Toon posts:

Partypics met Pentax Optio S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een pentax optio s gekocht en ben er best tevreden mee.
Echter nachtelijke foto's vallen me een beetje tegen. Ik weet ook wel dat je met zo'n kleine relatief goedkope camera niet zo makkelijk foto's kan maken met zo'n moeilijke beperkte belichting.. maar ik had er toch iets meer van verwacht.
Heeft iemand misschien nog tips?
Ze hebben trouwens ook bijna allemaal rode ogen, maar daar is zover ik weet echt niks aan te doen... achteraf bijwerken dan maar.

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

RMU

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:19:
Ik heb een tijdje geleden een pentax optio s gekocht en ben er best tevreden mee.
Echter nachtelijke foto's vallen me een beetje tegen. Ik weet ook wel dat je met zo'n kleine relatief goedkope camera niet zo makkelijk foto's kan maken met zo'n moeilijke beperkte belichting.. maar ik had er toch iets meer van verwacht.
Heeft iemand misschien nog tips?
Ze hebben trouwens ook bijna allemaal rode ogen, maar daar is zover ik weet echt niks aan te doen... achteraf bijwerken dan maar.
Mijn pa heeft ook een pentax Optio S, en die heb ik al eens meegenomen naar Dieka, pics vallen opzich mee :).. kan ze ook niet echt slecht noemen... maar, ik heb helemaal niet zoveel last met rode ogen een enkel keertje maar :P

ennuh, tips, mja, nee niet echt... enigste is: neem een extra accu mee ;)... gaat na een tijdje nogal snel leeg.

[ Voor 8% gewijzigd door RMU op 13-05-2004 17:02 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

Jaymz

Keep on moving !

Tips? Diafragma vol open, sluitertijd omhoog (langer), ISO op max 200 en proberen maar! (Niet flitsen ;))

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Kijk eens in dit topic:

[rml][ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie[/rml]

Veel ervaringen en tips. Niet alleen voor de Pentax, maar meer algemeen, en mogelijk ook toepasbaar op jouw cam.

edit: picje die ik geschoten heb (Canon A70)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/pics/index/index04.jpg

Belangrijkste voor lasers enz is dat je cam een beetje instelbaar is, automatisch gaat meestal niet echt goed

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 13-05-2004 22:30 ]