Toon posts:

Maxtor schijven slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik begin mijn vertrouwen in Maxtor te verliezen. deze week kan ik mijn 3e nieuwe Sata drive van 160G van Maxtor ophalen.De 1ste schrijf begon na zo'n 3 maanden te tikken en na verloop van tijd was me schrijf zeer traag en de meeste data was corrupt. Ik kon gelukkig nog wel me muziek redden. Me 2e schijf had na 6 weken in 1 keer een NTFS.sys fout ofzo , schijf compleet ontoegankelijk. Ik kreeg de fout na 4 dagen volop downloaden , en de computer opnieuw opstarte. 50G aan data na de klote :S echt alles geprobeerd en niks meer te redden :(

Als ik op de forum kijk , zie ik veel problemen met Maxtor schijven. Is dat omdat de gemiddelde tweaker een maxtorschijf heeft, of omdat Maxtor schijven gewoon KUT zijn?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Omdat maxtor schijven heel populair zijn.
Ze zijn opzich betrouwbaar.
Heb hier nog een paar maxtortjes liggen en die doen het allemaal nog.
Misschien de het laatste model niet helemaal oke is.

Hebben alle merken wel een last van.
jaartje of 2 geleden ibm waarvan een complete model helemaal ruk was.

Verwijderd

Koop gewoon Western Digital. De prijs is hetzelfde, maar de kwaliteit is onklopbaar.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Bij mij is er..mmm..2 weken geleden een gesneuveld... na 2-3 jaar permanent zijn rondjes gedraaid te hebben in een pc die ALTIJD aanstond ( in verband met OGR ) .... nu ja... niet slecht op zich voor een harde schijf dis zo lang permanent belast is...

There is no place like ::1

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:41

UTM

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 18:51:
Koop gewoon Western Digital. De prijs is hetzelfde, maar de kwaliteit is onklopbaar.
Flame t.o.v andere HD fabrikanten imo. Mischien heeft de TS wel gewoon een aantal HD's uit een slechte lichting gehad. Dat kan ook met WD hoor ;)
Bij mij draait nu al 2 jaar een Maxtor en nooit problemen mee. Maxtor is niet slecht overall, maar hier en daar zitten mischien wat mindere bij. Maar dat heeft elke HD fabrikant

[ Voor 4% gewijzigd door UTM op 13-05-2004 18:54 ]

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:18
Ik heb zelf een Maxtor schijf, werkt al jaren prima en wordt nog steeds best veel gebruikt. Echter gebruik ik ook nog 3 Seagate schijven (oplopend van 4 tot 120 gigabyte) en die werken ook super zonder problemen. De computers staan ongeveer 8 uur per dag aan en worden goed gebruikt.. :-)

Tevreden ben ik dus ook over Seagate, maar Maxtor vind ik zelf ook wel een goed merk.

In mijn volgende PC komt waarschijnlijk een Western Digital omdat ik weer eens wat nieuws wil proberen en ik hoor vaak dat die het ook goed doen...

Verwijderd

Is niet helemaal waar, bij mijn maxtor wat de smart status al op de helft na 2 jaar, ik had hem toen maar snel verkocht.

Bij mijn WD is de smart status nog steeds 100%, de kwaliteit van WD is gewoon net wat beter. Maxtor houd zich meer bezig met zo veel mogelijk schijven verkopen wat af en toe ten koste gaat van de kwaliteit.

• job
  • Laatst online: 00:48

job

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 18:58:
Is niet helemaal waar, bij mijn maxtor wat de smart status al op de helft na 2 jaar, ik had hem toen maar snel verkocht.
Dat is inderdaad iets raars met maxtor
vanaf het moment dat ze nieuw zijn staat de smart status niet op 100%
maar eerder op 70%
Naar mijn idee maakt het niet uit, aangezien ze bij mij nooit gezakt zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En voor wat dit waard is...

