Toon posts:

[LAN] 6 PCs op 4 poorts router hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb volgende maand een LAN part met 5 of 6 personen.
Ik heb en 4 poorts USR router die ik als "hoofd" switch wil gebruiken.

Nu blijf ik dus met 2 computers zonder verbinding staan.

Mijn eerste oplossing was Mijn server op een poort aansluiten en daar 4 (! ) netwerkkaarten indoen. Maar toen kwam ik op een probleem, Hoe kan je de server zo instellen dat de clients die aan de server hangen naar een Gameserver op de router kan verbinden, want nu lijkt het me dat de Router IPs voor de Client ana de server niet bestaan, of wel?

Een andere oplossing vond ik door nog een Router aan de Main router te hangen, Maar dat het zelfde verhaal als met de vorige oplossing, hoe werkt dit?

Bedankt voor jullie hulp.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan ook gewoon nog een hub of switch gebruiken hoor :)

{signature}

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
ik zou zeggen hang er een switch aan (in poort 4 v.d router)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Waarom koop je niet gewoon een switchje voor een eurotje of 25; die knoop je met een crosscable aan 1 van je lan poorten van je router en daar sluit je weer vrolijk je computertjes op aan..

Je kan het ook goedkoper door er een hub aan te hangen; maar dan wordt je connectie een stuk trager

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
sorry, niet duidenlijk gemaakt... Ik heb dus geen geld om iets nieuws te kopen... het is maar voor 1 dag.. een router kan ik wel aankomen.. Daar dus de vraag.

Mijn vraag was dus eigenlijk, hoe gaat dat met 2 routers in zijn werking? hoe kunnen die clients op de ene router de Ips van de andere router zien?

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
switch lijkt me ook wel iets goedkoper dan router kijk Kijk

Verwijderd

Topicstarter
Die routers heb ik dus al 8)7

• Krypt
Een router er tussen knopen is lastig.. het werkt allemaal wel (als je tenminste een lanpoort op een lanpoort aansluit met een cross), maar het nadeel is dat je dhcp waarschijnlijk niet meer werkt omdat dhcp requests niet over een router heen gaat (broadcast is niet routable)

Als je het wil laten werken dat zou je elke machine die je op de 2e router aansluit een vast ipadres moeten geven in dezelfde range als dat je dhcp uitdeelt (als je op de pcs geen ipadressen krijgt tenminste).. neem wel een hostgetal wat flink hoger ligt dan die reeds uitgegeven zijn om te voorkomen dat er onverhoopt dubbele ip adressen voor gaan komen..

[ Voor 5% gewijzigd door Krypt op 13-05-2004 17:20 ]

Pvouput live

Verwijderd

Neehee... SWITCH! ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:18:
Die routers heb ik dus al 8)7
je hebt dus 2 routers, hang dan gewoon die 2e router eraan, en laat de routers puur als switch dienen tenzij je er nog een internetconnectie bij wilt hebben, maar ook dat moet geen probleem zijn.

om welke routers gaat het btw?

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 13-05-2004 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
DUs ik knoop 2 routers aan elkaar en zet DHCP uit en geef ALLE! client verschillende vaste IP adressen in de zelfde range?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
In de router zit een switch, als je in de 2e router gaat zitten, en daar de dhcp server en de ip instellingen veranderd zou je die er aan kunnen hangen, het is niet moeilijk (hier ook gedaan met een linksys wireless router aan een speedtouch 510).

Wat je ook kan doen is een mailtje naar mij sturen, ik heb nog een 16p 100mbit full duplex switch, een 100mbit 3com mangeble switch, en nog wat meer netwerk spul (eg gigabit etc) die je voor een paar dagen best mag lenen :)

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 18:14
Gewoon op de router die je erbij hangt DHCP uitschakelen en zorgen dat ie zichzelf een ander ip aanmeet als de router die je wel als router wilt blijven gebruiken. Dan kan je die 2e router gewoon met een uplink als switch gebruiken en heb je 6 poorten, heb ik ook wel eens gedaan, werkte prima.

• Krypt
Dat is ook een optie..

Probeer het eerst eens om de 2e router op de 4e lanpoort van je 1e router aan te sluiten, en dan de extra 2 pcs (den worden het er 3 natuurlijk) op de 2e router.. kijk eens of deze machine een ip adres krijgen van je 1e router (wel dhcp uitzetten op je 2e router).. Als dit zo is dan kan je zo gaan werken..

Maar aangezien DHCP requests een broadcast is, ga ik er vanuit dat deze niet gerouteerd wordt naar je dhcp server (1e router).. als dit zo is dan moet je dus handmatig ip adressen in gaan kloppen..
Laat de machines op de 1e router maar gewoon staan zoals ze nu staan, maar de pc's op de 2e router geef je handmatig ipadressen met de overige instellen gelijk aan de instellingen van de pc's op de 1e router (DNS/Gatewat ed)

edit: typ weer wat traag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 13-05-2004 17:28 ]

Pvouput live

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 15:30
Zou het niet mogelijk zijn om de dhcp op 1 router uit te schakelen en dit allemaal door 1 router af te laten handelen of wordt het dan te ingewikkeld?

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33
Waar woon je ? Wil je er 1 lenen ?

Ik heb een 8 poorts 10/100 Hub with built in switch UNEX HD080.

En een 24 poorts 3com 3c16954 superstackII, switch 610.

:*)

Verwijderd

Topicstarter
hebbie MSNm? B)

• jvcs
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03-2012
2e router instellen op breedband/altijd verbinding en NIETS invullen bij de loginnaam/wachtwoord. Dan fungeert ie als switch.

Verwijderd

jvcs schreef op 13 mei 2004 @ 22:22:
2e router instellen op breedband/altijd verbinding en NIETS invullen bij de loginnaam/wachtwoord. Dan fungeert ie als switch.
met mxstream wel ja. met een isp met auto-DHCP niet :)

het is al gepost: geef de interne config-pagina van de 2e router een hoog ip, en zet zijn dhcp uit. is het gewoon een switch :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

:?

Zet de dhcp server op die 2e router uit, knoop ze d.m.v. een cross-cable in de lan-poorten (belangrijk) aan elkaar en voila, je hebt een tweede switch (of hub). Let wel even op 't IP-adres van dat ding, als 'ie in een andere range zit is 't goed, maar anders moet je even zorgen dat 'ie niet dubbel is.

Niet altijd zo moeilijk doen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:33
Heb geprobeerd je te mailen maar NO JOY 8)7

Verwijderd

Topicstarter
mijn MSN email adres werkt niet meer :)
Pagina: 1