[C++ BCB] omzetten filenaam.

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Hoi.

Ik heb om een connectie te maken met een interbase database de volgende layout nodig:

192.168.1.5:c:\dir\shareddir\filename.gdb.

als ik browse kan ik wel het ip-adres vinden/omzetten en ook kan ik een netwerkschijf vertalen (ook niet helemaal zelf gevonden maar toch).

het probleem is nu dat ik wel de sharename van de map op de server kan vinden. maar deze moet eigenlijk worden omgezet in het volledige path.

dus stel dat shareddir gedeeld word als database. dan kan ik dus wel krijgen

\\192.168.1.5\database\filename.gdb

maar daar heb ik nog niets aan. ik wil graag dat database nu word omgezet in c:\dir\shareddir. Is dit mogelijk?

Verwijderd

Met string::find en string::substr moet het lukken.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:47:
Met string::find en string::substr moet het lukken.
Of gezien het feit dat ie met BCB werkt probably AnsiString::SubString en AnsiString::Pos, maar euh is dit niet een beetje erg basic of kijk ik nu over iets verschrikkelijk moeilijks heen? :?

Professionele website nodig?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De TS wil bij een IP adres en een share naam weten wat het path naar de share op de server is.

Server 'Henk' (ip 192.168.0.42) deelt de dir c:\een\raar\path\naar\db als 'database'.

Op een client wil de TS nu '\\Henk\database' omzetten naar '192.168.0.42:c:\een\raar\path\naar\db'.

Dit is in ieder geval wat ik er van begrijp, het zou makkelijker zijn als de TS niet schreef alsof hij aan het praten was.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
_Squatt_ schreef op 13 mei 2004 @ 17:41:
De TS wil bij een IP adres en een share naam weten wat het path naar de share op de server is.

Server 'Henk' (ip 192.168.0.42) deelt de dir c:\een\raar\path\naar\db als 'database'.

Op een client wil de TS nu '\\Henk\database' omzetten naar '192.168.0.42:c:\een\raar\path\naar\db'.

Dit is in ieder geval wat ik er van begrijp, het zou makkelijker zijn als de TS niet schreef alsof hij aan het praten was.
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Ik weet niet dat database (de sharename) daadwerkelijk het pad c:\een\raar\path\naar\db is. Anders was het inderdaad zo simpel om substring e.d. te gebruiken.

Ik wil dus nog steeds graag weten of het mogelijk is "database" om te zetten in het daadwerkelijke pad op de server. (en dat pad weet ik dus niet).

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

dexter07051982 schreef op 14 mei 2004 @ 09:48:
[...]

Dit is inderdaad wat ik bedoel. Ik weet niet dat database (de sharename) daadwerkelijk het pad c:\een\raar\path\naar\db is. Anders was het inderdaad zo simpel om substring e.d. te gebruiken.

Ik wil dus nog steeds graag weten of het mogelijk is "database" om te zetten in het daadwerkelijke pad op de server. (en dat pad weet ik dus niet).
Nee tuurlijk niet, een netwerk adres geeft een transparant pad binnen de exposed sharestructuur. Zou wat zijn als je niets meer kon sharen zonder de fysieke indeling van je computer vrij te geven 8)7 Not to mention dat er dan gekken harde paden op gaan slaan en je dus niet meer je share even van C: naar D: kunt gooien als je daar meer ruimte hebt.

Professionele website nodig?

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

de leerling administratiepakketten die ik gezien heb (ESIS, LAR) moet je tijdens of na de client installatie met de hand het pad aanpassen.
Misschien kan je een en ander vragen tijdens de client installatie.
Pagina: 1