Toon posts:

Casema Internet verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn casmena verbinding. Ik raak steeds m'n verbinding kwijt. Hij gaat steeds vanzelf disconnecten. Het is heel erg irritant als ik bijvoorbeeld zit te downloaden of zit te chatten. |:(
Als ik weer wil connecten moet ik via de internet systeem icontjes (rechts onder) op Repareren klikken. Dan krijg ik weer verbinding.
Ik heb het ook zonder Firewall geprobeerd, maar toch raak ik steeds de verbinding kwijt. Ik heb ook Casema Helpdesk gebeld, maar zij konden mij ook niet helpen (het is altijd hetzelfde verhaaltje bij hun:''trek de modem van het stopcontact .... .... ....'')

Soms gaat ie om de twee minuten steeds disconnecten, soms 10 min, soms blijft ie zelfs paar uur achter elkaar verbinding houden.

Ik heb Wanadoo Cable Broadband Basic met een witte Motorola modem.
Windows XP pro

Kan iemand mij misschien helpen? Is er misschien een manier zodat hij van zelf gaat repareren?

....

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

controleer je splitter.
controleer je modem.

Waarschijnlijk lijkt het mij een hardwarematig defect dus garantie oid?

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

NT > IT

Heb je de mogelijkheid om je verbinding met een modem van iemand anders te testen (of je modem bij iemand anders testen).

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het gewoon aan casema....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog laatst mijn computer geformateerd en daarvoor viel de verbinding nooit weg. Dus volgens mij doet mijn modem het gewoon (1 jaar oud). En bij mijn vrienden die hier in de buurt wonen, doet hij ook gewoon zonder problemen. Dus met de verbinding is er ook niets mee volgens mij.....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 22:53:
Ik heb nog laatst mijn computer geformateerd en daarvoor viel de verbinding nooit weg. Dus volgens mij doet mijn modem het gewoon (1 jaar oud). En bij mijn vrienden die hier in de buurt wonen, doet hij ook gewoon zonder problemen. Dus met de verbinding is er ook niets mee volgens mij.....
Installeer eens nieuwe drivers voor je netwerk kaart. Zou best wel eens kunnen dat dat helpt.

Wat windows precies doet bij het 'repareren' heb ik nogsteeds niet door. Maar lijkt erop dat je je ip-lease verliest ofzo.

Lampjes op modem blijven ook gewoon branden etc?

PC is gemakkelijk uit-te-sluiten of die de boosdoener is, gewoon andere erop zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 14-05-2004 00:28 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 19:18
Ik heb hier exact hetzelfde probleem. Als je de pc aanzet kun je even (5 minuten ofzo) internetten. Daarna zie je het netwerkicoontje melden dat de verbinding verbroken is, deze gaat gelijk weer aan. Maar dan kun je niet meer internetten. Nadat je het modem hebt gereset werkt het weer zoals zou moeten. Het vernieuwen van het ip adres dat de netwerkkaart door DHCP krijgt werkt ook niet hoewel dit gesuggereerd wordt op het forum van casema.

Config:
Windows XP Pro (zelfde probleem met linux etc)
Zwarte Motorola eurodocsis modem
Casema Midi

Weet iemand al een oplossing?

• Dafjedavid
  • Laatst online: 06-12-2025
Er van uitgaand dat je engelse winxp gebruikt (is in de nl versie nie anders, dus ff vertalen kan ook :):

Ga eens naar: " rechtermuisknop" Deze computer --> Hardware --> Device Manager --> Network adapter.

selecteer daar je netwerkkaart en klik op eigenschappen.
Ga naar het tabblad power management en kijk of er een vinkje staat bij:
"allow the computer to turn off this device to save power" en haal deze dus weg als ie r staat.
Sluit af met OK.

Dan KAN je probleem opgelost zijn.
Staat er geen vinkje, dan is dit niet je probleem.....

Who Needs Windows...

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:34

theezeefje

Poehee

Even op de gok:
- je hebt een SiS netwerkkaart waarvan het macadres eindigd op 55:66 ? :)

maar wat ik wil zeggen.
het kan zijn dat je netwerkkaart een macadres heeft wat vaker voorkomt op de DHCPserver.

wat krijg je dan ?
je zit te internetten, en verbinding valt ineens weg. waarom ? omdat persoon 2 met hetzelfde macadres zijn verbinding aan het herstellen is, en dan jouw ip toegewezen krijgt.

persoon 2 zal kunnen internetten totdat jij je verbinding zal herstellen.

wat kun je hier tegen doen ??
het macadres van je netwerkkaart aanpassen.
verander de eerste 3 caracters naar iets totaal willekeurigs.
je kan 0 t/m 9 en A t/m F gebruiken.

laat even weten of het is gelukt.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje

theezeefje

Poehee

bjck schreef op vrijdag 14 mei 2004 @ 00:28:
[...]

Installeer eens nieuwe drivers voor je netwerk kaart. Zou best wel eens kunnen dat dat helpt.

Wat windows precies doet bij het 'repareren' heb ik nogsteeds niet door. Maar lijkt erop dat je je ip-lease verliest ofzo.

Lampjes op modem blijven ook gewoon branden etc?

