[pureftpd] The SQL server seems to be down

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Nadat ik pureftpd heb geinstalleerd met mysql support, kan ik maar niet inloggen.

Dit staat er in de log-file als er een connectie binnenkomt:

code:
1
2
3
4
May 13 19:34:15 bla pure-ftpd: (?@192.168.1.100) [INFO] New connection from 192.168.1.100
May 13 19:34:16 bla pure-ftpd: (?@192.168.1.100) [ERROR] The SQL server seems to be down
May 13 19:34:16 bla pure-ftpd: (?@192.168.1.100) [WARNING] Authentication failed for user [scorpion]
May 13 19:34:20 bla pure-ftpd: (?@192.168.1.100) [INFO] Logout.

Via shell kan ik gewoon inloggen, maar blijkbaar lukt pureftpd dat niet. Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd gedaan kan hebben? Er is 1x eerder een topic over geweest ([rml][ debian] pureftpd, mysql en vreemde error[/rml]) maar het opnieuw installeren heeft bij mij niet geholpen wat wel op vreemde wijze bij de topicstarter van dat topic wel het geval was...

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik neem volgens die log, dat sql stil ligt en waardoro je niet normaal kan inloggen, dus geweigerd.

Dus moet niet eerst sql server opgestart zijn en dan pas inloggen?

Vergeef me als ik niet goed zit, maar dat vind ik logisch antwoord.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Silver7 schreef op 13 mei 2004 @ 19:47:
Ik neem volgens die log, dat sql stil ligt en waardoro je niet normaal kan inloggen, dus geweigerd.

Dus moet niet eerst sql server opgestart zijn en dan pas inloggen?

Vergeef me als ik niet goed zit, maar dat vind ik logisch antwoord.
Ik zei dus al dat ik via shell gewoon kon inloggen, daar bedoelde ik mee dat ik gewoon op mysql kon inloggen via shell :) MySQL draait dus gewoon. Het lijkt alsof pureftpd em gewoon niet ziet ofzo.

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
draait pureftpd op de zelfde pc als de SQL ?

Waar ik namelijk aan denk is dat je een rechten probleem heb.
Zo dat je wel local kan inloggen maar niet remote.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
TWBMS schreef op 13 mei 2004 @ 22:55:
draait pureftpd op de zelfde pc als de SQL ?

Waar ik namelijk aan denk is dat je een rechten probleem heb.
Zo dat je wel local kan inloggen maar niet remote.
ja, mysql draait gewoon op dezelfde pc als pureftpd.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

JaQ

de TS van die vorige draad hiero ;)

Ik ben er uiteindelijk nooit achter gekomen wat het probleem was. Met apt-get remove pureftp verwijderen en opnieuw installeren is echt het enige wat ik heb gedaan (zelfs niets aan mysql veranderd).

Het enige wat je zou kunnen checken is je rechtentabel in mysql (zoals twbms voorsteld), dan zou je echter wel wat moeten vinden in je mysql log (toch?)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
DrFrankenstoner schreef op 14 mei 2004 @ 00:03:
de TS van die vorige draad hiero ;)

Ik ben er uiteindelijk nooit achter gekomen wat het probleem was. Met apt-get remove pureftp verwijderen en opnieuw installeren is echt het enige wat ik heb gedaan (zelfs niets aan mysql veranderd).

Het enige wat je zou kunnen checken is je rechtentabel in mysql (zoals twbms voorsteld), dan zou je echter wel wat moeten vinden in je mysql log (toch?)
zit wat in, maar dan lijkt het me toch dat er een andere foutmelding moet komen te staan dan "seems to be down". in de log-file kom ik trouwens niets anders tegen dan dingen als "mysqld started".

Verwijderd

Scorpion schreef op 14 mei 2004 @ 01:04:
[...]

zit wat in, maar dan lijkt het me toch dat er een andere foutmelding moet komen te staan dan "seems to be down". in de log-file kom ik trouwens niets anders tegen dan dingen als "mysqld started".
Ik kan je een ding vertellen, het heeft niks met de rechten te maken! Als je met de mysql-client via de shell kan inloggen, dan kan pureftpd dat ook (pureftpd is immers in principe niet anders dan elke andere mysql-client).

Ik vermoed dat jouw pureftpd zo ingesteld staat dat hij via een 'local socket' verbinding probeert te maken (en daarbij de socket file niet kan vinden). De mysql-client die jij op de shell gebruikt probeert standaard via TCP poort 3306 te connecten met de MySQL server.

De oplossing is dus waarschijnlijk een kwestie van in je pureftpd config de goede socket file instellen, of de connectie via een TCP poort (3306) laten verlopen. Post anders even de relevante config(- en log)files.
Pagina: 1