Toon posts:

HP Photosmart R707

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Iemand al iets gehoord van deze camera? Het ziet er wel redelijk okay uit voor die prijsklasse, of zie ik dat nou weer verkeerd? 8)7

http://h41100.www4.hp.com.../cameras/q2232a_tech.html

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, ik heb er iets van gehoord... sterker nog, hij staat in de winkels.
Maar wat wil je erover weten dan?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er even mee mogen spelen en de eerste indruk was wel oke. Het toestel is alleen een beetje traag, zowel het wegschrijven als het schermpje is wat aan de trage kant (Ik vergelijk het dan met mijn canon s30). De foto's zien er wel goed uit, met niet al teveel ruis. Zodra ik er wat langer mee kan spelen zal ik er iets meer over posten.....

Verwijderd

Topicstarter
ik moet natuurlijk ook even de andere topics gaan doorlezen...
maar wat ik eigenlijk wil is een fatsoenlijk tot goede camera van minstens 3x optische zoom, en ruim voldoende megapixel ( 4 - 5) voor een prijs van max 350 euri....
nu kwam ik deze tegen en het zag er wel leuk uit. Maar ja, ik ben ook maar een leek he :)

• _Gump_
  • Niet online
Ik heb er ook lang naar gezocht, maar ik heb nog geen review kunnen vinden. Niet van een van de grote sites althans. Mijn eerste indrukken waren iig goed. Het is een HP en die dingen zijn meestal bagger, maar deze verasde mij in positieve zin. Zaterdag ga ik er wat meer meee spelen. Ik zal dan ook wat foto's proberen te posten.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die R707 kostte volgens mij € 399,- in de winkel. Wellicht dus ietsjes boven je budget.

• _Gump_
  • Niet online
Na inlevering van een oude camera krijg je 50 euro korting via HP.

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Voor wie interesse heeft in deze R707:

Bij de postbank verkopen ze deze nu voor EUR 299
(waarom verkoopt een bank camera's :? )

inclusief extra 128-MB geheugenkaart en nog wat zooi
click

ontopic:

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met deze camera, mede vanwege deze aanbieding.

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Verwijderd

Topicstarter
OP http://www.acesdirect.nl/
verkopen ze hem ook, voor € 282.00 ex BTW maar wel met docking station

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 22:30
bij postbank zit er wel een 128mb kaartje bij, die niet standaard is.

Verwijderd

Topicstarter
maar je moet wel postbank klant zijn :P

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Gump schreef op 13 mei 2004 @ 23:36:
Het toestel is alleen een beetje traag, zowel het wegschrijven als het schermpje is wat aan de trage kant (Ik vergelijk het dan met mijn canon s30).
Zou dit bij HP cams horen dan? Ik ben een trotse bezitter van een HP735 cam (3.2mp e.d.) en deze heeft dit ook (een foto op hoge kwaliteit wegschrijven duurt bijna een halve minuut!) Als je dan 5 foto's achter elkaar genomen hebt is het erg vervelend dat je daarna niet kan filmen/foto's terugzien.

Het schermpje is ook zeer traag als de omgeving niet voldoende verlicht is, dit is iets waar veel andere cams geen last van hebben heb ik gezien (de Canon EOS 300D en de A70 bv).

De kwaliteit van mijn camera vindt ik meer dan voldoende, maar ik zou niet gauw weer een camera kopen die zo lang doet over foto's opslaan. Mijn volgende cam wordt er dus een die snel foto's op slaat.

Als blijkt dat deze cam dus de zelfde minpunten heeft als mijn huidige HP cam dan zou ik hem niet kopen ;).

Grolsch Royce!

• _Gump_
  • Niet online
Ik ga haast denken dat het een typische HP kwaal is ja. Het duurt gewoon een tijdje voordat je de volgende foto kan nemen, helemaal als het neemt op de allerhoogste kwaliteit. Het schermpje is zeker niet vloeiend en maar amper beter dan die van de 735. Misgelopen kans weer van HP, want voor de rest is het wel een prima camera......

Verwijderd

Topicstarter
niet kopen dus :)

Verwijderd

Ik heb lang lopen kloten welke ik wilde kopen, ik had de r707 zelfs al besteld via postbank. Maar hij is toch niet helemaal van het, en ik heb hem gecancelled. Je kan hem ook kopen voor 400 ( met zeer handig dock, opladen afstandbediening etc), krijg je nog is 50 terug van Hp als je oude camera inlevert. Maar toch vergeleken is het niet een top ding, de foto's binnen zijn zeker niet lelijk, maar de canon A80 ( ongeveer even duur) maakt veeeeeel mooiere foto's. Ik ga dan ook voor de canon A 80 en niet meer voor de Hp 707

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het: dit is een halve crosspost...
Maar wat mij betreft kan dit topic gesloten worden?
Ik ben nu weer verder aan het kijken

(Canon Ixus 430? A80? Of een sony?)

In ieder geval is de HP van de baan danzij slechtere reviews :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31
Ik heb hem sinds gisteren (Ik kreeg een geweldige korting en kon dat niet laten lopen)

De andere camera hier in huis is een sony S85 (4 mpixel).

Deze HP is een echte point en shoot camera, je hebt niet zo heel veel controle over de instellingen (alleen diafragma voorkeur, geen sluitertijd bijvoorbeeld. Er zitten ook allemaal direct print en "instant share" toestanden op).
Hij is makkelijk te bedienen en redelijk vlot. Hij reageert ook goed. Het schermpje kon ik gistermiddag buiten goed aflezen, dus die kritiek is me niet helemaal duidelijk.

De beeldkwaliteit is naar mijn mening niet zo goed als onze sony (ik heb het idee dat dat puur in de lens zit. Op de HP zit een hele kleine lens in vergelijking met de sony) en een 39mm (omgerekend naar 35mm) kleinste brandpunt afstand is ook een beetje teleurstellend (je kan dus niet zo ver "uitzoomen".

Buiten die beperkingen heb ik nog niet echt iets aan de camera ontdekt wat me echt stoort. Hij bevalt mij iig prima :)

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik heb hem besteld bij de Postbank, ikzelf zie die traagheid niet als een erg groot probleem.

Agree to disagree... | Sort that one out!

• Raymond
Bij de postbank krijg je er volgens mij het dockingstation niet bij.

Verwijderd

Heb hem net ook besteld. Je hoeft geen lid te zijn van de postbank overigens.

Een dockingstation is niet zo duur, dus valt wel mee als je dat nog eens erbij moet kopen. als je de prijs van 128mb kaart minus de camera doet, dan heb je voor 250 euro een mooie camera.

