goed licht bij de snelle sluitertijd

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 13:09
Ik heb een Olympus C-750UZ en ik ben nu een beetje aan het experimenteren met de sluitertijden. Ik heb dus geprobeerd een goede foto te maken met een snelle sluitertijd en een diafragma van 2,8. Maar nu vindt ik ondanks dat er redelijk veel licht in me kamer komt dat de foto's nog erg donker zijn. Als ik b.v. 1/1000 neem is de foto helemaal zwart pas vanaf 1/30 is het een beetje goed te doen. Wat is me dus afvraag als mensen foto's maken van b.v. een vallende druppel hoe krijgen ze dan zoveel licht ? Extra lamp ofzo ?

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Extra lamp inderdaad... Probeer alleen de lamp niet direct op je onderwerp te richten. Dit geeft een lelijk effect.

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 13:09
En wat voor lamp wordt hier dan meestal voor gebruikt ? Gewoon een bureau lamp ? Want dit had ik dus ook al geprobeerd en nog waren de foto's erg donker.

Verwijderd

deze fotos heb ik gemaakt met alleen de standaart flits op mn a70
http://members.chello.nl/r.donker9/druppels.htm

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10

YellowCube

Wait...what?

zoom je nog in ook?

je moet bedenken dat hoe meer je inzoomt, hoe meer licht je als het ware "kwijtraakt".

Nog even een edit:
op welke iso-waarde heb je de camera ingesteld?

[ Voor 28% gewijzigd door YellowCube op 13-05-2004 21:02 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

hij heeft waarschijnlijk niet geflitst
Pagina: 1