Toon posts:

[WinXP] fout in ole32.dll bij bv Pinnacle of webcam *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij verschillende applicaties in Windows XP Home krijg ik de foutmelding dat er een fout zit in ole32.dll (C:\WINDOWS\system32\ole32.dll). Dit gebeurd bij programma's als PC TV (Pinaccle) en MSN Messenger (wanneer ik de Webcam wil gebruiken)

Microsoft wil niet helpen, gezien het een OEM product is. Mijn OEM leverancier zegt niets te kunnen doen, mits ze de PC 3 weken in beslag nemen. Gezien ik de PC liever niet voor een dergelijke tijd kwijt wil zijn, hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb alle updates van Windows al geïnstalleerd (Incl. SP1) en een paar clean formats geprobeerd. Niets helpt zover. Ik heb zelfs geprobeerd mijn ole32.dll om te wisselen met die van iemand anders, alleen het probleem blijft.

Bvd!

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Spyware scanne en antivirus !

en post ff je HijackThis log
te downloaden van http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
jaKKer schreef op 13 mei 2004 @ 17:39:
Spyware scanne en antivirus !

en post ff je HijackThis log
te downloaden van http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html
Mwah Spyware verwijder je ook als je formatteerd, wat de TS gedaan heeft..
Lijkt me vreemd dat ie meteen na een herinstallatie weer spyware op zn hd heeft staan eigenlijk.

Als eens andere drivers geprobeerd voor je Tv-kaart?

Leave only footprints, take only memories

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:36:
Bij verschillende applicaties in Windows XP Home krijg ik de foutmelding dat er een fout zit in ole32.dll (C:\WINDOWS\system32\ole32.dll). Dit gebeurd bij programma's als PC TV (Pinaccle) en MSN Messenger (wanneer ik de Webcam wil gebruiken)

Bvd!
Misschien zit het niet in ole32, maar in de driver van je webcam?

[ Voor 38% gewijzigd door jvo op 13-05-2004 17:44 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Mafkeez schreef op 13 mei 2004 @ 17:42:
[...]

Mwah Spyware verwijder je ook als je formatteerd, wat de TS gedaan heeft..
Lijkt me vreemd dat ie meteen na een herinstallatie weer spyware op zn hd heeft staan eigenlijk.

Als eens andere drivers geprobeerd voor je Tv-kaart?
Ow foutje had het verkeerde gelezen.. tja.. dan is de kans op spyware idd klein.. Probeer de nieuwste drivers van webcam + moederbord + usb drivers enzo te instaleren.

[ Voor 3% gewijzigd door jaKKer op 13-05-2004 17:46 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :Y)

Ik doe even een kleine titeledit om je vraag duidelijker te maken; zie ook het WOS Policy en alle andere titels hier in Windows Operating Systems :)

Verder heb ik even niets toe te voegen aan bovenstaande; behalve te zeggen dat het zou helpen als je wat over je hardware vertelde :P

Check ook je event log even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

DE melding dat er een fout is opgetreden in OLE32.dll hoeft niet in OLE32.dll te zitten: een ander programma dat het bestand aanroept kan ook heel goed de veroorzaker van he tprobleem zijn.
Wat je een skan doen, is bepaalde drivers verwijderen van je systeem, en kijken of de problemen dan ophouden. TV kaart drivers, en dan met name die van Pinnacle, waar ik zelf ook heel slechte ervaring mee heb, kunnen best in de weg gaan zitten van je andere programma's: het spul installeert ook nog het één en ander aan zogenaamde CODECS. Aangezine je Microsoft gebeld hebt ga ik er even van uit dat je niet weet wat codecs zijn, en dat je even daarop moet googlen. 't zou zo maar kunnen dat je TV kaart en MSN's webcam een codec willen gebruiken om videobeelden te presenteren, en dat die codec je ole32.dll over de zeik helpt.

Legio mogelijkheden, en geen garantie dat je het gaat vinden. Sterkte.

BTW: als je op allerlij p2p programma's "codec" intikt kom je allerlij codec packs tegen waar je veel gebruiikte codecs in tegenkomt. wellicht kun je het problem oplossen door uit te zoeken welke codec MSN messenger en dat tv-kijk programma gebruiken, en die codec vervangen door een nieuwere versie (of een oudere versie, als er geen nieuwere is)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je F_J_K ;)

Hardware:

Pentium 4 2,8 ghz
1024 DDR ram
Hercules 3D prophet 9800 pro 128 mb
Pinnacle PCTV 5.5 TV-kaart
Soundblaster Audigy II
Asus P4C800 DeLuxe

---

Alle nieuwste drivers+codecs (ik weet wat het zijn :+) zijn geïnstalleerd naar mijn idee. Hoe check ik mijn "event-log" ?

Het punt is, beide programma's hébben gewerkt, maar plots niet meer. Ik heb geen idee wat ik heb gedaan waardoor het plots niet meer werkt, wellicht één of ander programma geïnstalleerd? Mijn virusscanner geeft in ieder geval geen meldingen van virussen oid.

Ik zal in ieder geval mijn TV-kaart met al zijn drivers deïnstalleren, de TV-kaart uit m'n PC halen en kijken of de webcam functie het al doet. Trouwens, ook als ik de uitnodiging van anderen accepteer, om met hún webcam mee te kijken, krijg ik de foutmelding.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Event log == logboek. Start -> run -> eventvwr.msc
Check of er "rare" zaken zijn te vinden, zeker rond de tijd dat het opeens niet meer werkte.

Van ellende kan je altijd ook nog een system restore doen naar voor die tijd.

Maar het alleen naar een ander kijken duidt inderdaad eerder op een codec probleem. Verwijder er anders even zo veel mogelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1