• Adagio
Het dockingstation is toch niet noodzakelijk om de camera met de PC te verbinden? Dat zou een mooie grap zijn :)

• Raymond
nee, is niet noodzakelijk. Maar je krijgt dan wel een extra accu (en de dock kan ook laden) en de mogelijkheid de camera op de tv aan te sluiten.

HP heeft een 50 euro retour actie, die geldt alleen voor de versie met dockingstation. Ben je dan nog steeds goedkoper uit?
(je kan de camera met dockingstation voor 350 kopen als je een beetje zoekt. 50 euro eraf en je zit op 300 (met dock, geen mem) . Wat kost het ding bij de postbank?)

[ Voor 51% gewijzigd door Raymond op 11-06-2004 00:25 ]

• Adagio
Raymond schreef op 11 juni 2004 @ 00:23:
nee, is niet noodzakelijk. Maar je krijgt dan wel een extra accu (en de dock kan ook laden) en de mogelijkheid de camera op de tv aan te sluiten.

HP heeft een 50 euro retour actie, die geldt alleen voor de versie met dockingstation. Ben je dan nog steeds goedkoper uit?
(je kan de camera met dockingstation voor 350 kopen als je een beetje zoekt. 50 euro eraf en je zit op 300 (met dock, geen mem) . Wat kost het ding bij de postbank?)
Postbank heeft hem voor 300 euro, maar met 128 mb SD en wat grappige dingen als een jaar lang 1000 MB ruimte voor foto's online en een eenmalige afdruk van 40 tot 224 foto's in een album die je dan toegestuurd wordt. Maakt niet zo heel veel uit dus. Zelf zal ik mijn camera thuis niet op de tv aansluiten, hooguit bij anderen thuis. Maarja, dan moet je dus het dock meenemen begrijp ik. Hoe duur is het dockingstation los?

• Raymond
Rond de 50 euro

• Raymond

• Adagio
Ziet er goed uit, leuke voorbeeldfoto's aan het eind waarbij je goed die adaptive lightning en red eye removal functies van de camera kunt zien...

• Raymond
Ik heb ook een beetje gespeeld met die adaptive lighting. Die werkt erg leuk en is zeer de moeite waard als je in "lastige" situaties een foto wilt maken. (zoals die foto met dat meisje: de achtergrond wordt dan erg donker, adaptive lighting fixed dat).

Het werkt ook goed als je buiten bent en je een foto van de omgeving wilt maken. Meestal is er buiten erg veel licht, waardoor schaduwen er altijd erg donker op komen. Met adaptive lighting wordt dat recht getrokken.

Photoshop CS heeft daar nu ook een functie voor (shadow highlight correction), die werkt vergelijkbaar. Maar niet iedereen beschikt over dat pakket :)

• Adagio
Camera is binnen, met Kingston 128MB SD-kaartje. Ik heb nu geen tijd om er mee te spelen, maar ik zal hem vanavond eens testen. Ik zal wel een review hier posten in de loop van de week.

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik heb em inmiddels ook binnen (van de postbank aanbieding). Vandaag een paar testfoto's genomen. Ik heb verder nog niet zoveel ervaring met fotograferen dus het zal er vast wel mooier uit kunnen zien als je het goed instelt allemaal ;)

Hier onze tuin thuis , met automatische instellingen en adaptive lightning op low.
(op hoogst mogelijke kwaliteit). Meteen al wat een lastige foto met dat zonlicht misschien.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~noots/tuinklein.jpg

Klik hier om het bronbestand te bekijken. (3 mb).

Ook nog een bloemetje op de foto genomen: (op een na hoogste kwaliteit).
Hier had ik de camara volgens mij op 'portret' ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~noots/bloemklein.jpg

Klik hier om het bronbestand te bekijken. (2 mb).

Het menu is trouwens erg gebruiksvriendelijk. Erg logische indeling en gemakkelijk te navigeren. Bijgeleverde software is ook goed voor elkaar. Komt er op neer dat je het kabeltje in je pc doet en de rest gebeurd vanzelf. Er zit ook handige software bij om een foto direct te resizen/knippen etc.

Ik ben niet ontevreden over het resultaat als noob zijnde ;)

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij koophp.nl is de Photosmart 945 te koop voor 315 euro. Die camera heeft erg mooie specs :) Ik krijg ook nog eens 75 euro terug voor me oude digicam die ik ooit eens voor 50 euro heb gekocht :P Voor die 75 euro koop ik wel wat extra geheugen, een tasje en een docking station. Ik heb de cam vandaag bij de dynabyte bekeken en ik vond het scherm niet traag ofzo.

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

Mijn vader heeft deze camera recent gekocht, en nu ben ik de software (HP Director) aan het installeren. Echter op de computer staat de engelse windows xp geinstalleerd, en nu kan ik er maar niet achter komen hoe ik die software in het nederlands kan krijgen. Er zitten wel language packs bij op de cd maar als ik die uitvoer dan verandert er niks. Verder ook nergens opties van taal of iets dergelijks. In de readme staat:
De HP Image Zone-software wordt in de taal van de vorige installatie geïnstalleerd. Als u de taalinstelling van de HP Image Zone-software wilt wijzigen, moet u eerst de software verwijderen voor elk apparaat dat de HP Image Zone-software gebruikt. Vervolgens verwijdert u de HP Image Zone-software zelf en installeert u de software opnieuw. HP Image Zone-software wordt standaard in de taal van het besturingssysteem op de pc geïnstalleerd (als die taal wordt ondersteund door de HP Image Zone-software).
iemand enig idee?

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04-2025
Ik heb hem ook via de postbank gekocht. Ik heb er wel meteen iets raars mee. Ik heb netjes de programma's geïnstalleerd en vervolgens de usb in de pc gedaan, daarna in de camera maar dan geeft XP geen pop-up (wat volgens de handleiding wel zou horen). Als ik de camera daarna aandoe dan geeft de camera wel aan dat er verbinding gemaakt wordt maar op de pc gebeurt niks.
Als ik de camera instel als schijfstation en de usb kabel aansluit (zowel bij een uit als aanstaande camera) verschijnt er geen nieuwe schijf op m'n pc??