Ik heb Maxtor en Western Digital gehad, vrienden van mij Seagate, IBM en noem maar op. Het vervelende is dat bij alle merken de kans op stuk gaan vrijwel even groot is met dat verschil dat er ook types zijn die je alleen met een hamer naar de knoppen krijg.

De populariteit van Maxtor-schijven levert uiteraard meer klachten op gezien de verkochte aantallen.

ARME AOW’er

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Misschien een keer een idee om een poll te starten. Zodat al die minder begaafde mensen niet meteen lopen te schreeuwen dat het ligt aan het feit dat ze veel verkocht werden. Ik heb bv 3 ibm 60gxp`s gehad en allemaal zijn ze gesneuveld. En dan roepen ze meteen.. dat komt omdat er veel van verkocht worden. Yeah right. Sommige modellen zijn kut en dan moet een gesprek niet monddood worden gemaakt met dat soort achterlijk gepoep.

[edit]
Ik heb zelf intussen ook 2 maxtors (al weer een 1 en 2 jaar oud) en geen problemen tot zover. Ik heb er ook nog een superoude 10 gig maxtor in zitten die al veel te veel uren heeft gemaakt maar nog steeds perfect draait.

[ Voor 37% gewijzigd door Alarmnummer op 13-05-2004 19:04 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
even een mooie quote (of 2 eigenlijk) het het HD review op de nieuws pagina
deze 2 staan vlak onderelkaar.
nieuws: Tweeëntwintig harde schijven van 120GB op een rijtje gezet
Gepost door MaNiC_MiNd - donderdag 13 mei 2004 - 16:34 Score: 0 (Overbodig)
Ik heb pcies het zelfde gehad met mijn Western Digitals. 3 Hdds in 2 maanden er door
Heb nu 3 Maxtors `24/7 draaien en die houden het al 6x zo lang uit.
Gepost door JJ_Powers - donderdag 13 mei 2004 - 16:40 Score: 0 (Overbodig)
K heb hier 3 western digitals al ca 2 jaar 24/7 draaien en nergens last van, maar een nieuwe maxtor van een vriend was na 2 weken overleden
zo zie je maar eidereen heeft andere ervaringen.

maar fff de feiten : 99% van HD's die uitvallen doen dat in de eerste 3 maanden (95% in de eerste maand) , welk merk je ook hebt. soms heb je dus gewoon pech.
(de HD makers zelf zeggen dat uitval word veroorzaakt door fouten tijdens vervoer trouwens)
maar soms zitten er inderdaad slechte series tussen (de deathstar comes to mind)
ik heb al best wat maxtors gehad en op 1 na doen ze het allemaal nog. zelfs nog een flink oude fireball. heb ooit 1 wd gehad en die ging kapot. net als de enige seagate trouwens.

de enige maxtor die kapot ging was er wel een van die hele plate serie. fff de naam ervan kwijt maar ze zijn zo'n 25% minder hoog ofzo als de standaard HD.
daar heb ik wel meer slechts over gehoord. maar zeg de diamond max 9 heb ik nog niet veel over gehoord.

[ Voor 12% gewijzigd door Countess op 13-05-2004 19:04 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Western Digital spant voor mij persoonlijk ook de kroon, maar mijn 2x 120Gb Maxtors lopen als een tierenlier. Ik heb nog wel een 40Gb maxtor draaien die begint nu na 2,5 jaar wel kuren te vertonen.

Verder vind ik maxtor wel goed :Y)

Verwijderd

nouja valt me dus op dat maxtor na 2-3 jaar meestal ermee kapt...
de mijne kapte er ook na 2 jaar mee (p-ata, geen s-ata) :X !!!
tegenwoordig ben ik maar overgestapt naar Western Digital

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Alarmnummer schreef op 13 mei 2004 @ 19:01:
Misschien een keer een idee om een poll te starten. Zodat al die minder begaafde mensen niet meteen lopen te schreeuwen dat het ligt aan het feit dat ze veel verkocht werden. Ik heb bv 3 ibm 60gxp`s gehad en allemaal zijn ze gesneuveld. En dan roepen ze meteen.. dat komt omdat er veel van verkocht worden. Yeah right. Sommige modellen zijn kut en dan moet een gesprek niet monddood worden gemaakt met dat soort achterlijk gepoep.

