Toon posts:

Benadering router lijkt onmogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een sweex router aangeschaft (Sweex Wireless Breedband Router/ Acces Point 11g). Nu is het probleem dat ik deze router via me pc niet kan benaderen.

Ik heb alle parameters doorgevoerd zoals die in de handleiding worden voorgeschreven namelijk: bij de TCP/IP eigenschappen automatisch een ip adres laten toewijzen. Ik heb me pc verbonden met de router dmv een patch kabel (GEEN cross) naar een van de LAN ports (cross ook geprobeerd maar nix werkt). Me cabel modem is verbonden met de WAN port, maar dat doet er ff niet toe.

Het probleem: om verbinding te maken met de router moet ik in Explorer naar "http://192.168.62.1". Dit doe ik, maar er gebeurt niks. Ik krijg het standaard scherm van "De pagina kan niet worden weergegeven.". Ik heb geprobeerd verbinding te maken via een ethernet kaart en een gewoon netwerk kaartje. Nix werkt.

weet iemand me verder te helpen?

Verwijderd

staat je pc ingesteld op 'automatisch IP adres verkrijgen'? Gateway en/of DNS server eventueel ingevuld?

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:19
erm.. ik heb dezelfde router maare..... als je je instellingen gewoon zet zoals ze stonden en de modem in de wan en je pc in poort 1 zet en dan gewoon 192.168.62.1 (weet je zeker dat het .62 is en niet .2?) intypt... is het dan goed?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Probeer eens http://192.168.1.1

Doe in een dosbox (start uitvoeren cmd) eens ipconfig /all en post dat hiero...

De standaart gateway is het ipadres waarop je router te bereiken is.

[ Voor 24% gewijzigd door Icey op 13-05-2004 17:08 ]

Verwijderd

Heb je misschien aan je instellingen in je browser gezeten (proxy-instellingen etc) of heb je al andere kabels geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
me pc staat op "automatisch ip adres verkrijgen", ik heb verschillende ip-adressen geprobeert, ook die jullie me hebben voorgeschreven, ik heb niet aan de proxy-instellingen gezeten. Ik zag wel steeds onder in me browser venster van: opsporen van proxy-instellingen enzo...

Hier de uitkomst van ipconfig:

C:\>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.231.204
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . :

• Icey
169.x.x.x

Betekend dat je geen ip adres van de dhcp server gekregen heb...

Doe eens ipconfig /release

En daarna ipconfig /renew

En als je dan ipconfig /all intikt krijg je een ipadres in de zin van 192.168.x.x als het goed is

Kijk dan naar je 'standaart gateway', en neemt dat nummer over in je browser:

http://standaartgatewayip en gaan!

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik ipconfig /renew doe krijg ik deze melding:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding
2. Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

verschillende keren geprobeerd maar het werkt gewoon niet. Heeft er iemand nog een oplossing voor me ?

Verwijderd

even een kleine toevoeging die waarschijnlijk niet nodig is:

bij je TCP/IP-instellingen kun je aangeven of je DHCP enabled of disabled, dit moet dus enabled zijn. Bovendien moet je ook op je router DHCP enabled hebben staan (reset je router anders, dit is namelijk vast wel de standaardinstelling).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geef je eigen PC eens het adres 192.168.62.2 en probeer het dan nog eens. Waarschijnlijk staat de DHCP op de router nog niet aan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Zoals ik al zei, heb je je router al gereset? Dan zit het met die DHCP-server waarschijnlijk ook wel goed na het resetten.

Verwijderd

Topicstarter
oke... ik heb me router gereset met een paperclip, en stroom eraf gedurende de hele nacht. Ik heb 100% zeker in me computer ook DHCP enabled en over waar ik maar kan vinden aangezet dat ik automatisch een ip adres toegewezen wil krijgen. Ik heb me standaard netwerk kaartje er al uit gehaald ivm. eventuele conflicten :? ... dus nu heb ik alleen nog zo een ethernet adapter in me pc zitten. Het vage vindt ik dat ipconfig /renew niet bij mij werkt. Ook rechtermuisknop op LAN-verbinding > Herstellen geeft geen gewenst resultaat. Ook een statisch IP adres opgeven (192.168.62.2) wil er niet voor zorgen dat ik contact krijg met de router.