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Raymond
TrehT schreef op 04 juli 2004 @ 20:18:
Mijn vader heeft deze camera recent gekocht, en nu ben ik de software (HP Director) aan het installeren. Echter op de computer staat de engelse windows xp geinstalleerd, en nu kan ik er maar niet achter komen hoe ik die software in het nederlands kan krijgen. Er zitten wel language packs bij op de cd maar als ik die uitvoer dan verandert er niks. Verder ook nergens opties van taal of iets dergelijks. In de readme staat:

[...]

iemand enig idee?
Zet even tijdelijk je taalinstellingen van XP op nederlands (zowel toetsenbord als de regionale instellingen). Dat werkte bij mijn hp printer toen ik juist in het engels mijn software geïnstalleerd wilde hebben :)

• Raymond
golem schreef op 17 juli 2004 @ 11:01:
Ik heb hem ook via de postbank gekocht. Ik heb er wel meteen iets raars mee. Ik heb netjes de programma's geïnstalleerd en vervolgens de usb in de pc gedaan, daarna in de camera maar dan geeft XP geen pop-up (wat volgens de handleiding wel zou horen). Als ik de camera daarna aandoe dan geeft de camera wel aan dat er verbinding gemaakt wordt maar op de pc gebeurt niks.
Als ik de camera instel als schijfstation en de usb kabel aansluit (zowel bij een uit als aanstaande camera) verschijnt er geen nieuwe schijf op m'n pc??

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Kijk even in je device manager of daar een geel uitroeptekentje bij de camera staat. Delete dan je camera uit de device manager en sluit hem eens opnieuw aan. Mischien dat hij dan wel goed wordt herkend.

• golem501
hmm... op m'n werk even geprobeerd. USB kabel erin, camera aan en daar de cabel ook in en voila een extra schijfstation.... dus thuis nog maar eens goed gaan kijken |:( 8)7

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:43
je moet er even om denken dat je het kabeltje goed in je camara doet. Ik moest ook behoorlijk doordrukken kwam ik achter ;)

• golem501
idd.. kabeltje moet goed vast zitten... :o
Maar de resultaten zijn mooi :D ik heb ook de panorama stand al geprobeerd... heel geinig!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
http://www.dpreview.com/reviews/hpr707/

reviewtje van dpreview

ziet er iig goed uit, denk dat dit mijn camera wel eens kan worden...

Verwijderd

Leuke digicam en erg gebruikersvriendelijk. M'n moeder is er blij mee ;) (en ik ook wel :7)

Afbeeldingslocatie: http://seb.freelancevwo.nl/eminentulo/pictures/topcam.jpg

• Mastakilla
ik was bijna overtuigd om deze camera te gaan kopen, dus ging ik op pricewatch kijken...

zo kwam ik op de Memory Perfect (http://www.geheugenkaart.be/)...

tot mijn grote verbazing vond ik daar na lang zoeken de HP R707 tussen de AFGEKEURDE cameras?!

hierop stuurde ik onmiddellijk een mail naar hen met de vraag waarop ze zich baseren als 2 andere gerespecteerde sites beweren dat het een zeer goede camera is...

daarop kreeg ik deze reactie:
Goede morgen ?,

Ook de door u gerespecteerde sites leven van reclame en het aantal tiks per review, dan weet u meteen waar u aan toe bent.

Helaas is de HP R707 niet door de test gekomen en daarom wij leveren het in ieder geval niet.

Daarnaast dient u te weten dat de amerikaanse mentaliteit ietsjes anders is als hier. In de VS worden HP en Kodak en nog vele andere toestellen in de grote supermarkt ketens uitsluitend op de prijs verkocht.

Indien het toestel langer dan een 1 jaar meegaat heeft het in de VS al de test doorstaan, want als er daarna iets is met het toestel wordt de klant afgeschrikt door de bestekkosten van 50 dollar om eens te onderzoeken wat er aan de hand is en om een offerte te maken wat de reparatie gaat kosten. Het motto is dan ook niet zeuren, het toestel is al verouderd koop een nieuwe.

Deze mentaliteit heeft Hoopjes Problemen ook naar het oude Europa meegenomen. De voortverkoper mag het zelf oplossen.

Ik wil zelf het toestel in de hand nemen en de resultaten bekijken, kijk ook naar de handleidingen en hou ook rekening met de service naverkoop van de fabriek.

En bekijk daarnaast de objectieve testresultaten van testers welke niet van reclame inkomsten leven.

En dan zie je dat een toestel waar een ieder zeer lovend over is omdat het van de gerenomeerde Nikon komt, tot aan de grond wordt afgebroken namelijk de Nikon D70. En dan komt Mercedes tot de ontdekking dat haar nieuwe A model waar ze een hoop geld in hebben gestopt door een Elandtest compleet de grond wordt ingeboord.

met vriendelijke groeten

Peter Vanackere

www.geheugenkaart.be

Chikara Memory Perfect
Buro Belgie
Zandstraat 36
3140 Keerbergen
Belgie
tel 015 64 00 04
fax 015 64 00 05

----- Original Message -----
From: ?@pandora.be
To: Prinz.Belgium@skynet.be
Sent: Tuesday, August 17, 2004 2:46 AM
Subject: Feedback van Prinz Belgium

Feedback van Memory Perfect bvba !!!

Het verzonden type onderwerp is : vraag

En het gaat over : Artikel

Opmerkingen : Beste, ik sta op het punt een digitale camera te kopen voor mijn ouders en heb na heel veel reviews te lezen min of meer besloten dat het de HP R707 gaat worden Toen ik hier dan ook voor prijzen ging zoeken kwam ik via pricewatch op u site, maar ik ontdekte dat die HP camera hier bij de afgekeurde producten staat? dit terwijl deze 2 gerespecteerde sites toch zeer positief erover zijn: http://www.dpreview.com/reviews/hpr707/ http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/hp_r707.html Ik vraag me dan ook af wat de reden hier van is... ten 2e vroeg ik me ook af of die docking station met 2e accu hier ook bij geleverd is... en ook of jullie misschien nog een passende tas weten voor deze camera Ik wou er ook nog een 256MB sandisk ultra 2 bij kopen, kunnen jullie voor dit alles misschien een speciale prijs maken? Bij voorbaat dank, ...

Contact gegevens :

Naam : ?
E-mail : ?@pandora.be
Tel :
Fax :

Dringend contact opnemen !!
maw wordt door deze winkel beweerd dat DE site waar GoT altijd naar wijst (dpreview) en nog een andere normaalgezien gerespecteerde site (steves-digicams) eigelijk voor geen haar te vertrouwen zijn door hun reclame inkomsten, en dat hun review van die HP de grootste leugen is ooit...

nu is mijn vraag natuurlijk:
wie lult uit zijn nek?

• Raymond
wie lult uit zijn nek?
Die persoon heeft waarschijnlijk wat negatieve ervaringen met HP opgelopen in zijn tijd als "wederverkoper" en daarom een hekel aan alle HP producten (hebben ze nog meer HP producten "getest"? Wat zijn daar de resultaten van?).

