Toon posts:

mcafee ePOLICY en groupshield 100% cpu load

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Small Business Server 2003 Premium draaien. Daarop heb ik geinstalleerd, mcafee Viruscan Enterprise 7, groupshield for exchange 6.0 en epolicy 3.0.0.

Mijn probleem:
Na een tijdje draaien staat mijn cpu load op 100%. in de task manager zie ik dan dat het process "naprdmgr.exe" de veroorzaker is.

dit pocess schijnt te maken te hebben met de mcafee framework service.

Heeft iemand dit ook? En heeft iemand dit al kunnen oplossen?

Ik lees in de Solution ID : NAI31748 op nai.com het een en ander over een soortgelijk probleem. Maar dit is alleen als je een upgrade doet naar epolicy 3.
Dit is niet gebeurd.

Verwijderd

Ik heb geen EPO draaien maar wel hetzelfde probleem. Kan ook nergens de oplossing vinden.
Heeft iemand een oplossing.
Ik moet nu iedere halve dag het naPrdMgr.exe process killen.

Ga nu proberen Protection Pilot te installeren. Een medewerker van NAI heeft mij dat aangeraden.
Resultaat post ik later hier...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 10:03 ]

Verwijderd

Nou Protection Pilot geinstalleerd maar helaas mag het niet baten.
naPrdMgr.exe gebruikte vanmorgen weer 100% cpu..

Iemand anders suggesties?

Verwijderd

Misschien kun je die McAfee Virusscan eens upgraden naar versie 7.1 en die ePO naar de laatste versie: 3.02A (volgens mij)

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 16:19
Ik heb het wel gehad met de agents die dan op 100% bleven steken. reinstall hielp dan soms en soms zelfs pas na een keer of 4 a 5 :(

wat vaak wel hielp was de framework service restarten. dan bleef de porcessor load wel goed ( iig tot een reboot)

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar voor de McAfee Virusscanner heb je de mogelijkheid om de CPU use te limiteren via een registry key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Network Associates\TVD\VirusScan]

"ODSAverageCPUUse"=dword:00000012

Misschien kan dat ook voor het proces naprdmgr.exe...

Verwijderd

--dubbel--

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 12:43 ]

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 15:08
Dit probleem is bekend bij Mcafee, ik heb hetzelfde gehad bij mij in het bedrijf.
Nu update van de frameworkservice (epo 3.0 + SP 1) en tevens de nieuwe antivirus(7.1) is het probleem verholpen. Het tweede SP moet je niet installeren, dat mag maar is zeer uitzonderlijke gevallen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:06
Ik heb het probleem al bij diverse klanten gehad. En er was iederekeer maar 1 oplossing. Groupshield 5.2.1 installeren. Hierna zijn alle problemen opgelost. 6.0 vind ik nog te buggy zelfs met Sp1 geinstalleerd. Geef mij maar 5.2.1 :Y)
Berimbau schreef op 19 juli 2004 @ 12:47:
Dit probleem is bekend bij Mcafee, ik heb hetzelfde gehad bij mij in het bedrijf.
Nu update van de frameworkservice (epo 3.0 + SP 1) en tevens de nieuwe antivirus(7.1) is het probleem verholpen. Het tweede SP moet je niet installeren, dat mag maar is zeer uitzonderlijke gevallen.
Helaas werkt meestal niet. Ik diverse installaties gehad met Epo 3.0 + alle SP(ook op verschillende servers geinstalleerd). Ik geloof dat het een probleem is met Virusscan 7.1. Een oplossing zou zijn, om GS6 en VS71 in een bepaalde mannier te installeren. Koste me een hoop tijd en werkte niet, daarom => GS 5.2.1 en alle problemen zijn verholpen.

[ Voor 63% gewijzigd door Rolfie op 19-07-2004 13:20 ]

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 15:08
Bij mij werkte het perfect, 0 problemen meer. Ik heb zelfs helemaal geen omkijken meer naar antivirus en updates. Hooguit afentoe loeren om te zien of het goed blijft gaan en soms wat preventief onderhoud aan de database.
Nu nog hopen dat Mcafee Epo - Active Direcory Intergrated gaat maken. Wel makkelijker om die structuur te gebruiken.

