XML bestand bewerken met ASP werkt niet: fout in msxml3.dll

Pagina: 1
Acties:

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 10:11
Na zoeken op dit forum heb ik een aantal gelijksoortige topics gevonden, maar helaas nergens de oplossing voor het probleem.

Ik draai lokaal IIS, en gebruik een XML bestand als database voor een kleine website. Ik spreek dit XML bestand aan met ASP. Het is de bedoeling dat ik artikelen kan toevoegen, bekijken en wijzigen. De code werkt bij een vriend die lokaal IIS draait op Windows 2000, maar bij mij werkt het niet (WinXP).

Als ik een artikel wil toevoegen krijg ik deze melding:

Soort fout:
msxml3.dll (0x80070005)
Toegang geweigerd.

Er wordt naar deze code verwezen:

objXML.save(strSourceFile)

Wie heeft tips?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:49

André

Analytics dude

Het lijkt er op dat je script geen rechten heeft om een bestand te wijzigen?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet op de map de IUSR_[servernaam] schrijf rechten geven

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

[Off-topic] Zelf heb ik ook soortgelijke problemen gehad met een commercieel CMS dat op ASP en XML gebaseerd is. Na installeren van MSXML3 SP4 op mijn eigen PC (WIN XP Home) werkte dit CMS ook niet meer zoals het ervoor wel deed. Ik kreeg steeds foutmeldingen dat er documenten niet bestonden en dat het XML document niet well-formed was. Verder werd er inderdaad een foutmelding gegeven dat het probleem bij msxml3.dll te vinden was [/Off-topic]

Mijn oplossing: systeemherstel gebruiken en die MSXML3 SP4 zooi eraf gooien dan moet het wel weer werken. Tenminste voor mij was het de oplossing :)

• Cinner
Don Facundo schreef op 13 mei 2004 @ 18:34:
Je moet op de map de IUSR_[servernaam] schrijf rechten geven
IUSR heeft al anonieme toegang tot de map, het probleem zal waarschijnlijk ergens anders liggen.

Ik moet nog even vermelden dat ik gisteravond Windows inclusief IIS opnieuw heb geïnstalleerd. Na een eerste test werkte ASP + XML, ik kon dus gewoon wijzigingen aanbrengen in het XML document met ASP. Vanmiddag echter, toen ik vrolijk verder wou gaan, deed hij het niet meer. Ik heb verder geen vreemde dingen geïnstalleerd tijdens de installatie van IIS.

• Cinner
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 19:23:Mijn oplossing: systeemherstel gebruiken en die MSXML3 SP4 zooi eraf gooien dan moet het wel weer werken. Tenminste voor mij was het de oplossing :)
Ik heb nooit iets dergelijks als SP4 geïnstalleerd, dus dat zal het ook niet zijn ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bij de een werkt hij wel, bij de ander niet. Ik zie hier geen programmeerprobleem in. Dit lijkt me eerder een rechtenprobleem. Of bij de installatie, of iets verkeerd in IIS, of NTFS-schrijfrechten (da's geen toegangsrechten op een folder ;) welke ontbreken, zoals Don Facundo al heeft aangegeven.

Voor verdere tips: zie ook dit hier

Rechtenproblemen c.q. configuratieproblemen horen thuis in Software Algemeen. Zie ook
P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Cinner
Het bleek allemaal inderdaad een rechtenprobleem, ik heb het probleem dus gelukkig opgelost, met behulp van deze topic!
Pagina: 1