Gezien het feit dat hij _niets_ over de R707 zegt (wat mankeert er nou concreet aan?) en andere voorbeelden erbij sleept om aan te tonen hoezeer zijn meningen wel niet verschillen van "de gevestigde orde", is mijn mening dat hij degene is die uit zijn nek lult :)

• golem501
ehm het cameratje bevalt mij prima. Ik heb er wel een startkit bijgekocht (extra accu + tasje + snellader) en er een 256 MB geheugenkaart bijgekocht (ik kreeg van de postbank er 1 van 128 MB bij)

Maar eigenlijk zouden we dus een jaar of wat moeten afwachten 8)7

Verwijderd

golem schreef op 18 augustus 2004 @ 09:43:
ehm het cameratje bevalt mij prima. Ik heb er wel een startkit bijgekocht (extra accu + tasje + snellader) en er een 256 MB geheugenkaart bijgekocht (ik kreeg van de postbank er 1 van 128 MB bij)

Maar eigenlijk zouden we dus een jaar of wat moeten afwachten 8)7
Imho is peter ietwat cynisch.. Hier krijg je er twee jaar garantie op, en wij tweakers zijn toch boycotgevoelig voor sites die waardeloze reviews blijkt te geven ;).. Bovendien heeft ie de eerste weken in mams handtas al overleefd :+

Verwijderd

nu is mijn vraag natuurlijk:
wie lult uit zijn nek?
Die gast van die winkel. Ik weet niet waar die zijn argumenten vandaan haald, maar ik zou toch de reviews geloven die je leest. Die gasten die een review schrijven weten waar ze het over hebben en de nadelen worden ook besproken in de review. Je krijgt dus een eerlijke indruk van de camera. Hij geeft ook aan dat de D70 tot de grond toe afgebroken wordt
En dan zie je dat een toestel waar een ieder zeer lovend over is omdat het van de gerenomeerde Nikon komt, tot aan de grond wordt afgebroken namelijk de Nikon D70.
Ik wil wel weten waar hij die info vandaan haald, ik heb er namelijk nog weinig negatiefs over gelezen. En als ie zo slecht zou zijn dan zou ik ook willen weten wat er slecht aan is.

• Mastakilla
voor degene die geïntresseerd zijn in de afloop van mijn conversatie met die winkel verkoper zal ik hieronder ff een link plaatsen met de volledige conversatie...

op mijn laatste vraag (net toen het wat concreter begon te worden) heb ik nog geen antwoord gekregen, verder heeft ie al wel vaag aangehaald waarom ie die camera niet goed vind

http://users.pandora.be/Mastakilla/conversatie.htm

hieronder een korte samenvatting van zijn kritiek:
Wat mij stoorde bij de HP R waren de ruis, "Blooming" en de Aberration. Verder de zeer povere uitvoering. Het is een type mooi weer kamera.

Wat me nog meer stoorde dat snelle Sandisk en Toshiba kaarten niet werkten, gewone Toshiba SD kaarten niet werkten (waren ook nog te snel). Met langzame SD kaarten geen enkel probleem.

[ Voor 34% gewijzigd door Mastakilla op 19-08-2004 13:54 ]

• Raymond
Ik heb zijn antwoord gelezen. Ik heb geen idee wat "digitalkamera" is, is dat de naam van zijn winkel ofso, of een duits blad?

Over ruis en abaration (is dat zo'n paars randje om scherpe contrasten?) kunnen we kort zijn: DPreview heeft dat gewoon objectief getest en dat is beide in orde.

Ik weet niet wat blooming is, dus daar verder geen commentaar op.

De handleiding is juist prima in orde: Zeker in deze tijd, waar je blij mag zijn met een kleine handleiding op CD. De R707 heeft een uitgebreide, duidelijke EN gedrukte handleiding.

Nazorg: Ik neem aan dat hij hiermee de service van HP bedoelt?
Ten eerste: je koopt hem niet van HP, maar van die winkel. Die moet dus maar zorgen voor een juiste service. En zo te zien is hij niet zo van de service, want uit zijn verhaaltje over die Minolta blijkt overduidelijk dat hij zelf geen poot uitsteekt, maar alles door de fabriek/importeur laat afhandelen!
Ten tweede: Ik werk in een PC winkel en heb om die reden regelmatig contact met de HP helpdesk. Mijn ervaring is volkomen anders: De HP helpdesk is professioneel en komt uiteindelijk altijd met een gepaste oplossing. Je moet inderdaad tijdens het eerste gesprekje alle standaard vragen beantwoorden, maar dat moet je overal. Soms is het probleem dan opgelost, als dat niet zo is, wordt je specifieker geholpen en kom je er altijd wel uit.
De HP helpdesk is één van de betere in de branche.

De camera heeft zeker zijn gebreken (zie mijn eigen posts eerder), maar wat die kerel allemaal opnoemt lijkt mij meer een indicatie dat hij persoonlijk liever geen HP levert dan dat hij weet waar hij over praat.

Verwijderd

Een van de grote nadelen van HP is dat zij geen prijsprotectie geven op fotocamera's. Als je er dus 100 bij ze besteld als bedrijf dan ben je behoorlijk de l*l als de concurrent er drie dagen later mee adverteert voor een bedrag onder jouw inkoopprijs (bij US model). Winkels zijn derhalve niet dol op HP producten. Daarnaast wordt de Sony P100 (qua prijs vergelijkbaar als je de versie met dockingstation beschouwd en niet de lite versie van de AH) beter getest (ik vind alleen de kleuren van HP iets mooier, maar dat is smaak), dus kiest iedere verkoper voor een Sony (met Carl Zeiss opdruk).

• Mastakilla
heb net ff de specs van die Sony P100 bekeken (had derstraks ook al ff de P93 bekeken) en wat me opvalt is dat deze eveneens maar een max shutter van 1/1000 heeft...

De HP R707 heeft een max shutter van 1/2000 en ik vraag me dan ook af of je dit verschil niet zeer hard merkt bij actie foto's

ik wou nl foto's van skateboarden nemen (versta me niet verkeerd, ik zoek geen DSL camera van 1000en euro's ;))

verder zeg je me dat de P100 beter zou zijn...

daardoor heb je me overhaalt om terug te gaan twijfelen ;)

ik moet wel zeggen dat de R707 qua prijs al hard op het randje zou zijn... aangezien de P100 nog iets duurder is, vrees ik dat dat niet zal gaan...

Daarom vraag ik me af of de HP R707 zich kan meten met de Sony P93?