PC is gemakkelijk uit-te-sluiten of die de boosdoener is, gewoon andere erop zetten.
bij een herstel van je verbinding voert windows een ipconfig /release en /renew uit :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

theezeefje schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:58:
Even op de gok:
- je hebt een SiS netwerkkaart waarvan het macadres eindigd op 55:66 ? :)

maar wat ik wil zeggen.
het kan zijn dat je netwerkkaart een macadres heeft wat vaker voorkomt op de DHCPserver.

wat krijg je dan ?
je zit te internetten, en verbinding valt ineens weg. waarom ? omdat persoon 2 met hetzelfde macadres zijn verbinding aan het herstellen is, en dan jouw ip toegewezen krijgt.

persoon 2 zal kunnen internetten totdat jij je verbinding zal herstellen.

wat kun je hier tegen doen ??
het macadres van je netwerkkaart aanpassen.
verander de eerste 3 caracters naar iets totaal willekeurigs.
je kan 0 t/m 9 en A t/m F gebruiken.

laat even weten of het is gelukt.
Dit verhaal klopt niet. Je kabelmodem heeft een eigen MAC-adres wat naar de DHCP gaat. Het MAC-adres van de NIC gaat naar je modem, maar dit wordt niet doorgestuurd naar de DHCP.

@TS: Wanneer de boel wel werkte voordat je formatteerde, ligt het dus aan de install van WinXP. De helpdesk van Casema kan natuurlijk nooit een antwoord klaarhebben voor problemen die door de gebruiker zelf worden veroorzaakt. Loop de instellingen van je NIC-drivers na en kijk of energiebeheer de boel beïnvloedt. Als de verbinding verbroken is, kijk dan eens met IPCONFIG wat de melding is.

• Dafjedavid
Ik blijf erbij dat het de "spaarstand" door de netwerkkaart is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dafjedavid op 02-04-2005 00:07 ]

Who Needs Windows...

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:08:
[...]

Dit verhaal klopt niet. Je kabelmodem heeft een eigen MAC-adres wat naar de DHCP gaat. Het MAC-adres van de NIC gaat naar je modem, maar dit wordt niet doorgestuurd naar de DHCP.

@TS: Wanneer de boel wel werkte voordat je formatteerde, ligt het dus aan de install van WinXP. De helpdesk van Casema kan natuurlijk nooit een antwoord klaarhebben voor problemen die door de gebruiker zelf worden veroorzaakt. Loop de instellingen van je NIC-drivers na en kijk of energiebeheer de boel beïnvloedt. Als de verbinding verbroken is, kijk dan eens met IPCONFIG wat de melding is.
Helaas, ik heb het wel goed....
Het MACadres van je NIC gaat door naar de DHCP.

Zodra je je macadres van je nic aanpast, krijg je meteen een ander IPadres van de DHCP.

Trust me, ik zit midden in die business :)

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:14

jhu

Helaas MMMM,

Je MAC-adres van je netwerkkaart bepaalt wel degelijk je IP-adres bij Casema Kabelbreed, daarom werkt het bij hun zo goed. Voor Wanadoo Cable is het wel zo dat je modem bepaalt dat je iedere keer hetzelfde IP krijgt.

Trust me too :)

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Maar dan nogsteeds het feit dat blijkbaar gewoon de ethernet verbinding wegvalt tussen de pc en de motorola modem. Dit kan ook nogsteeds op 18 oorzaken hangen natuurlijk.

Kabel wel goed? Fixed op 10Mbit-halfduplex gezet? Geen hub/switch etc ertussen? etc etc etc.

Andere netwerkkaart proberen, andere kabel proberen, andere PC proberen etc gewoon stap voor stap uitsluiten. En misschien is de ethernet poort van je modem gewoon niet inorde, wie-weet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• theezeefje

theezeefje

Poehee

bjck schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:41:
Maar dan nogsteeds het feit dat blijkbaar gewoon de ethernet verbinding wegvalt tussen de pc en de motorola modem. Dit kan ook nogsteeds op 18 oorzaken hangen natuurlijk.

Kabel wel goed? Fixed op 10Mbit-halfduplex gezet? Geen hub/switch etc ertussen? etc etc etc.

Andere netwerkkaart proberen, andere kabel proberen, andere PC proberen etc gewoon stap voor stap uitsluiten. En misschien is de ethernet poort van je modem gewoon niet inorde, wie-weet.
OMG :D
De ethernet verbinding valt niet weg, trust me :)
Verander je macadres, en probleem is opgelost.
Na 5,5 jaar helpdesk ga je problemen herkenne hoor ;)
Als de topicstarter zijn macadres van zijn modem even kan posten, kan ik vanacht op mijn werk kijken of het idd een dubbel macadres is, en indien dat niet het geval is, kijken wat er dan aan de hand is.

maar echt waar, UTP is het vrijwel nooit. dat ding ligt daar gewoon, zonder dat mensen er aan zitten. Waarom zou het dan de ene keer wel, en de andere keer niet werken :)

[ Voor 3% gewijzigd door theezeefje op 02-04-2005 17:59 ]

• Dafjedavid
krijgen we nou nog een reactie van de originele poster of dit is opgelost?

Who Needs Windows...

• theezeefje

theezeefje

Poehee

haha zit ik ook op te wachten eigk :D

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 06:29
Even een hele harde schop!

Heb hier namelijk hetzelfde probleem en ben benieuwd of dit dé oplossing is...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Verwijderd

Ik heb sinds een week hetzelfde probleem. Na een uur valt internet weg van Casema en moet ik het modem resetten om mij vervolgens weer te kunnen aanloggen...
Het vinkje bij de netwerkadapter (voor energiebeheer) heb ik verwijderd maar het probleem blijft zich voordoen.
Mijn vraag is nu dus ook, wat moet ik doen??? Die beschrijving van macadres begrijp ik niet echt. Hoe kan ik dat gaan proberen. Of zijn er misschien andere oplossingen?

:+

Verwijderd

er is maar 1 oplossing die bij mij heeft gewerkt!
je belt casema en vraagt om een nieuw modem... dat is alles
Pagina: 1