Aan me pc kan het absoluut niet liggen, want doe ik de netwerk kabel die afkomstig is van me Cabel modem in een Lan port, en de kabel die van me pc afkomstig is in een andere Lan port (en op die manier me router als het ware schijnbaar dienst doet als een soort hub), en ik doe rechtermuisknop op LAN-verbinding > Herstellen, krijg ik direct een ip adres toegewezen van me provider.

heeft iemand nog suggesties ? ik begin haast te vrezen dat me router niet helemaal in orde is :X

Verwijderd

Nog 2 dingen die je kunt proberen:
* Gebruik een andere UTP kabel, misschien is de kabel die je nu gebruikt een crosslink kabel (die worden ook wel eens gebruikt voor kabelmodems)
* Forceer je netwerkkaart op 10mbit/half duplex

Verwijderd

proxy server afleggen in ie

• Icey
Ding is gewoon rot... terugbrengen dan krijg je een nieuwe mee...

Bedoel, als je al geen ipadres krijgt kan je hoog of laag springen, maar dan kan je weinig doen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk dat ik hem ga terug brengen. Ik ging ff die handleiding lezen, en daar las ik dat als je een paperclip er 4 seconde inhoud, alle led's gaan knipperen zodat je kan zien dat ie is ge-reset. Maar ook dit is niet aan de orde. Waarschijnlijk is ie dus echt rot. Ik heb wel 20 seconde met een paperclip er in lopen duwen, maar er gebeurde gewoon nix. Ik krijg op geen enkele wijze een ip adres. Strax ff salland automatisering bellen...

Verwijderd

Wat voor type paperclip gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
maakt het uit dan? ik heb verschillende paperclips gebruikt, potloden, pennen, en ik drukte het knopje in tot je een klik hoorde...

Verwijderd

click ? :?

als in, krak ?

:+

Verwijderd

ik zou het eens proberen met 192.168.2.1 en dan werkt het waarschijnlijk wel :P

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 14:36:
Wat voor type paperclip gebruik je?
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 15:05:
maakt het uit dan? ik heb verschillende paperclips gebruikt, potloden, pennen, en ik drukte het knopje in tot je een klik hoorde...
:+ _/-\o_

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Icey
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 15:12:
ik zou het eens proberen met 192.168.2.1 en dan werkt het waarschijnlijk wel :P
Als je al geen ipadres van de dhcp server krijgt gaat ook dat niet lukken.
Druk maar eens een resetknop van een willeekeurige router in, je hoort dan een klikje/voelt een klikje.

Verwijderd

Na een harde reset van dat ding moet je toch echt een ip-adres krijgen. Aan je kabel ligt het ook niet. Aan je computer ook niet, aangezien je zonder router wel een ip krijgt. Ik zou hem maar eens terugbrengen ja.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb hem net een uurtje geleden op de post retour gedaan naar salland automatisering. Dat ding moet wel stuk zijn. Ik heb echt alles geprobeerd...

bedankt voor jullie hulp en responses

I'll be back (8>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 16:56 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 17:35:
.....
Hier de uitkomst van ipconfig:

C:\>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

.....
Misschien dat ik ff een dipje het zo net voor het weekend maareh.... kabel los geraakt ?? (of krijg je dit ook als je kabel er wel goed in zit?)

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op 14 mei 2004 @ 16:59:
[...]

Misschien dat ik ff een dipje het zo net voor het weekend maareh.... kabel los geraakt ?? (of krijg je dit ook als je kabel er wel goed in zit?)
dat van Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld had betrekking op een netwerk kaartje die geen verbinding maakte. Ik had een verbinding gemaakt met een andere ethernet adapter. Ik heb het idd ook met het netwerk kaartje geprobeerd en zelfs met beide tegelijk. Ook heb ik het geprobeerd zonder het netwerkkaartje (deze eruit gehaald) en dus alleen met de ethernet adapter: geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag kreeg ik het volgende bericht van salland automatisering:
Hierbij delen wij u mede dat er voor u een nieuw product besteld is. U krijgt zo spoedig mogelijk een bericht wanneer deze is binnengekomen.
hij was dus echt stuk zoals een paar mensen hier al dachten

ik moet wel zeggen dat de service dan goed is... als ik vrijdag iets terug stuur, en die maandag erop al zo een bericht krijg _/-\o_
Pagina: 1