Ik weet dat Sony camera's als nadeel hebben dat ze dure memory sticks hebben, maar zolang ik een P93 met 256MB MS kan kopen die niet meer kost dan een R707 met 256MB CF hoeft dat geen obstakel te zijn...

trouwens: wat is het verschil tussen de P93 en P100 eigelijk, kan het niet zo direct vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Mastakilla op 19-08-2004 16:16 ]

Verwijderd

Dat verschil in sluitertijd merk je bijna niet. 1/125 is al kort genoeg voor actiefoto's (normaal gesproken). Het verschil tussen 1/1000 en 1/2000 is een stop licht, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Ik zou je trouwens eerder de R707 dan de P93 aanraden.

De verschillen P93/ P100:
-batterijen/accu
-Sony lens/ Carl Zeiss lens
-compact/ ultra compact
- plastic/ metaal
-basis instellingen/ uitgebreidere instellingen
etc...

zie met name puntje twee! De P100 heeft een veel beter lensje. BTW vanwege de MS zou ook ik niet voor een Sony gaan. Zeker niet nu ze ook nog eens komen met de MS duo sticks.... Hoe lang blijven de normale MS nog bestaan vraag ik mij dan af.

• Mastakilla
k

ik ben terug min of meer overtuigd om toch voor die HP te gaan

nu moet ik hem alleen nog vinden onder de 400 euro met 256MB Sandisk Ultra II Pro CF geheugen en dockingstation...

weet iemand toevallig ergens waar ie in aanbieding staat?

aangezien ik nog net in belgië woon (km van de grens ofzo) zou ik hem liefst gewoon gaan ophalen of kopen in een winkel ipv hem met de post te laten versturen

natuurlijk is de wereld nogal groot om hem eender waar te gaan halen...

aangezien ik vlak bij roosendaal woon kan ik ongeveer tot prov antwerpen/rotterdam/breda/tilburg/bergen op zoom/middelburg geraken of iets verder als het echt intressant is...

• Mastakilla
heb net gezien dat ie bij alternate wel meevalt van prijs

alleen die sandisk ultra II is nogal duur (77 euro)

Kingston Secure Digital Card 256 MB EUR 33,00
HP PhotoSmart R707 EUR 339,00

ik was daarom van plan dit te kopen...

Ik kan ook nog een Kingston Elite Pro kopen voor 52 euro

ik vraag me dan ook af of er een groot verschil in snelheid zal zijn tussen de gewone kingston van 33 euro, de elite pro van 52 euro of de dure sandisk ultra II van 77 euro

Die sandisk is iig te duur, maar die elite pro zou misschien nog wel gaan als het de moeite is...

Verwijderd

Zal de moeite wel niet zijn, daarnaast let even op de bovenstaande discussie van iemand met een internetwinkel. De verkoper zegt hierbij:

"Wat me nog meer stoorde dat snelle Sandisk en Toshiba kaarten niet werkten, gewone Toshiba SD kaarten niet werkten (waren ook nog te snel). Met langzame SD kaarten geen enkel probleem."

Let wel op dat je geen CF kaartje koopt. Dat riep je namelijk in een van je laatste twee posts. Je moet SD hebben zoals je zelf al zegt! Koop gewoon die 256 MB SD van 33 euro (erg goedkoop BTW). Have fun met die camera!

Verwijderd

Mastakilla schreef op 19 augustus 2004 @ 18:01:
heb net gezien dat ie bij alternate wel meevalt van prijs

HP PhotoSmart R707 EUR 339,00
hij is bij de appie in de aanbieding voor 269 :)

• Raymond
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 19:48:
hij is bij de appie in de aanbieding voor 269 :)
Met of zonder dockingstation?

• Mastakilla
idd, en wat en waar is dat?
;)

had me idd vergist ivm CF en SD

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Raymond schreef op 19 augustus 2004 @ 20:31:
[...]

Met of zonder dockingstation?
Zonder natuurlijk net als bij Alternate alleen dus goedkoper en bij de appie krijg je er een Nederlandse handleiding bij. (Je moet alleen bij appie wel een bonuskaart hebben om €80 korting te krijgen op de prijs van €349)

• Raymond
Aces direct heeft'em (met dockingstation) voor 337 inc verzenden..
En dat is een winkel die ik zomaar van de HP site heb geplukt.

OBCS.nl voor 325 inc verzenden

(aan de artikelcode kan je de cam herkennen: 2232 is zonder en 2233 is met dockingstation)

Je bent trouwens net een weekje of 2 te laat: HP had een actie dat je €50 terug kreeg als je een analoge cam opstuurde :)

[ Voor 57% gewijzigd door Raymond op 19-08-2004 22:22 ]

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Is deze camera vergelijkbaar met de HP 935 ?
Ik vind de AF namelijk nogal brak van de 935 vooral in slechte licht situatie's. Krijg erg snel onscherp beeld terwijl de camera 100% stil gehouden wordt(op een harde ondergrond).
En soms is het beeld weer haarscherp.
Ik probeerde gisteren wat foto's te maken van mijn Nikon D70 met de camera van mijn vader(die 935), maar die waren eigenlijk allemaal erg onscherp. Dan focust de camera op een verkeerd punt soms, of soms lijkt het alsof er helemaal niet gefocust is, want dan is alles onscherp.

• Mastakilla
heb de camera in cd-romland.. lekker dicht bij en niet duurder als het verdere alternate... 372 euro met dockingstation en 256MB SD

na wat prullen (1e digitale camera) en een nieuwe firmware werkt alles goed, mooie software, NL handleiding, NL software, lekker easy

leuk gebruiksvriendelijk geheel (maar vergeet die firmware update niet ;))

kwaliteit van foto's weet ik geen fuck van :p

zal er binnenkort wel eens een paar tonen, dan moeten jullie het maar zeggen :D

maar ik had nog een vraagje over de Lithiumionbatterij van deze camera

ik heb het dockingstation, en als ik foto's van de camera op de pc wil zetten prik ik gewoon de camera in het dockingstation en druk ik op een knopje om te foto's over te brengen

nu begint het dockingstation ook onmiddellijk de batterij in de camera op te laden
het gebeurt wel eens dat ik gewoon de foto's erop zet en een minuut later de camera er al terug uithaal (en ik de batterij dus niet helemaal laat opladen)

ook als ik het stopcontact van het dockingstation even uit trek, en ergens anders (bij de tv bv) terug insteek, dan begint de batterij in het oplaadvakje in het dockingstation ook weer ff op te laden

ik vraag me af of al die korte oplaadtijden wel goed zijn voor die batterij?

is het misschien beter de 2e batterij in het dockingstation elders te bewaren? of is het beter die gewoon in het dockingstation te bewaren zodat ze af en toe bijgevuld wordt zonder dat ze eigelijk gebruikt is?

en is het beter om de batterij even uit de camera te halen als ik gewoon de foto's wil af halen en hem er onmiddellijk terug uithaal? of kan het geen kwaad dat ie even een klein minuutje bijlaad zonder hem helemaal op te laden?