[edit]
Ik heb zelf intussen ook 2 maxtors (al weer een 1 en 2 jaar oud) en geen problemen tot zover. Ik heb er ook nog een superoude 10 gig maxtor in zitten die al veel te veel uren heeft gemaakt maar nog steeds perfect draait.
Ach ja de IBM 60gxp's.... soms nu nog heb je zo'n vraag van "mijn harde schijf doet raar" en dan hoor je dus dat ze een IBM 60gxp-tje hebben....

..tja....

There is no place like ::1

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De kans op een klacht bij 1.500.000 verkochte schijven is nu eenmaal stukken groter dan bij 150.000 verkochte exemplaren.

Je kunt ook het uitvalpercentage per fabrikant en type bepalen, maar dan zul je toch echt de correcte cijfers moeten kennen om daar een reeël beeld van te krijgen.

Tot zover deze poepmededeling van een minder begaafd mens. :)

ARME AOW’er

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
aangezien de meeste reacties totaal nergens op slaan, hiertoe ook even mijn bijdrage: ik heb een 10GB Maxtor harddisk al dik 4 jaar lang, 24/7 in een Linux server zitten, zonder problemen. Ik heb met weinig schijven problemen, op mijn werk nu al een paar keer Seagate schijfuitval gehad, maar verder van IBM GXP60 (uit mijn hoofd) via WD, Fujitsu, het gaat allemaal even goed mee bij mij.....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

GuardianAngel schreef op 13 mei 2004 @ 19:08:
[...]

De kans op een klacht bij 1.500.000 verkochte schijven is nu eenmaal stukken groter dan bij 150.000 verkochte exemplaren.
Daarom lijkt me een poll ook wel op zijn plaats. Welke schijven heb je gehad (modellen) en welke zijn er allemaal gesneuveld. Dan kun je zien of een fabrikant procentueel gezien meer uitval heeft en niet alleen op basis van het absolute aantal.

Verwijderd

Ik heb nu 2 maxtors sata in huis, ze zijn al een half jaar oud en doen het nog steeds perfect :) . Mijn zusje heeft een diamond max 8 en die is zo'n 2 jaar oud schat ik en die doet het ook perfect! In de server zit een seagate en die doet het ook perfect! :) De enige schijf die van mij kapot is gegaan is een seagate van 5 jaar oud.. Ik denk dat het niet uitmaakt wat voor schijven je hebt, al mijn schijven doen het net zo goed.. :*) De 1 kapt er gewoon eerder mee dan de ander.

Verwijderd

uhm...achterlijk gepoep? er is iets als de pot verwijt de ketel dat ie...

Allereerst die 60gxp serie van IBM, dat was een zwakke serie, producenten willen onder druk van de concurrentie hun producten zo snel mogelijk op de markt brengen. In vaktermen heet dit Time to Market, hierbij nemen ze het risico dat een slecht product op de markt komt. Die serie was zo'n geval.

Fujitsu-Siemens heeft ook zo'n serie gehad (spreek even uit eigen ervaring). Bij mij op het bedrijf had een bepaalde serie (ong. 450 stuks) van IBM-systemen een Fujitsu schijf... ze gingen met bosjes tegelijk onderuit. Productiefoutje noemen ze dat...

Al met al is er weinig verschil tussen de topfabrikanten als IBM, Maxtor, WD enz...
Dus als je een schijf uit gaat zoeken, hoef je naar mijn idee niet te kijken naar de hoeveelheid uitval per merk. Hier zijn ook geen concrete cijfers over, dus dat is eigenlijk ook onmogelijk.

Wat je wél kunt doen, is kijken naar het type schijf dat je gaat kopen. Stel nou dat er veel problemen zijn met Diamond Max9 serie. Een zoektocht over google of GoT laat jou zien of er systematisch, identieke problemen optreden bij dat type. Is dat zo...dan koop je die schijf dus niet en kijk je verder naar een andere schijf!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb een maxtor gekocht voor deze computer, totaal geen problemen mee. (120gb Sata).

