Toon posts:

Unlocken AMD 64 3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig mijn pc softwarematig te overclocken, maar mijn cpu is gelockt.
Hoe kan ik mijn AMD 64 3200+ unlocken?

Specs van mijn systeem:

AMD 64 3200+
Asus K8V deluxe
ATI 9800pro
Corsair 512 ddr-ram PC3200

Mijn cpu is watergekoeld, voor de andere delen moet ik nog waterblokken kopen.

alvast bedankt, BF

Oja, google en search al geprobeert, leverde niets op

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 18:08 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
A64 valt niet te unlocken.

Alleen de multi's verder naar beneden toe zijn beschikbaar vanwege cool'n'quiet, maar niet de multi's verder omhoog.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

het is nog niet bekend hoe de A64 te unlocken is. Kan best zijn dat het wel mogelijk is in de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
@Mister: in je sig staat dat je 3000+ op 2.64 gig loopt, heb je dat hardwarematig gedaan?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 18:52:
@Mister: in je sig staat dat je 3000+ op 2.64 gig loopt, heb je dat hardwarematig gedaan?
Lijkt me wel, ik heb nog nooit gehoord van een softwarematige CPU snelheid.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
gewoon in bios dus.. dit is toch hardware?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sorry, ik ben n00b in het overclocken...

Dus mister: vertel me hoe jij het hebt gedaan :)

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:36

CaDje

Framedrops for life

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 19:08:
Ja, sorry, ik ben n00b in het overclocken...

Dus mister: vertel me hoe jij het hebt gedaan :)
Ik ben niet zo'n held in het overclocken, maar aangezien ik ook een AMD64 3200 heb en deze ook overclocked heb wil ik wel mij kennis met jouw delen ;) .

Ik heb in de bios gewoon de FSB op 220 gezet. verder niets. Aangezien de AMD64 3200 een multiplier van 10 heeft loopt ie nog op 2200 Mhz, AMD 64 3400 eigenlijk. Maar doordat je de FSB opkrikt gaat ook je geheugen en videokaart sneller lopen. Het beste is gewoon ik kleine stapjes de FSB omhoog te doen (5 a 10 Mhz per keer) en dan kijken tot hoever hij stabiel loopt

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Om je stabiliteit te testen, kan je prime95 voor een aantal uren laten draaien.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 10:15
Ik was van plan een AMD 64 2800+ te kopen, in de veronderstelling dat ik de multiplier van 9 naar 10 kon opschroeven. Maar dit kan dus niet? :o

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

(jarig!)
nope,alleen fsb, maar dan gaat idd je geheugen mee ( je vidkaart niet hoor)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

HeefStan schreef op 13 mei 2004 @ 19:52:
Jewel want er is geen AGP/PCI lock :) . Je videokaart zal dit vast wel kunnen hebben, maar je HD's die ook mee gaan gaan het wat minder vinden boven de 40mhz. Daarom zul je dus moeten oppassen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

HeefStan schreef op 13 mei 2004 @ 19:52:
Ligt eraan of zijn moederbord een werkende PCI/AGP-lock heeft. Anders gaat het vrolijk mee.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Heb gewoon door middel van HTT opschroeven gedaan. Mp op 10.
Voor de rest van de specs zie sig.
HTT=FSB bij Athlon Xp. bij de Amd 64 heb je geen Fsb meer, omdat de geheugen controller in de cpu zit.

Heb trouwens Agp lock. Die 2600 Mhz is puur bottleneck cpu.
Dit is watergekoeld met extreem hoge voltages. Zeer goed geheugen. Stabiele voeding. Dus ik denk niet dat je dat met je Asus k8v gaat halen, omdat mijn asus maar 2200 mhz haalde.

offtopic:
Post nr 800 :)

[ Voor 43% gewijzigd door Mister I op 13-05-2004 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
O, maar ik wil ook niet hoger :) ik wil eiglijk 3400+, dus 2.2 gig

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:02:
O, maar ik wil ook niet hoger :) ik wil eiglijk 3400+, dus 2.2 gig
Probeer het gewoon. Dus HTT 220 zetten kijken of het in 1x goed gaat.
Maar er is een topic hier op got over het oc-en van 64 bits. Lees die maar eens door en je weet een stuk meer.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Daar gaan we weer, A64 oc basics:

Belangrijkste is zoals al gezegd dat de FSB is vervangen door de HTT. Deze heeft echter niet helemaal dezelfde functie als de fsb. HTT communiceert enerzijds rechtstreeks met het mem en aan de andere kant met de chipset. Voor beide richtingen is een multi beschikbaar. De ene bepaald de snelheid van de proc en de andere bepaald de snelheid van de lightning data transport bus.

wanneer je de HTT verhoogt gaan dus deze bussen beide mee. Zeker in het geval van de nf3-150 kan dit problemen opleveren, aangezien deze gewoon niet harder wil dan 600 Mhz op die chipset (3 x 200 standaard). Wanneer je de HTT dus omhoog schroeft zul je dus de die LDT multi wat omlaag moeten doen. 2.5x of 2x bijvoorbeeld, zodat je niet genekt wordt door de communicatie met de chipset.

't mem kan je sync laten lopen met je HTT, wat in principe aan te bevelen is aangezien dat de grootste bandbreedte oplevert. Wanneer je proc wel op 2400 kan lopen en (in geval van 3000+) je mem niet gebruik je een divider. Hierdoor loopt je mem op de cpu snelheid / 12. Die 12 is weer afhankelijk van de multi die je voor je proc gebruikt. 9 cpu multi levert cpu / 11 op.

Overklokken werkt 't gemakkelijkst via clockgen. Gewoon de HTT omhoog doen en de multi instellen en prime draaien of pifasten en je ziet vanzelf hoe hoog je komt. Werk rustig in kleine stapjes en je ziet vanzelf wel hoever je komt. 10 x 240 met een 166 divider (als je mem de 240 niet trekt) is best te doen voor de meeste standaard setups. Sync wordt wat moeilijker aangezien je dan wat meer Vddr nodig hebt dan wat de meeste mobo's standaard geven.

Om zo hard mogelijk te gaan check dan eerst hoe hard je proc wil door langzaam aan de HTT te verhogen. Zet je mem op een zo laag mogelijke divider en de LDT multi op 2x zodat je zeker weet dat je bezig bent de max van je proc te zoeken. Wanneer 't niet meer stabiel is een beetje voltage erbij totdat je aan het maximum zit.

Dan kun je de LDT bus op snelheid gaan brengen. Doe gewoon die multi omhoog, en geef eventueel wat meer voltage aan de chipset zodat die ook op het maximale draait. Ondertussen checken met prime of whatever of je sys nog steeds stabiel is. Als dat niet meer zo is en je zit aan 't maximum voltage dan de multi maar wat omlaag. Dit kun je dus gewoon doen met de maximum snelheid van je proc...

Daarna zul je nog ff het max van je mem moeten zoeken met zo strak mogelijke timings. Dus langzaamaan de divider omhoog en rekening houden met de timings en maar zien hoe hard je mem wil.

't kan best zo zijn dat je sys met 't mem sync wat sneller is dan assync, maar dat kun je gewoon uitvogelen door te pifasten of sandra benches te draaien of whatever en scores te vergelijken. Uiteindelijk heb je dan het maximum van je sys te pakken.

* YoupY verzoekt de modjes of er ook een stukje over A64 overclocking in de FAQ mag O-)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat gaat er zeker inkomen YoupY ;) Verder doe ik deze dicht, aangezien dit allemaal terug te vinden is (voorlopig) in de A64 OC-topics :) Binnenkort dus ook in een vers geperste DOC faq ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.