• Rolfie
Berimbau schreef op 19 juli 2004 @ 12:53:
Bij mij werkte het perfect, 0 problemen meer. Ik heb zelfs helemaal geen omkijken meer naar antivirus en updates. Hooguit afentoe loeren om te zien of het goed blijft gaan en soms wat preventief onderhoud aan de database.
Nu nog hopen dat Mcafee Epo - Active Direcory Intergrated gaat maken. Wel makkelijker om die structuur te gebruiken.
Dan heb jij geluk gehad, of jij bent beter dan mij _/-\o_ . Kan beide zullen we maar zeggen.

Helaas moet je idd wat onderhoud plegen aan de database. Vooral de logging, is volkomen k*t. Maar met een scriptje kan je die ook automatisch opschonen. Hopelijk wordt dit in een update nog eens automatisch gedaan worden.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
Mcafee me je nie gebruike . bij 8 zit altijd die guarddog te kutte en veroorzaakt een 100% load :S

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
HStyles schreef op 19 juli 2004 @ 18:30:
Mcafee me je nie gebruike . bij 8 zit altijd die guarddog te kutte en veroorzaakt een 100% load :S
we hebben het hier over de enterprise versie en niet over dat huis tuin en keuken prutdingetje van mcafee

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

SBS2003 + Protection Pilot + Virusscan 7.1 + Groushield 6 sp1
naPrdMgr.exe 100% load..
MCAFEE ff gebeld...
Zit nu aan de lijn met een medewerker...
Case aangemaakt...
Hij kijkt in zijn database...
en...

:O duurt lang....

Protection Pilot word niet ondersteund want zit niet in het pakket Total Virus Defense...
Dus sorry ik kan er niks mee zegt hij tot je het weghaald..
GVD een collega van je heeft juist gezegd dat ik het moest installeren omdat ik geen epo heb en dat dat het probleem zou oplossen..
Nou echt niet want ik had het probleem voor de installatie van Protection Pilot al..

Andere oplossing mister mcafee...

:O duurt lang....

Hmm protection pilot update niet groupshield 6..
Dus daar heb je voor je groupshield zowiezo niks aan...

Ehh meneer naPrgMgr.exe stond er al op voordat ik Protection Pilot installeerden en toen schoot me cpu ook al naar 100%...

8)7 oh ja das waar...

Dus we halen Protection Pilot niet weg... Punt!

Dus mister Warhoofd dan gaan we kijken waarom naPrdMgr.exe 100% shiet...

Ok ja eh....

Common Management Agent 3.1.2 patch 6 installeren...

Indien dit niet helpt morgen terugbellen..

Ter aanvulling:

Als je groupshield en virusscan tegelijk draait de readme van
Patch nai37192 doorlezen vanwege exclusions die je moet maken omdat 2 softwareprogramma's (groupshield en virusscan) tegelijk draaien

22-07-2004
McAfee weer gebeld dat het probleem niet is opgelost.
Case word doorgeschoven naar development.
Diverse cases met hetzelfde probleem liggen daar nu.

Dus tot op heden geen oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 09:59 ]

Verwijderd

vrijdag 13 augustus: Nog steeds geen antwoord van McAfee op mijn case.

Heeft iemand anders wel een oplossing?

• Rolfie
Gooi groupshield er af. Dat is je probleem. 5.2.1 werkt zeer stabiel. Ik heb dit probleem 3 keer gehad en was alle keren opgelost nadat ik 5.2.1 geinstalleerd had. Groupshield 6 maat van de zelfde update omgeving gebruik als virusscan Enterpise. ofwel de naPrdMgr.exe/ Framework Service. Ik heb eht altijd gehad met ePO maar pilotscan is het zelfde alleen een andere interface. Deinstalleer gewoon Groupshield 6 en maar er lekker 5.2.1 van. Probleem is hierna opgelost. Misschien moet je alleen enterpise nog even herinstalleren. Maar met 5.2.1 heb ik er nooit meer last van gehad. keus is aan jouw :+

Verwijderd

Greetz,

Heb hetzelfde probleem gehad: ePo 3.02 + GS 6.1

Probleem lag hem in de EPOPLUGIN.DLL.
Heb een nieuwe versie ontvangen 1.0.726 van McAfee support.

Groeten,

Stef
Pagina: 1