Linksys WiFi-B: onstabiel draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:50
Dag mensen,

Mijn wireless netwerk is zeer onstabiel. Nu vraag ik mij af of dit normaal is of dat de hardware gewoon "rot" is.

Hardware:
- Linksys Wireless B Acces Point
- Linksys Wireless B PCI adapter

De verbinding werkt maar de signaalsterkte schommeld van 35% naar 7%. En regelmatig valt de verbinding weg(situatie1). Dit lijkt mij voor een schommeling van de signaalsterkte overdreven.

De verbinding werkt maar de signaalsterkte schommeld van 71% naar 28%. (situatie2) Dit lijkt mij voor een schommeling van de signaalsterkte net zo overdreven.

Situatie 2 is een langere afstand, dit is de situatie die moet gaan werken. Verder zijn de locaties geheel verschillend en de pci kaart in verschillende pc's.

Is het normaal dat wireless zo onstabiel is?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Heb je de laatste firmware updates al? Soms worden hierin andere specificaties van het zendvermogen opgenomen, wellicht helpt het.

Even het merk aan de titel toegevoegd :)

• Sharkys
Ik heb de nieuwste software, van accespoint nieuwste firmware, van pci geval nieuwste driver.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Je kunt proberen om een ander kanaal in te stellen. Uit ervaring weet ik dat dat kan helpen. Ik meen dat Linksys dat ook aanbeveelt in de FAQ van hen.

Koop een taart en ga het vieren!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:48
Hebben de clients een betere signaalsterkte als je het Access Point ernaast zet? Dit om uit te sluiten dat het aan de afstand ligt of omgevingsstoring...

• Sharkys
Canard schreef op 14 mei 2004 @ 08:10:
Hebben de clients een betere signaalsterkte als je het Access Point ernaast zet? Dit om uit te sluiten dat het aan de afstand ligt of omgevingsstoring...
Ja dan wordt het signaal wel beter ja, maar het gaat om het veranderen van de signaalsterkte. Situatie 1 en situatie 2 is in een ander huis, dus het lijkt met niet aan de omgeving kunnen liggen.

Ik kan het ding er inderdaad eens langs zetten en of het dan nog steeds zo schommeld maar toch, ik vindt het vreemd.

Maar ik vraag me meer af of een schommeling van signaalsterkte normaal is(en dan heb ik over een veschil van 50%)?????

(alvast thnx voor de reacties)

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik zie hier hetzelfde hoor. Ik heb alles nu op kanaal 6 ingesteld. 80% vand e tijd heb ik een goede verbinding op 54 Mbps maar soms gaat het voor geen meter en heb ik een verbinding van 10 Mbps of zelfs nog minder.

De afstand is altijd gelijk, er kunnen haast geen storende factoren in huis zijn. Volgens mij kun je signaalschommelingen niet altijd helemaal uitsluiten.

Koop een taart en ga het vieren!

• Sharkys
Garage schreef op 14 mei 2004 @ 12:47:
Ik zie hier hetzelfde hoor. Ik heb alles nu op kanaal 6 ingesteld. 80% vand e tijd heb ik een goede verbinding op 54 Mbps maar soms gaat het voor geen meter en heb ik een verbinding van 10 Mbps of zelfs nog minder.

De afstand is altijd gelijk, er kunnen haast geen storende factoren in huis zijn. Volgens mij kun je signaalschommelingen niet altijd helemaal uitsluiten.
Ja okee, maar de bedoeling is met een signaal van 35% een stabiele verbinding te krijgen (situatie 1), dit gaat dus niet door de schommelingen. Bij mijn kennissen moet het dus gaan werken. Daar is het dan 30 sec 40% dan 11% dan weer 40% en dan valt het wel weer eens uit.

Bij mij thuis(situatie 2) is de afstand korter. De top ligt bij 75% en na een 30 sec gaat ie weer na 40 en soms lager en dan weer 72%, hij valt wel niet uit bij mij thuis. Maar hoe dan ook, stabiel kan je het niet noemen. Ik, probeer het stabiel te krijgen, anders heb ik een probleem :D. Dan gaat het me geld kosten om de problemen bij andere op te lossen.

Ik heb ondertussen elk kanaal geprobeerd, maar hoe dan ook, signaal blijft schommelen tussen hoog (75%) en laag (38%) in het beste geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Sharkys op 14-05-2004 20:09 ]

Verwijderd

schakel alle overige zenders eens uit zoals: gsm , draadloze telefoons, draadloze koptelefoons e.d.

probeer dan nog eens..

edit:

Zendamateur of piraat in de buurt :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 20:14 ]

Verwijderd

ik denk inderdaad dat je het in een stoorzender moet zoeken... magnetron etc etc.. alles op de 2.4 ghz band...

Verwijderd

mijn draadloos netwerkje schommelt ook altijd en valt soms uit, maar nu is de signaalsterkte 100% (meestal) en de link kwaliteit 97% (heel goed, meestal rond de 40%) ik heb een draadloze router/modem van siemens en idem ontvanger

• Sharkys
Bedankt mensen! Ik heb nu allemaal andere wireless hardware, en een andere pc. En deze zijn zeker niet stuk, en daar schommelt de verbinding ook. Dus het is zeg maar "normaal". Mijn idee van wireless is dat van boven naar beneden(door een houten vloer), weinig verlies oplevert.

Maar een ontvangst van 50% standaard en soms ook 35-40% is niet vreemd. En bij mijn kennissen met 2 betonnen muren werkt het gewoon niet naar behoren. Dat is het nadeel van zenden. En ik was vroeger een zendamateur, maar niet op dit lage wattage (van wireless :D ).

En als het incidenteel uitvalt is dat geen uitzondering.

Hoe dan oom ben ik zeer ontevreden over de signaalsterkte, als is het niks raars wat ik hier thuis heb.

Slot op t topicje en Bedankt!
Pagina: 1