[koeling] Nvidia GeForce2 MX400

Pagina: 1
Acties:

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Topicstarter
Sinds een dag of 2 maakt de koeler van mijn Asus V7100 Pro (met gf2 Mx400) een heel vreemd schrapend geluid, heb de koeler al eens van het koelblokje afgeschroefd, stof verwijderd enzo, maar hij blijft het geluid toch maken.

Heb al naar Asus ge-emailed maar die hebben tot op heden nog niet gereageerd op mijn e-mail.
Ik verwacht dat het koelertje binnen de week gaat overlijden. Ik wordt er in iedergeval hardstikke gek van.

Heb al eens bij conrad gekeken, maar die hebben maar 1 soort VGA koeler. ZIjn deze dingen dan universeel ?? Ik naam aan dat niet alle chips exact even groot zijn.

Kan de GF2 MX400 eventueel zonder koeling ?

http://www.teamcoldfusion.nl

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:29
Z!oN schreef op 13 mei 2004 @ 17:44:
Mijn MX440 kan dat ook, maar werd wel redelijk warm. Je kan een normale passieve heatsink goed op een MX400 plakken, de Zalman Northbridge heatsinks passen perfect op de core.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://widow.mine.nu/box/9.JPG
[rechtsonder]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb gewoon de fan erafgehaald en draait alweer een jaartje ofzo prima.
Zo'n groot koelblok zal vast beter zijn voor je chip maar het kan dus ook gewoon met de kleine.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

Z!oN schreef op 13 mei 2004 @ 17:44:

Ik heb in mijn oude bak een Creative GeForce2 MX/PCI dan wel, maar zat nieteens een koeler op, de chip werd wel warm, heel soms dat je je vinger niet erop kon houden, maar hij leeft nog steeds.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

ik heb al 3 jaar een geforce 2 mx (agp) nu ondertusse vervange en overgeplaatst, maar draait nog steeds prima, met een klein passief koel blokje.

Verwijderd

Hier nu een TNT2 zonder koelblokje lopen. Hij wordt wel onwijs heet maarja laat hem :) . Ik zou op je GF2 wel een klein heatsinkje plakken maar een cooler is neem ik aan niet nodig tenzij je misschien wat klokt etc. Maar met enige airflow in je kast komt het wel goed.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijn gf2 maakte ook ne herrie, na proper te maken deed die het weer eventjes goed en dan weer het lawaai. Heb dan een koelertje van een p1 genomen en op de heatsink vast gemaakt met tie-wraps. Draait nu al een paar maanden zo, geen problemen qua temp (heeft een tempsensor, het nut??? :? ) en het lawaai is weg.

Verwijderd

Ik heb een Abit Siluro met een gf2 mx400 erop en er zat alleen een heatsink op toen ik hem kocht. Nu zit er een klein 40*40mm fan (past precies op de heatsink) van papst op, omdat ik wat wilde overclocken.

Maar als je hem normaal gebruikt is er iig geen fan nodig dus.

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Topicstarter
Heb er ondertussen (als tussen oplossing) een oude 486 fan op gedaan. Ofja hij zat in de doos met hele oude spullen en daar zatten ook nog 2 antieke 486's tussen :)

Bedankt iedereen voor de reacties :)

http://www.teamcoldfusion.nl

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:42
Haal het stickertje van het fannetje af en houdt de opening naar boven terwijl je wat druppeltjes naaimachine olie in het draaiende motortje laat vallen. That should do it :)

Verwijderd

Hij doet het wel zonder fan maar voor de zekerheid heb ik er een 80mm fan onder gehangen. Zonder fan wordt hij godsgruwelijk heet.
Pagina: 1