Toon posts:

[xHTML] EMBED en xHTML validatie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik mijn website netjes volgens de standaard wil maken |:( stuit ik nu op een probleem met het invoegen van een flash object. De tag "object" schijnt de nieuwe standaard te zijn, maar oudere browsers en Mozilla ondersteunen dit niet en hebben nog de "oude" tag "embed" nodig.

Echter het probleem is dat embed dus geen xHTML (1.1) validatie meer doorstaat.

Nu heb ik even lopen zoeken op Gathering, en op Google, maar kan geen goede oplossingen vinden. Op google kwam ik wel iets tegen om je eigen DTD aan te passen, en dus de embed weer in te voegen, maar dit werkt niet, en doe ik liever ook niet. Op Gathering vond ik iets in de trend van "met een javascript kan je dit probleem omzeilen", echter de link naar de website in die post werkt niet meer.

De code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" 
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#
version=6,0,29,0" width="258" height="400">
<param name="movie" value="flash/fl_home.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<embed src="flash/fl_home.swf" quality="high" 
pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" 
type="application/x-shockwave-flash" width="258" height="400" />
</object>

Weet iemand een manier om de embed tag te vervangen, flash te laten zien in iig Mozilla, of een andere oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 16:29 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Hier staan de meest recente bevindingen. Ikzelf gebruik Hixie's methode nu op mijn blog. :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Thnk u, werkt perfect!

Kan jij me echter meer vertellen over waarom dit nu wel werkt? Waarom Mozilla nu opeens object wel kent, of is object met andere argumenten gewoon wel geldig in Mozilla. .. of...

iig bedankt voor deze oplossing!

Verwijderd

(Bijna) niemand gebruikt OBJECT zoals het hoort. (Zoals het beschreven staat en geimplementeerd is in Mozilla/Opera/Safari etc.)

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:04

gvdh81

To got or not to got..

Ik heb een javascript methode gezien die alleen embed screef als het een useragent was die het nodig had. Anne, heb jij een linkje naar een uitleg hoe het dan wel hoort? Zelf heb ik altijd de javascript code van macromedia zelf gebruikt ten tijde dat er nog een "nieuwe IE" aankwam die niet met active content overweg zou kunnen.

Verwijderd

Hoe het wel hoort werkt niet in IE :r

Zie gewoon de specificatie van het W3C betreffende OBJECT:
Pagina: 1