[Access + MySQL] converteren

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik heb een access database (2k) die ik graag wil converteren naar MySQL, of textbestanden die ik kan laten inlezen in MySQL (phpmyadmin). zodat ik de structuur behoud.

Ik heb al in access zitten te rommelen en proberen, maar met export wil het niet lukken. Hij slaat hier de gegevens op, maar niet de SQL statement.
In de ontwerp weergave van access kan ik tevens ook niet de SQL statement lezen.

Via de database utilities, en dan die wizard krijg ik geen connectie (gebruik echter wel een lycos accountje). En wil ook graag daarmee werken, ivm met een website er aan te koppelen

Het programma wat ik via de search vond "dbmanager" kan ook geen connectie maken met een lycos pakket.

Ik probeer nu MyODBC, maar als iemand een idee heeft om de access database structuur te kunnen kopieren naar een mysql, zou ik dat graag willen horen

[ Voor 12% gewijzigd door Loadichus op 13-05-2004 19:48 ]

Verwijderd

Ik heb dat toevallig voor school moeten doen ( access db van 30 mb overzetten naar mysql).

Wij hebben het toen met deze tool overgezet, als ik me niet vergis behoud je op deze wijze de structuur:

http://www.dbtools.com.br/EN/dbmanager.php

Weet niet of er zo nog andere mogelijkheden zijn (misschien mysql-front)

• TheXception
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Loadichus schreef op 13 mei 2004 @ 19:44:
Het programma wat ik via de search vond "dbmanager" kan ook geen connectie maken met een lycos pakket.
Volgens mij gaf de TS aan dat dbmanager bij hem niet werkte? 8)7

"It's better to burn out, than to fade away"

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Dat programma heb ik al gedownload, maar ik kan niet connecten met een lycos sql database!

is het misschien een idee om een mysql lokaal op de comp te installeren?? en vandaar de sql statement te kopieren naar lycos in php mijn admin

*in combo met dbmanager natuurlijk*
--------------------------------------------
--------------- Edit -----------------------
--------------------------------------------
Ik heb al een mooi programma gevonden genaamd "accessdump"
http://www.intranet2inter...x120olKsdo/AccessDUMP.exe

Deze heeft mijn access database, in puur SQL omgezet, met relaties en gegevens !!

[ Voor 53% gewijzigd door Loadichus op 13-05-2004 20:29 ]

• boontje88
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 12:31
Misschien is Access to MySQL wat voor je. Je moet er wel voor betalen, maar er is ook een trial beschikbaar.

Anders kun je nog wat proberen met Amber Access Converter. Dit tooltje kan je database niet rechtstreeks omzetten naar SQL, maar wel naar XML. Met PHP zou je die XML file dan weer kunnen inlezen en zo SQL er van kunnen maken.

• TheXception
  • Niet online
boontje88 schreef op 14 mei 2004 @ 08:24:
Misschien is Access to MySQL wat voor je. Je moet er wel voor betalen, maar er is ook een trial beschikbaar.
Anders kun je nog wat proberen met Amber Access Converter. Dit tooltje kan je database niet rechtstreeks omzetten naar SQL, maar wel naar XML. Met PHP zou je die XML file dan weer kunnen inlezen en zo SQL er van kunnen maken.
Heb jij één van deze tools zelf al eens gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik weet dat je niet zomaar elke Access database kunt omzetten naar MySQL.
Waar moet ik op letten?

• boontje88
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 12:31
TheXception schreef op 14 mei 2004 @ 08:34:
[...]

Heb jij één van deze tools zelf al eens gebruikt en zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ik weet dat je niet zomaar elke Access database kunt omzetten naar MySQL.
Waar moet ik op letten?
Die Amber Access Convertor heb ik zelf al eens gebruikt ja. Ik heb hiermee wat mdd files omgezet in XML. Deze XML kun je dan weer dmv PHP omzetten naar queries voor je MySQL database.

Ik moet zeggen dat die XML die je krijgt niet echt optimaal is want je krijg het in de volgende vorm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<Rows>
  <Row>
    <Columns veld1="inhoudveld1" veld2="inhoudveld2" />
  </Row>
  <Row>
    <Columns veld1="inhoudveld1" veld2="inhoudveld2" />
  </Row>
</Rows>

Maar toch kun je hier wel wat mee beginnen.

Waar je specifiek op moet letten weet ik niet zo precies. De databasestructuur krijg je met dit tooltje niet terug. Je zult niet kunnen achterhalen wat voor soort veld iets nu is. Voor mij is dat geen probleem, want de structuur heb ik van tevoren al. Maar ik kan me voorstellen dat je dat nodig hebt.

• TheXception
  • Niet online
boontje88 schreef op 14 mei 2004 @ 08:24:
Ik heb Access to MySQL nu gebruikt en werkt erg netjes! Bedankt voor de tip. _/-\o_
Zal nu nog e.e.a. moeten ombouwen voor de autonummervelden van Access, maar ik heb al e.e.a. op GoT gevonden hoe ik dat kan aanpakken.

• TheXception
  • Niet online
Ik heb alles inmiddels zover dan ik mijn Accessforms kan gebruiken om mijn MySQL database te benaderen.
Alleen bij toevoegen van een record via een form krijg ik uiteindelijk dat Access bij het record #Verwijderd zegt.
Pas na een requery zie je het record, maar dan springt hij wel naar het eerste record van de tabel en dat vind ik niet zo netjes dus.

Dit is precies het probleem zoals in Access connectie probleem naar MySQL via ODBC...maar ja, helaas heeft skunkah in dit topic geen antwoord gekregen.

Inmiddels het ik het opgelost door een toevoegbutton met popup form op elk form te maken, en zo dus één enkel record in te voeren. 't Is een manier, maar ik ben benieuwd of iemand een mooiere oplossing heeft.

Mijn zoekpogingen op Google en GoT hebben in elk geval nog geen betere manier opgeleverd.

Pagina: 1