Toon posts:

[ASP] datumformaat transformeren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn database allemaal entry's met het volgende datum/tijd formaat: "2004-05-13T15:41:53", wat ik via een functie wil veranderen naar
dit formaat: "Wed, 12 May 2004 15:41:53 GMT". Dit moet naar mijn idee niet zoon punt zijn, maar ik heb even geen idee meer hoe :S ..

Iemand een suggestie ?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gewoon de getallen eruit halen en daar een nieuwe datum van maken, die je vervolgens in de juiste formatting uitprint :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, jep. Heb erg hard gezocht naar de juiste oplossing, maar kan geen RFC 288 (voor gebruik in RSS feed) vinden. De functies lijken hiertoe binnen ASP 3.0 erg beperkt :( Voor asp.net zijn er wel mooie oplossingen maar das voor mij geen optie. Mischien jullie wat meer details kunnen geven ..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 18:31 . Reden: toevoeging .net ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 18:30:
Hmm, jep. Heb erg hard gezocht naar de juiste oplossing, maar kan geen RFC 288 (voor gebruik in RSS feed) vinden. De functies lijken hiertoe binnen ASP 3.0 erg beperkt :( Voor asp.net zijn er wel mooie oplossingen maar das voor mij geen optie. Mischien jullie wat meer details kunnen geven ..
Er zijn prachtige functies in ASP voor het formatteren van dates...

*clickety*

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt. Heb een functie kunnen vinden die datum vanuit he now() formaat transformeerd naar RFC formatering. Nu had ik dus alleen een transform van mijn huidige formaat naar het now() formaat, en das me gelukt met de text functies binnen asp. Werkt helemaal top nu.

Stukje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Function GetRFC822Date(dtmDate)
    dim sourceDateTime
    sourceDateTime = dtmDate
    sourceYear = mid(sourceDateTime,1,4)
    sourceMonth = mid(sourceDateTime,6,2)
    sourceDate = mid(sourceDateTime,9,2)
    sourceTime = right(sourceDateTime,8)
    dtmDate = sourceMonth + "/" + sourceDate + "/" + sourceYear +  " " + 
    GetRFC822Date = dtmDate

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 08:19:
Het is me inmiddels gelukt. Heb een functie kunnen vinden die datum vanuit he now() formaat transformeerd naar RFC formatering. Nu had ik dus alleen een transform van mijn huidige formaat naar het now() formaat, en das me gelukt met de text functies binnen asp. Werkt helemaal top nu.

Stukje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    dim sourceDateTime
    sourceDateTime = dtmDate
    sourceYear = mid(sourceDateTime,1,4)
    sourceMonth = mid(sourceDateTime,6,2)
    sourceDate = mid(sourceDateTime,9,2)
    sourceTime = right(sourceDateTime,8)
    dtmDate = sourceMonth + "/" + sourceDate + "/" + sourceYear +  " " + 
    GetRFC822Date = dtmDate
Ooit hier aan gedacht?

code:
1
2
3
4
    dim s
    s = Month(dtmDate) & "/" & Day(dtmDate)  & "/" & Year(dtmDate) &  " " & Hour(dtmDate) & ":" & Minute(dtmDate) & ":" & Second(dtmDate)
    GetRFC822Date = s

Dat werkt toch net ff sneller dan met strings werken in ASP. En zelfs dit kan volgens mij nog beter/sneller.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1