• _Gump_
  • Niet online
@Mastakilla
Welke firmware update bedoel je?

Verwijderd

Naar wat ik begrepen heb vinden lithium batterijen het juist prettig zo vol mogelijk te zitten, en het geheugen-effect is minimaal dus ffies kort opladen kan best. Het schijnt te worden aangeraden om ze iig een keer per maand volledig te ontladen.. Details kan je met de search vinden ;)..

• Raymond
Gump schreef op 23 augustus 2004 @ 21:37:
@Mastakilla
Welke firmware update bedoel je?
Die op de HP website :)

• _Gump_
  • Niet online
Volgens mij kijk ik er dan overheen, want ik kan het niet vinden. Heb je misschien een linkje voor mij?

• Raymond
linkie

Gewoon bij de support/downloads voor de R707 kijken, de firmware staat tussen de drivers :)

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 12:15

L01

Ik heb zelf ook de hp r707 en ben er best wel redelijk tevreden mee, het klopt idd dat tie wat traag is, vooral dat irri hp opstart logo vind ik wat lang in beeld, (zeker als je heel snel een foto wilt nemen)
(ik heb ook het idee dat het merk geheugen ook afhangt van de snelheid)

Foto's vind ik van een goede kwaliteit, alleen vind ik de macro functie van tegenvallen, hij stelt soms verkeerd de scherpte vast maar dat kan ook oefenen zijn natuurlijk ;)

Het toestel heb ik ook via de postbank, je krijgt daarbij ook een PhotoXS Gold jaarabbo bij waarmee je online je foto;s in een fotoboek kan laten drukken.
Zeer de moeite waar vond ik zelf. En... idd die 128 Mb geheugenkaart.

Fototje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mr.superior.nl-site.net/schildpadden/images/1.JPG

Mijn Testudo Hermani (Griekse landschildpad)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Verwijderd

Is die aanbieding bij de AH nog geldig :?
Raar dat ik m gemist heb, ik ben er de afgelopen week een keer of 5 doorheen gelopen :X

• golem501
Hmm.. Ik had laatst wat raars.

Ik heb een quick loader set aangeschaft (voornamelijk voor de extra accu maar het camera tasje is ook wel makkelijk) en die accu toen meteen opgeladen. Wil ik laatst die accu gebruiken omdat m'n andere bijna op was, blijkt dat m'n reserve accu binnen een maand bijna helemaal leeg gelekt? is. Vreemd want die accu was dus netjes opgeladen bij aanschaf en vervolgens nooit gebruikt. M'n originele accu was toen pas 2x opgeladen en op dat moment ook zeker iets van 2 weken niet aan de lader geweest terwijl er al behoorlijk wat foto's mee waren gemaakt. Ik ga dat nog even in de gaten houden (m'n reserve accu is nu opgeladen in m'n camera en m'n gewone in de quick-loader. Beetje vreemd was dat het indicator lampje op de camera uit was gegaan toen de accu was opgeladen).

Het kan trouwens voor zover ik weet idd weinig kwaad om die accu's op te laden. li-ion horen heel weinig geheugen effect te hebben.

NB: wat vinden jullie van het vervangen van de batterij? ik vindt dat de batterij behoorlijk lastig uit de camera komt. De makkelijkste manier die ik gevonden heb is de camera een beetje te schudden want echt goed kan ik de batterij niet vastpakken.

• golem501
Even een follow up:

Na iets van 10 mailtjes naar de helpdesk van HP heb ik een paar keer antwoord gehad dat de li-ion batterij niet in de quick-loader mocht blijven zitten.
Ik heb ook een paar keer antwoorden gehad die betrekking hadden tot Ni-MH batterijen 8)7
Ik heb één keer een antwoord gehad dat het verstandig was om de batterij helemaal te ontladen voor het opladen omdat dat de levensduur van de batterij ten goede kwam. Een goede manier om dat te berijken die werd aangeraden was om de batterij in een zaklamp te stoppen tot het licht uitging |:(
en als laatste nog één linkje naar
http://65.54.187.250/cgi-...dus%26docname%3dc00065932

waar dus gewoon staat dat de batterij wel in de quickloader kan blijven _/-\o_
al met al beetje raar van HP :D

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2025
Sorry, topic toch nog ff een zwengel geven..

Ik heb een probleempje met het maken van een filmpje met deze camera. Elk filmpje begint met een soort 'knal', zeker in een onrustige omgeving als een voetbalstadion.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

• Raymond
Is het een klikje, of een echte knal?

Ik weet dat je het diafragma kan horen klikken in een filmpje, maar dat hoor je eigenlijk alleen in juist een hele rustige omgeving.

Ik heb hetzelf niet, dus ik kan niet echt advies geven. Mischien even het ding resetten, of de nieuwste firmware erin?

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
misschien beetje makkelijk, maar is het niet gewoon het geluid van de ontspanner die je indrukt wat je hoort in het fimpje? ik weet dat ik dat bij mijn A75 heb, maar dan als ik het filmpje stop.. :)

...

• Adagio
Die tik zit er inderdaad bij mij ook in, maar bij het afspelen op de pc hoor je hem niet meer...

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2025
Het is echt een 'knal' ja. Maar dan alleen in een rumoerige omgeving. Misschien heeft het te maken met de optie 'Camergeluiden' ? Ga het eens proberen met die optie uitgeschakeld..

En wellicht hou ik de ontspanner te lang ingedrukt...zal er eens op letten

[ Voor 24% gewijzigd door DaOzzie op 29-09-2004 12:11 ]

• golem501
DaOzzie schreef op 29 september 2004 @ 12:10:
Het is echt een 'knal' ja. Maar dan alleen in een rumoerige omgeving. Misschien heeft het te maken met de optie 'Camergeluiden' ? Ga het eens proberen met die optie uitgeschakeld..

En wellicht hou ik de ontspanner te lang ingedrukt...zal er eens op letten
en?? nog nieuws?

• golem501
Vraagje heeft iemand z'n camera wel eens gebruikt om pasfoto's te maken?

Ik denk dat ik het eens ga proberen maar het heeft weinig zin om het wiel opnieuw uit te vinden qua:

Afstand van de opname
Resolutie
Aantal pasfoto's die je als 1 gewone foto laat afdrukken etc.

of is dit nu een heel raar idee?

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 15:01
Ik weet dat het toppic al oud is, maar ik zit wel nog met een vraag.

Eind november was deze camera nog bij verschillende webshops te koop zonder dockingstation voor ongeveer 180 euro. Omdat ik toen nog bezig was mijn eigen camera te verkopen heb ik nog even gewacht met het kopen van deze HP.