In me oude computer (6 jaar oud) zat een maxtor schijf, die nog steeds geen problemen vertoont.

In een andere 4 jaar oude computer zit ook een maxtor schijf werkt perfect.

De nieuwe computer zit, zoals je het raad ook een maxtor schijf, en werkt ook perfect.

Dell gebruikt vooral Maxtors dacht ik, tenminste in alle computers die we bij dell gekocht hebben, zit een maxtor.

Ik denk dat je toch iets aardigs fout doet bij jou, want maxtor schijven zijn zeker niet slecht, en 3 keer kan geen toeval meer zijn.... Misschien brakke combinatie, of foute handelingen op je harde schijf?

Kom net achter in me 8! jaar oude computer zit ook een maxtor (1.2 gb) en draait nog goed ergens in een bedrijf :D

Dat bij veel mensen de schijf ermee kapt, betekend toch dat je er niet erg zorgvuldig mee omgaat. Brute kracht en warmte zijn niet goed voor Harde schijven ;)

[ Voor 18% gewijzigd door dev icey op 13-05-2004 19:21 ]

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Tja, ik was altijd fan van IBM, maar heb er 3 te grave gedragen(meestal na 1 á 2 jaar, vlak voorhet einde van de garantie >:))
Toen opnieuw op zoek naar IBM sata's, maar nergens verkrijgbaar.

Dus verder op zoek gegaan. De wd's waren slecht verkrijgbaar en minder snel dan de maxtor diamond9 sata schijfjes. Hiervan heb ik er nu 2 in raid en echt nog nooit geen problemen gehad het laatste half jaar (draaien gem. 16 uur per dag.)

Geen lange duur ervaring dus, maar ze komen heel erg snel en betrouwbaar over. Die oudere ibm's kraakten nog wel eens.

Je hdd's kunnen trouwens ook stuk gaan door je pc! Als je een slechte voeding hebt die reboots veroorzaakt, kan het de oorzaak van je hdd sterfte zijn. Wellicht is het ene merk hdd's hier beter bestand tegen dan het andere.
Misschien leuk om eens te testen :D

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Hm.. Dit onderwerp komt wel vaak naar boven, en elke keer moet ik weer vertellen dat ik niet van MaxtoR houdt.. Even geduld en ik spits mijn reactie van een aantal weken naar boven.. :P

Pixxel schreef
Wat vindt ik van MaxtoR? Rotte schijven.. Ik snap ook niet hoe dit merk elke keer uit de tests kan komen met "de minste uitval".

Ik heb veel kenissen die in PC-shops werken, en die Maxtortjes vallen inderdaad als musjes van de daken af. Een hoop gezeik. Ik was vorige zomer nog een beetje eigenwijs, dus toch maar ATA 133 Maxtor 120 Gb. 2 mb. cache. Ding maakt een terringherrie, dat niet alleen, maar na drie maanden wassie dus gewoon écht goed stuk. Daarvoor is de motor van een ATA 66 40 Gb. 5400 rpm. MaxtoR schijf nét een maand na garantie de mist in gegaan. Jammer. Nu heb ik twee seagate's (SATA) en dat zijn absolute top-schijven. Geruisloos, en tsja naar mijn mening snel, en maybe zijn die Maxtor schijven sneller, maar die kleine winst wordt totaal verwaarloost door het teringlawaai en de slechte betrouwbaarheid.

Toen ik de Maxtor 120 Gb. RMAde heb ik een 120 Gb. met 8 mb. teruggekregen en deze werkt nu wel al een half jaar perfect (in een fileserver), samen met nog een MaxtoR 40 Gb. schijf waar een muziekcollectie op staat. Die 120 Gb. maakt nog steeds een terringherrie, daarintegen, die ultra-dunne 40 Gb. schijf is heerlijk geruisloos en ik heb ook de indruk dat ie véél en véél sneller is dan die 120 Gb. schijf, maarja in theorie kan dat niet als de 120 Gb. versie uitgerust is met 8 mb. cache, en dat dunne ding met 2 mb. Anyway, so those work, en ik hoop ook dat het zo blijft.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 19:32 ]

Verwijderd

alle maxtors in mijn omgeving op 1 na maken dit geluid..

