de koeler voelt, is die dan warm? Zoniet dan zit waarschijnlijk je koeler er niet goed op, misschien tegenaan gestoten met het in- en uitbouwen van de HD-s.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 13 mei 2004 @ 21:48:
Ik zou gewoon ff voor de zekerheid een nieuwe koeler erop zetten. Zo'n ding is na 3 jaar intensief gebruik gewoon 'gaar'; gaat stof in zitten en rammelen etc. En als je dat echt niet aandurft haal dan iig het stof eruit (hij zit ws. helemaal vol...).

En over dat voltage, zit je wel bij de goede instellingen te kijken? 'Ignore' lijkt me nl. meer een waarde van de optie om het voltage te monitorren. Kan ook zijn dat je met je moederbord het voltage niet kunt veranderen (vast een goedkoop merk?). 1.8 is wel wat hoog, maar op zich moet het kunnen. Ik denk dat die hoge temp toch aan de koeler ligt.
Ernaast staat idd dat het monitoren aan of uit gezet wordt... Maar het is een moederbord van asus, een A7M266 om precies te zijn.

Ik ga het stof er maar eens uithalen denk ik...

• Palomar
  • Niet online
hier de manual: http://www.asuscom.de/pub...760/a7m266/a7m266-104.pdf

Ik heb het ff snel doorgekeken, maar volgens mij kun je met jouw mobo het voltage alleen veranderen dmv. jumpers en niet in het bios. Is op zich niet zo moeilijk, stata precies aangegeven in de manual (zet hem dan es op 1.6 oid)

[ Voor 23% gewijzigd door Palomar op 13-05-2004 22:41 ]

• MrAngry
Waarom roept iedereen toch 1.6? Het is voor mij vrij duidelijk dat dit waarschijnlijk 1.75 moet zijn, dan gaat 1.6 dus niet werken.. Heeft ie lekker veel aan dan :S

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 22:05:
[...]
Ernaast staat idd dat het monitoren aan of uit gezet wordt... Maar het is een moederbord van asus, een A7M266 om precies te zijn.

Ik ga het stof er maar eens uithalen denk ik...
Aha..... daar gaat weer eens een belletje rinkelen bij deze ex-ASUS A7M266 gebruiker.

Dit geweldig stabiele moederboard heeft de nare eigenschap de temperatuur van de CPU tussen de 10 en 20 graden te hoog op te geven. Van BIOS versie veranderen helpt helaas niet echt.

De ideale schoonmaker is voor mij een tandenborstel en een kwastje gebleken. In vrijwel alle gevallen kun je overal makkelijk bij, zelfs de fans zijn bereikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 14-05-2004 01:00 ]

ARME AOW’er

• Palomar
  • Niet online
JdeBruijn schreef op 14 mei 2004 @ 00:43:
Waarom roept iedereen toch 1.6? Het is voor mij vrij duidelijk dat dit waarschijnlijk 1.75 moet zijn, dan gaat 1.6 dus niet werken.. Heeft ie lekker veel aan dan :S
komt omdat er (vaak) een afwijking zit tussen het ingestelde voltage en het werkelijke. Blijkt ook wel in dit geval, want de default is 1.75 en de TS ziet in zn bios (monitor) 1.85 staan.

Ik zou iig beginnen met 1.6 en als ie dan niet stabiel loopt een stapje hoger zetten. Grote kans dat 1.6 of 1.65 gewoon werkt.. (is in de praktijk dan 1.7v oid)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:32

Shunt

Boe

ik wil niet heel erg vervelend doen maar volgens mij is dit toch echt een Thunderbird ga de specs daar maar eens van op zoeken. volgens mij moet die eccht 1.8 tot 1.85 v pakken hoor. en volgens mij was er 3 jaar geleden nog geen athlon xp (weet ik niet zeker dit moet ik dus nog ffe tjekken ;) ) maar heb ongeveer 2.5 tot 3 jaar geleden mijn amx Thunderbird gekocht en volgens mij was er toen ook toch geen atlhon xp

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op 14 mei 2004 @ 10:17:
ik wil niet heel erg vervelend doen maar volgens mij is dit toch echt een Thunderbird ga de specs daar maar eens van op zoeken. volgens mij moet die eccht 1.8 tot 1.85 v pakken hoor. en volgens mij was er 3 jaar geleden nog geen athlon xp (weet ik niet zeker dit moet ik dus nog ffe tjekken ;) ) maar heb ongeveer 2.5 tot 3 jaar geleden mijn amx Thunderbird gekocht en volgens mij was er toen ook toch geen atlhon xp
Klopt, mijn AMD Thunderbird had ook een standaard VCore van 1,85. Niks mis mee dus. K denk dat hij zijn probleem ergens anders moet zoeken en niet in de VCore.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
maf, mijn TB 1,4 Ghz draait op mijn pc (sig PC2) met n Vcore van 1,71 stabiel, temps 50-60C, met n cooler die op 8000-9000 RPM loopt... de langzamare/goedkopere waren te zwak, deze cooler is nu 2 jaar oud, en kostte toen meer dan €75 gekost, weet nie van welk merk t is, dat stikkertje is nie echt leesbaar meer :), maar hij koelt hem genoeg, ik kan hem zelfsnog overklokken tot 1,53Ghz met nog redelijke temps :)

p.s.: n Athlon TB 1,4 Ghz is nogal n heethoofd, en mag 90C worden, 75C werkt die nog stabiel...