Nu wil ik hem dus wel kopen, maar hij is nergens meer te krijgen voor een prijs onder de 240 euro :(
Er zit dan wel een dockingstation bij, maar dat heb ik toch niet nodig... en als ik me zo 60 euro kan besparen...;)

Vraag luidt dus... wie weet waar deze camera wél nog voor een schappelijke prijs te krijgen is? Heb al verschillende winkels gemaild/ gebeld, maar het antwoord is overal het zelfde :(

• golem501
Tieuwe schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:50:
Ik weet dat het toppic al oud is, maar ik zit wel nog met een vraag.

Eind november was deze camera nog bij verschillende webshops te koop zonder dockingstation voor ongeveer 180 euro. Omdat ik toen nog bezig was mijn eigen camera te verkopen heb ik nog even gewacht met het kopen van deze HP.

Nu wil ik hem dus wel kopen, maar hij is nergens meer te krijgen voor een prijs onder de 240 euro :(
Er zit dan wel een dockingstation bij, maar dat heb ik toch niet nodig... en als ik me zo 60 euro kan besparen...;)

Vraag luidt dus... wie weet waar deze camera wél nog voor een schappelijke prijs te krijgen is? Heb al verschillende winkels gemaild/ gebeld, maar het antwoord is overal het zelfde :(
http://www.bestelhp.nl/?p...gin=kieskeurig&sku=Q2232A
google en gaan :?
Voordeel is dat je bij de dockingstation een reserver batterij / accu krijgt trouwens. Ik heb er zo'n quickstart setje bijgekocht voor die extra accu

• Tieuwe
golem schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:04:
[...]

http://www.bestelhp.nl/?p...gin=kieskeurig&sku=Q2232A
google en gaan :?
Voordeel is dat je bij de dockingstation een reserver batterij / accu krijgt trouwens. Ik heb er zo'n quickstart setje bijgekocht voor die extra accu
Ik heb wel een beetje research gedaan hoor :Y) , maar ook deze winkel heeft hem niet meer voor die prijs op voorraad en verwacht ook niet dat hij ooit nog geleverd wordt met dockingstation. Heb dit verhaal ongeveer ook nog van een aantal andere winkels te horen gekregen :'( Misschien weet hier iemand wel nog ergens waar deze voor ongeveer 180-190 EUR te krijgen is? Evt. zonder dockingstation dus :7

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-01 06:41
Heb hem hier in de buurt nog pas gezien:

HP PhotoSmart R707d digitale camera + docking station / 5.1Mpix / intern 32MB - SD&MMC kaartslot / 3x optisch, 8x digitaal zoom (Konica-zoomlens) /36bit / 3,8 cm LCD/ incl. 2x oplaadbare R07 batterij

Bedrijf heeft geen webshop, maar is wel bereid om hem evt. op te sturen. Mocht je nog zoeken en info willen, neem dan even contact op. Prijs lag (kon hem niet zonder dockingstation leveren) wel op 275 euro.

Daarnaast zag ik hem hier bij de AH nog liggen (zonder dockingstation). Omdat dat de laatste was, was hij afgeprijsd naar 200 euro, maar hij ligt er nu niet meer. Maar misschien is het een idee om bij andere (kleinere?) filialen te informeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Brobbel op 28-12-2004 07:28 ]

Verwijderd

Aanvankelijk had ik een HP 735, deze is stuk gegaan op vakantie en heb ik
binnengebracht in de shop waarik hem had gekocht, zij hebben hem opgestuurd en
enkele weken later kreeg ik een nieuwe van HP.
Hoewel ik nog eens enkele weken later weer een telefoontje kreeg dat er een
nieuwe camera voor me klaar lag, een R707.
Er werd geen woord gerept over de 735, dus had ik opeens 2 digicams.

Ik was in het begin heel tevreden over de R707, behalve dat je echt meestal
alles zelf moet instellen om een redelijke foto te krijgen.

Maar nu de laatste tijd heb ik een heel groot probleem, de camera wilt niet
meer aangaan als hij een paar uurtjes niet is aangeweest en als ik de batterij
eruit haal en er terug insteek gaat het rode lampje branden van video opname
modus. Ik krijg hem dus in geen geval aangeschakeld...Ook zonder batterij en
met de stroomvoeding krijg ik hetzelfde probleem.

Resetten helpt niet, maar het lijkt precies door de koude te komen, want als ik
hem heb opgewarmd dan gaat hij precies makkelijker aan (nog altijd niet zoals
het moet...)

Dit is zéér vervelend en ik vraag me af of nog iemand deze problemen heeft en
er een oplossing voor heeft?

• Tieuwe
uiteindelijk heb ik de camera gekocht. Toch maar met dock en dus extra batterij. Hiervoor heb ik 251euro betaald en ik had hem thuis gestuurd voor dat geld (www.beat-it.nl). ik heb er nu een heel aantal fotos mee gemaakt, maar er zijn een aantal dingen die me opvallen…

Allereerst vind ik dat de camera vaak moeite heeft met scherpstellen. Erg vaak heb ik fotos die onscherp zijn. Het is dan wel zo dat deze fotos met de automatische instellingen gemaakt zijn, maar ik vind dat dit wel beter moet kunnen! Mijn vorige camera (een trust 910z, nieuw nu +/- 125 euro) deed dit zelfs veel beter. Soms heb ik spijt dat ik deze heb weggedaan.
Verder zegt de camera zelf al vaak dat hij niet kan scherpstellen of komt er geen groen kadertje maar een ROOD. (wat doe ik dan fout?).
Volgens de specificaties is de minimale afstand tot het voorwerp 14cm. Klopt dit? Dit vind ik namelijk best ver. Zelfs als ik het toestel zover van het voorwerp houdt, krijg ik ook vaak de melding dat de afstand te klein is.
Tot nu toe ben ik dus niet erg tevreden over het toestel! Ik had er veel meer van verwacht nadat ik alle reviews, ervaringen en fotos gezien had.

Is er iemand die deze ervaringen met mij deelt? Is er iets mis met de camera? Of doe ik zelf niet goed genoeg mijn best?

Ik heb de firmware trouwens ook direct vernieuwd. Ik had ook het probleem met het bekijken van fotos op de tv.

Wie kan mij een beetje helpen?

Grz Marco

• Adagio
Dat scherpstellen is een probleempje inderdaad, zeker op korte afstand. Vaak helpt macro-mode dan wel (soms geeft de camera dit ook al aan). Het grootste deel van mijn gemaakte foto's met het toestel (zo'n 1000 nu) zijn wel redelijk gelukt. Ik denk dat (mits je een beetje op het scherpstelprobleem let en bij automatisch instellen bv. het onderwerp ook echt midden in de foto zet) zo'n 1% niet goed gaat met scherpstellen. Dit is dan op te lossen door dat handmatig te doen.

