=VLOOKUP([zoekwaarde];[zoekrange];[kolom_zoekrange];TRUE)
Dit heeft als nadeel dat de functie geen fout genereert als de zoekwaarde die je invult niet in de range voorkomt, maar zo'n beetje de dichtstbijzijnde pakt. Lees de help van VLOOKUP (of VERT.ZOEKEN, zoals het ding in het Nederlands schijnt te heten).
Dit heeft als nadeel dat de functie geen fout genereert als de zoekwaarde die je invult niet in de range voorkomt, maar zo'n beetje de dichtstbijzijnde pakt. Lees de help van VLOOKUP (of VERT.ZOEKEN, zoals het ding in het Nederlands schijnt te heten).
edit:
Ik heb trouwens geen idee waar je topictitel op slaat
Leg 'ns uit?
Ik heb trouwens geen idee waar je topictitel op slaat
[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 13-05-2004 16:58 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
OK, bedankt. Het werkt. Maar....Rataplan schreef op 13 mei 2004 @ 16:55:
=VLOOKUP([zoekwaarde];[zoekrange];[kolom_zoekrange];TRUE)
edit:
Ik heb trouwens geen idee waar je topictitel op slaatLeg 'ns uit?
excel zoekt met die vert.zoeken (vlookup) functie altijd in de meest linkse kolom van je tabelmatrix ( ? ) Ik kan hem niet laten zoeken in een andere kolom. Dat heb ik maar opgelost door een soort van nepkolom met witte letters te maken.
Het is trouwens voor de bridgeclub van mijn oma. Om de scores bij te houden. En dan wil ik ook dat hij automatisch een tussenstand genereert.
In ieder geval bedankt.