Intern bereiken website vanaf buiten

Pagina: 1
Acties:

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 15:48
Ik ben wat aan het stoeien met een webserver. Deze staat achter een Draytek-router die op zijn beurt aan een Speedtouch modem aan het KPN-ADSL netwerk hangt.

Nu heb ik een dynamic dns domeinnaam aangemaakt met als ipadres het externe adres van het modem. Buiten het netwerk (in Verweggistan) is deze primadeluxe te benaderen.

Wil ik echter binnen het netwerk (zelfs vanaf de server) de server benaderen lukt dat NIET via de dynamische domeinnaam. Als ik een TRACERT uitvoer zie ik dat er alleen naar de router gezocht wordt en verder geen reactie komt (timed out).

Ik zag ook in de instellingen van het modem dat er een static IP-route aan staat van mijn externe IP-adres (die buitenaf bekend is dus) naar datzelfde ip-adres. Is dat goed??

Wat kan er aan de hand zijn?

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Gebruik de search dan had je kunnen vinden dat je door op naam er heen te gaan je op je router uitkomt en die draait deze webserver niet...

Gebruik een proxy op internet voor dit of pas je host-bestand aan zodat je op het interne ip-adres uitkomt...

rm -r *

• PTBoy
raar dat 't op een andere omgeving - met alleen een router - wel werkt. ook daar een dyndns domeinnaam. deze is ook vanaf dezelfde machine prima te bereiken.

Ik heb natuurlijk wel een poortmapping in de router aanstaan. het modem stuurt sowieso alle inkomende requests door naar de server.

• PTBoy
't is me gelukt!!

Ik had - zoals welicht gemeld - een domeinnaam via dyndns.org. Ik kwam op internet veel verhalen tegen dat 't standaard niet werkt. Bij een andere omgeving (ook met Draytek router) werkte het echter wel... Ik de instellingen vergeleken... 't Enige verschil dat ik kon vinden was dat ik in de omgeving waar alles wel werkte in de router dyndns had geactiveerd...

Dus dat in de andere omgeving ook gedaan. Toen kon ik wel naar het dyndns-domein surfen vanaf de server zelf. Al zag ik toen altijd de Draytek-configuratie site. Die had dus voorrang. Daarvan heb ik de poort veranderd, et presto!