Noslan Part II

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
We weten allemaal dat de laatste NOSlan is afgeblazen. (zie: Linux/Unix (NOS) Lan-party: 6, 7 & 8 februari afgeblazen)

Sinds die keer ben ik altijd al van plan geweest om een nieuwe te organiseren, maar helaas heb ik hier gewoon de tijd niet voor.

Nu dacht ik dus aan het volgende. In het weekend van 4,5,6 Juni is er weer een Netgamez event. Omdat ik van de organisatie ben, kan ik regelen dat er voor ons een aparte tafel wordt gereserveerd. Dan kunnen we hier met zijn allen aan zitten. De enige voorwaarde hiervan is, dat we niet de gamers gaan hinderen met hack pogingen etc. Deze mensen werken gewoon allemaal met windows en 75% draait zijn updates niet eens, maar ik ga er vanuit dat de mensen daar wel volwassengenoeg voor zijn.

Het voordeel hiervan is dat niemand wat hoeft te regelen. Er ligt al een compleet netwerk, met de bijhorende services (DNS, Direct Connect ;), Intranet systeem, Radiostream etc.). Er is ook een uitstekende catering aanwezig (heerlijke warme stokbroodjes :9). Helaas is er geen internet verbinding op de desktop aanwezig, aangezien de locatie daar nog geen infrastructuur voor heeft.

Het nadeel hiervan is, dat er een heleboel gamers aanwezig zijn, maar je zal echt geen last van ze hebben. We kunnen eventueel een soort noslan helpdesk maken voor gamers die wat meer willen weten over open source. Het 2e nadeel is de prijs, die is 35€ voor het hele weekend. En helaas zijn er geen groepskortingen (of er moet in een keer 400man komen, dan gaan we praten :P). Maar kortingen kan je ook niet geven, aangezien dat niet eerlijk zou zijn tegen de rest van de bezoekers.

Standandaard krijgt iedereen 1 Netwerk poort (24poorts switch met 1gbit uplink). Normaal mag je zelf geen switch meenemen om meer apparatuur aan te sluiten, want dat zal in ons wel het geval zijn. Maar ik denk dat in ons geval hier wel een uitzondering voor gemaakt kan worden.

:? Goed, hoe gaan we dit regelen

Schrijf je eerst gewoon in op de website.
http://www.netgamez.nl/members/index.cfm?action=register (Ja, persoonlijke gegevens zijn nodig ivm. opsturen van toegansbewijs). Je zal hierop een mailtje krijgen om het te bevestigen.
Als je het bevestigings mailtje krijgt en op de link klikt, dan krijg je gelijk de inschrijving van club netgamez voor je neus. Hier moet je je niet voor inschrijven, dit is voor gamers. Klik aan de rechter kant op het event logo (valt niet te missen, staat groot 2004B in) en schrijf je dan in voor het event (spreekt voor zich).

Als je dit allemaal heb gedaan, geef hier in het topic even je userid door (klik even op "my netgamez" bovenin, daar is het te vinden). Dan kan ik je toevoegen aan zoeen virtuele club en dan zien we precies wie er gaan. :)
(dat kan je dan hier zien: http://www.netgamez.nl/community/clubs/index.cfm?id=1613)

Verwijderd

Goed plan, zodra ik weet of ik kan, ga ik me inschrijven! :) Want niet kunnen, dat kan natuurlijk niet he :Y)

Verwijderd

5 juni Dynamo :(

Sorry, maar ga Slayer en Deicide niet laten lopen :P

Op zich een leuk idee. Misschien als dit goed uitpakt er toch een keer een nos-only lan georganiseerd kan worden. Geen internet verbinding is wel jammer.

Verwijderd

:'(

waarom nou :'(

5+6 juni ben ik druk met feesten (legalize streetrave)

• Zwerver
  • Niet online
Na overleg met de andere mods maak ik hem weer open. Houd er aub wel rekening mee dat dit normaal onder werving valt, en dat is iets wat hier op GoT niet toegestaan wordt.
Verder wil ik benadrukken dat er geen link bestaat tussen Nos/GoT/Tweakers.net en Netgamez, en derhalve krijgt deze noslan ook geen stickey.

We maken een uitzondering, laat dat duidelijk zijn. Eventuele problemen of vragen over het netgamez gedeelte zullen uit dit topic verwijderd worden en kunnen derhalve beter bij [Airwolf] per mail gedaan worden.

[ Voor 98% gewijzigd door Zwerver op 13-05-2004 23:53 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Ik ga in m'n agende kijken, misschien kom ik wel... :)

Overigens, dacht je hieraan doordat je een tweaker zag op NetGamez nieuws sectie? ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
35 euri, jij zit in de organisatie en kan geen groepskorting regelen... :X

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Attilla
Zwerver schreef op 13 mei 2004 @ 19:32:
Na overleg met de andere mods maak ik hem weer open. Houd er aub wel rekening mee dat dit normaal onder werving valt, en dat is iets wat hier op GoT niet toegestaan wordt.
Verder wil ik benadrukken dat er geen link bestaat tussen Nos/GoT/Tweakers.net en Netgamez, en derhalve krijgt deze noslan ook geen stickey.

We maken een uitzondering, laat dat duidelijk zijn. Eventuele problemen of vragen over het netgamez gedeelte zullen uit dit topic verwijderd worden en kunnen derhalve beter bij [Airwolf] per mail gedaan worden.
Dank je, ik spreek je nog wel op irc van het weekend.
pierre-oord schreef op 14 mei 2004 @ 08:45:
Overigens, dacht je hieraan doordat je een tweaker zag op NetGamez nieuws sectie? ;)
Inderdaad, daardoor kwam ik weer op het idee.
0siris schreef op 14 mei 2004 @ 08:53:
35 euri, jij zit in de organisatie en kan geen groepskorting regelen... :X
Sorry, zie uitleg boven.

[ Voor 44% gewijzigd door Attilla op 14-05-2004 09:27 ]

Verwijderd

Goed initiatief, maar ik kan dan helaas niet. :(
Is het niet mogelijk om met een aantal mensen iets te organiseren m.b.v. een wiki?
En dat er geen internet is is toch wel lastig. Bij een NOS LAN zal er genoeg obscure Unix/RISC/non-pc hardware aanwezig zijn, en dan is het wel zo makkelijk om naar b.v. een serienummer ofzo te kunnen googlen.

Volgensmij moet er gewoon gekeken worden of het mogelijk is om samen te werken met bv. nedlinux, nllgg en de hcc unix gg.

Verwijderd

Wil ik nu alvast HEX2005 voorstellen voor NOSLAN III :) ik voel me toch niet echt op me gemak tussen al die gamers :|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 10:20 ]

Verwijderd

/me sluit zich aan bij felix en hex2005 :D

• Attilla
hex2005, daar huren we gewoon een legertent ofzo. :P

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 09:30

Blaasvis

Cidora \o/