Zoals hierboven gezegd is: tis best een leuke camera, en als je handmatig dingen instelt kun je er prima foto's mee maken.

Grootste nadeel voor mij is echter niet het scherpstellen, maar de grote hoeveelheid ruis bij donkere foto's. Verder ben ik er wel heel blij mee...

• Tieuwe
Adagio schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:30:
Ik denk dat (mits je een beetje op het scherpstelprobleem let en bij automatisch instellen bv. het onderwerp ook echt midden in de foto zet) zo'n 1% niet goed gaat met scherpstellen. Dit is dan op te lossen door dat handmatig te doen.
Wat jij dus zegt is dat jij maar 1 op de 100 foto's niet duidelijk hebt? Ik heb er misschien wel 20 op de 100 die niet (helemaal) scherp zijn. het betreft hier dan alleen foto’s die gemaakt zijn tijdens het oud op nieuw feest, waarbij nooit veel tijd is genomen om het toestel in te stellen enz. Het zijn allemaal snelle point&shoot foto’s. Dat was juist wat mij aansprak in dit toestel. De snelle opstarttijden en het kleine formaat.
En zelfs als ik het onderwerp precies in het midden houdt, krijg ik niet altijd scherpe foto’s…
Ik vind het zo vreemd dat mijn eerste (goedkope) camera dit wel prima kan. Hiermee had ik bijna nooit last van onscherpe foto’s. Ik denk dat ik daarom zoveel meer verwacht van deze toch wel duurdere camera.Is dit dan iets wat niet te doen is met dit toestel? Of doe ik zelf wat fout? Of is het dan toch de camera die niet naar behoren werkt?
Ik hoop dat het de camera is… dan is het probleem het makkelijkst opgelost ;)

• Adagio
Tieuwe schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:37:
[...]

Wat jij dus zegt is dat jij maar 1 op de 100 foto's niet duidelijk hebt? Ik heb er misschien wel 20 op de 100 die niet (helemaal) scherp zijn. het betreft hier dan alleen foto’s die gemaakt zijn tijdens het oud op nieuw feest, waarbij nooit veel tijd is genomen om het toestel in te stellen enz. Het zijn allemaal snelle point&shoot foto’s. Dat was juist wat mij aansprak in dit toestel. De snelle opstarttijden en het kleine formaat.
En zelfs als ik het onderwerp precies in het midden houdt, krijg ik niet altijd scherpe foto’s…
Ik vind het zo vreemd dat mijn eerste (goedkope) camera dit wel prima kan. Hiermee had ik bijna nooit last van onscherpe foto’s. Ik denk dat ik daarom zoveel meer verwacht van deze toch wel duurdere camera.Is dit dan iets wat niet te doen is met dit toestel? Of doe ik zelf wat fout? Of is het dan toch de camera die niet naar behoren werkt?
Ik hoop dat het de camera is… dan is het probleem het makkelijkst opgelost ;)
Het toestel is inderdaad niet zo point-en-shoot zoals HP zou willen. Toch kun je vaak op foto's zien waar het met scherpstellen verkeerd is gegaan. Mensen aan de zijkant zijn wel scherp en in het midden net niet, of er zwaaide net iemand en heeft de cam daar op scherpgesteld. Spinnewebben op de voorgrond bij natuurfoto's doen het bijvoorbeeld ook altijd goed. Wat je kunt doen is wat spelen met de verschillende auto-focusinstellingen. Bij probleemgevallen altijd even achteraf de foto bekijken en inzoomen op details. Zo zie je snel of hij goed gelukt is of niet. Bij problemen achteraf kun je dan altijd nog handmatig scherpstellen of een andere autofocusinstelling proberen.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

ruis bij donkere foto's was ook de eerste kritiek die ik op het winkelexemplaar had. Blijkt de 'digitale flits' te zijn, die achteraf donkere gedeeltes oplicht. die gedeeltes worden dan grijs ipv zwart. Is uit te zetten in het menu, maar ik ben vergeten hoe die instelling heet.

Autofocus heeft hij toch zo'n hulplampje voor? Werkt dat ook niet? Heb het wel eens geprobeerd in pikkedonker (wc, licht uit, deur dicht) en hij stelde perfect scherp. HP is niet de enige met dat probleem, mijn Minolta F200 krijgt ook vaak geen autofocus in het donker of bij sfeerlicht. Erg irritant in een restaurant ofzo.
Analoge spiegelreflex (ook minolta, dynax 505si)heb ik daar nooit problemen mee gehad, kon scherpstellen als ik het bijna niet meer kon zien. Snap echt niet waarom ze daarop hebben bezuinigd :X

• Tieuwe
Ik denk dat ik er dan maar mee moet leren leven. Het is wel jammer, want juist die spontane fotos die je snel maakt zijn het allerleukst als je zo'n digi cam meeneemt op stap. het is niet leuk om dan alles helemaal goed neer te zetten en alles in te stellen. Dan is de fun er al lang vanaf.

iemand een hp kope??? ;) haha grapje..

Ik heb al eens eerder de handmatige focus geprobeerd, maar dat Is ook al geen succes. Ik kan echt niet goed zien of iets nu scherp is of niet op dat scherm. En als ik al denk dat het scherp is, valt het vaak toch nog tegen op de pc.

Dus nog maar proberen.. 8)7

• _Gump_
  • Niet online
Heeft iemand ervaringen met de High Speed sd kaartjes icm deze camera? Kan de camera deze aan of is het beter om een 'gewone' sd kaartje te nemen?

[ Voor 7% gewijzigd door _Gump_ op 28-02-2005 09:09 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Ondanks dat ik geen verstand heb van deze camera, weet ik toch het antwoord omdat ik deze thread globaal even heb doorgelezen ;)

Verwijderd in "HP Photosmart R707"

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• _Gump_
  • Niet online
Dat had ik ook al gelezen, maar er wordt daar gezegd dat een gewone Toshiba kaartje niet zou werken. Ik heb echter er al geruime tijd een Toshiba kaartje inzitten en het werkt perfect. Wat de verkoper daar heeft gezegd heb ik dus maar met een korrel zout genomen :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb er een Kingston Elite Pro 256MB SD high speed kaartje in wat prima werkt.

• golem501
Stil hier!

Het enige nadeel vind ik de batterij die ik er later bijgekocht heb, die is nogal snel leeg. De originele batterij is echt VEEL en VEEL beter.
Pagina: 1