*kaklung......kaklung.....kaklung.....*

en zijn dus finaal vastgelopen..

voor mij is het gewoon geen maxtor (meer).
gewoon lekker western digital caviars... (mijn eerste was een 340mb? :7 )

IBM deskstar doet het bij mij ook goed , wellicht in tegenstelling tot vele andere verhalen van mensen hier...
(draai al 2jaar de 'beruchte' (? ) 60gxp 40gb in raid0 ... en ik verlies mijn vertrouwen nog niet :+ )

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 19:16:
uhm...achterlijk gepoep? er is iets als de pot verwijt de ketel dat ie...
Dan mag jij mij aanwijzen waar ik uit mijn nek lul.
Wat je wél kunt doen, is kijken naar het type schijf dat je gaat kopen. Stel nou dat er veel problemen zijn met Diamond Max9 serie. Een zoektocht over google of GoT laat jou zien of er systematisch, identieke problemen optreden bij dat type. Is dat zo...dan koop je die schijf dus niet en kijk je verder naar een andere schijf!
En daarom dus een poll. Dan kan je een procentueel inzicht krijgen in het uitvalpercentage en niet alleen in het absolute aantal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 18:51:
Dat is ook wel eens anders geweest. Kuch kuch, Caviar 4,3 en 6,4 Gb kuch kuch.....

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik heb al tijden Maxtor schijven. 60 gig, 250 gig.. Draait altijd perfect :)

Misschien iets mis met je koeling ofzo?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 20:56
Ik gebruik al meer dan een jaar een Maxtor 60 gig hdd. Niks mis mee. Ik denk idd dat het ligt aan het percentage, aangezien Maxtor schijven meer worden gekocht en daardoor ook meer kapot kunnen gaan.

Verwijderd

Ik heb een 80gb/7200rpm 2mb cache versie gehad en die vond ik zeer slecht presteren, in vergelijking met mijn IBM 7200rpm 2mb cache :) (jammer dat die doodging).
Daarnaast vond ik de WD 80gb/7200rpm 2mb cache ook erg goed, beter/sneller dan de Maxtor. Nu heb ik toch nog maar een Maxtor gehaald nu een 120gb/7200rpm met 8mb cache en die werkt nu naar alle tevredenheid ;) . Ik denk dat het gewoon aan het type ligt.

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik gebruik hier nog een Maxtor Atlas 10k III 36GB schijf iets meer dan 2 jaar, doet het nog steeds :P 8)

Verwijderd

Ik heb een maxtor 80 gb sata. De eerste die ik had hield er na 4 weken mee op. Die ik nu heb draait als een zonnetje. Gewoon pech gehad met de eerste heb hier nog een maxtor liggen van 500 MB. En zelfs die doet et nog. Zou bij god niet weten hoe oud hij is maar hij loopt al mooi wat jaartjes mee.

oke mischien wat te hard gejuigt. Krijg nu de heletijd bsod's met een ntfs melding.
maxpower er overheen gehaald maar die vond geen fouten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 22:38 ]

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op 13 mei 2004 @ 19:50:
Ik gebruik hier nog een Maxtor Atlas 10k III 36GB schijf iets meer dan 2 jaar, doet het nog steeds :P 8)
SCSI he 8)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45

Wimo.

Shake and Bake!

Maxtor en SATA .. ach .. Van de 10 die er weg gaan komen er 2 terug ! Van de sata versie zie ik ook véél meer RMA gevallen dan van de Ide versies ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maxtor is idd het meest populaire merk. Elk merk heeft zo wel haar eigen uitvallers. En smaken verschillen ook. Zo'n topic heeft derhalve echt geen zin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.