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 14-05-2004 15:08 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
:( :( :( :(

Even een post vanaf een ANDERE computer...

Domdomdom, maarrrrrrrrrrrr
Bij het stof eruit halen stoot ik per ongeluk tegen mijn videokaart aan en er valt zo een spoel (oid.) af... En ja hoor, geen beeld meer... Was een Geforce 3, maar die zijn niet zo duur meer toch?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 23:33

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:39:
:( :( :( :(

Even een post vanaf een ANDERE computer...

Domdomdom, maarrrrrrrrrrrr
Bij het stof eruit halen stoot ik per ongeluk tegen mijn videokaart aan en er valt zo een spoel (oid.) af... En ja hoor, geen beeld meer... Was een Geforce 3, maar die zijn niet zo duur meer toch?
Post anders even een foto van de plek des onheils en van het onderdeel wat eraf gevallen is.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
vergelijkbaar met dit? [rml][ HELP!] Wat zijn dit voor ding op de videokaart?[/rml]/

of echt een spoel :? dit is nl een condensator. maar blijkbaar heb je minder mazzel omdat ie het bij jou niet meer doet

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Klote van de videokaart. Maar ff terug naar je proc. Een thunderbird 1400 heeft toch echt 1.75V nodig: http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd.html
Check daar maar eens.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
bij mij is t toch echt 1,71 Volt, als de metingen kloppen tenminste :), watvoor cooler zit er trouwes op? voordat ik deze van 8000-9000 RPM had, had ik er eentje met 2 ventilators :| vet groot ding, pastte nog maar net in mn kast (toen die erin zat lieten we de meeste dingen nog inbouwen :)) maar dat ding koelde niet goed omdat de koeler blijkbaar nie helemaal aansloot op de proc, hij draaide wel stabiel voor n half jaar, totdat mn mobo doorbrandde door n stroomstoring 8)7 ,was n ASUS A7V133 (met SD-Ram dus), had ik net n paar maanden 1GB SD-ram (was gunstig geprijsd :P) en toen nam ik maar DDR@333Mhz met n MSI KT4V, maar die is laatst kapoet gegaan toen ik de processor eraf haalde :( nu dus met dit Shuttle Mobo'tje, is wel stabiel ding :), maar die MSI KT4V was wel veel beter :(...
zo'n koeler zit er ongeveer op, :) maar blaast 2x zo hard als dees:
Afbeeldingslocatie: http://www.spire-coolers.com/images/products/spa072b2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 17-05-2004 21:24 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Even recapituleren....

Een Thunderbird heeft als standaard voltage 1,75. BIOS waardes kunnen afwijken... 1,85 is nooit een standaardwaarde voor een AMD processor geweest....

Bij jou is hij nu 1,84, en dat is wel wat hoog,.. ik zal de jumper instellen op 1,75 als ik jou was.

Er wordt gezegd dat dat Asus bordje de temps te hoog aangeeft,.. dat kan heel goed, maar waarom valt je PC dan uit ?

Stof, en een brakke fan zorgen hiervoor... snelste en makkelijkste manier.. een nieuwe koeler kopen. Deze zijn over het algemeen lekker stil, verplaatsen de warmte veel beter en kosten weinig moeite om te vervangen. Ik denk hierbij een aan Arctic Cooling of een Spire koelertje..

En die grafische kaart,,,, ja das jammer, maar post inderdaad even wat foto's,... misschien ook even van je koeler,.. dat helpt nl. nogal bij het oplossen van dit probleempje...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Leins, heb je al onderzocht waar je probleem precies zit?

Op het moment dat je processor veel te heet is, voel dan eens aan de heatsink. Als die koel is, dan maakt de heatsink geen goed contact meer met je processor. In dat geval moet je de heatsink van je processor verwijderen, met wasbenzine de core en de onderkant van de heatsink helemaal schoonmaken (zeker als er zogenaamde "kauwgom" op zit!). Daarna een dun laagje (goedkope) koelprut op je core smeren en de heatsink er weer op zetten.

Is het koelblok heet, dan is of je fan gaar, of je hebt geen goede airflow. Voor een thunderbird die niet overclocked is volstaat meestal een intake fan aan de voorkant van de kast en een outtake fan aan de achterkant.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, even een nood-computertje neergezet...

Die videokaart is helemaal niet stuk... 8)7
Heb dat dingetje (weet niet wat het was) weer vast gezet (ja dat kon) en hem over gezet in deze pc en toen deed ie het! En de videokaart van deze pc in die andere en toen deed ie het niet... Dus ik ben bang dat het iets anders is. Tis wel gebeurd nadat ik die processor schoon ging maken, want daarvoor deed ie het gewoon. Aan het sleufje waar ie in moet glijden is niks te zien en zit ook niet los ofzo. Wat kan dit nou weer zijn opeens???

Over die processor: Ik heb een Thermaltake cooler en dat ding is vrij groot inderdaad en heeft 2 vinnen. Ik heb hem er helemaal af gehaald, maar heb hoop ik niet te hard getrokken daarbij, ik kreeg het palletje niet helemaal los eerst. Het stof viel wel mee trouwens.

Ik had trouwens nog nooit een processor gezien (nee zo'n goeie tweaker ben ik niet), maar dat ding had wat prut inderdaad op een klein aluminiumkleurig vierkantje. Dat zal de koelpasta wel zijn denk? En of ie een goed contact maakte kon ik niet echt beoordelen.
Pagina: 1