[osX] remote control tool

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:20
Middag.

Ben op zoek naar een remote tool voor de mac (osx 10.2.8).
Op het moment heb ik Remote Destop Connection.

Ding is redelijk goed te gebruiken. Echter, de eindbestemming (in dit geval een xp machine) moet wel bevesteging geven om de mac toegang te verlenen voor "overname" (zeg maar soort remote desktop).
Ik ben op zoek naar een tooltje waarbij die bevesteging niet nodig is.

ben zelf ook aan het spitten met google, kan echter niks vinden (denk niet dat dit hier op got voorbij gekomen is, aangezien er niet veel mensen een powerbook gebruiken. Zal toch maar ff got doorspitten)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Wil je met XP je MAC overnemen? Of wil je met je MAC de XP bak overnemen?Achter welke zit je en welk scherm wil je overnemen?

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
http://www.redstonesoftware.com/vnc.html

Viewer en server zijn ook voor Windows en Linux te krijgen.

Veni, vidi et cervesiam

• fcs
Archie_T schreef op 13 mei 2004 @ 15:22:
Wil je met XP je MAC overnemen? Of wil je met je MAC de XP bak overnemen?Achter welke zit je en welk scherm wil je overnemen?
Oeps... :P
sorry, ff wat duidelijkheid scheppen :

wat ik wil is met de mac de xp overnemen

situatie: wil met de powerbook op mijn werk de xp overnemen thuis. Zit bij een telco. We hebben hier 1 test lijn (zit niet gekoppeld aan bedrijfs netwerk) waar mijn mac aan hangt (testen/storingen verhelpen van dsltjes ect). Met de tool wil ik ook mijn thuisnetwerkje beheren (en evnt met toestemming machines van particulieren die niks weten/kunnen

edit:

zal deze http://www.redstonesoftware.com/vnc.html eens ff kijken.

duh... zie nu pas dat dat vnc is }:O .

Die kende ik idd. Ben niet z'n fan hiervan... Zal toch weer eens proberen (probeem blijft dan dat ik de xp machines van de klanten niet over kan nemen.....)
die heben de server nodig, en kan je nu al zegen dat ze bij vnc als antwoord geven: hum??? was da????? :P

[ Voor 26% gewijzigd door fcs op 13-05-2004 15:33 ]

• Archie_T
fcs schreef op 13 mei 2004 @ 15:28:
[...]

Oeps... :P
sorry, ff wat duidelijkheid scheppen :

wat ik wil is met de mac de xp overnemen

situatie: wil met de powerbook op mijn werk de xp overnemen thuis. Zit bij een telco. We hebben hier 1 test lijn (zit niet gekoppeld aan bedrijfs netwerk) waar mijn mac aan hangt (testen/storingen verhelpen van dsltjes ect). Met de tool wil ik ook mijn thuisnetwerkje beheren (en evnt met toestemming machines van particulieren die niks weten/kunnen
Dan is het probleem volgens mij dat er al iemand ingelogged staat op de XP computer en daarom moet je toestemming geven, laat de XP machine eens op inlogscherm staan en probeer het dan nog eens. waarschijnlijk kan je dan "normaal" inloggen. Als dat ook niet werkt dan zou je idd met VNC aan de gang moeten gaan.

• fcs
Archie_T schreef op 13 mei 2004 @ 15:31:
[...]

Dan is het probleem volgens mij dat er al iemand ingelogged staat op de XP computer en daarom moet je toestemming geven, laat de XP machine eens op inlogscherm staan en probeer het dan nog eens. waarschijnlijk kan je dan "normaal" inloggen. Als dat ook niet werkt dan zou je idd met VNC aan de gang moeten gaan.
Ik heb een tootlje gezien die dit wel kon...
ben echter de naam/locatie van dat ding vergeten :( .
en na formatje van osx, was ie ook pleite..... :( :(

Naja, toch maar verder spitten (of je moet per klant de server mee geven en instructries.. denk niet dat telco daarop zit te wachten... :+ )

• Archie_T
fcs schreef op 13 mei 2004 @ 15:36:
[...]

Ik heb een tootlje gezien die dit wel kon...
ben echter de naam/locatie van dat ding vergeten :( .
en na formatje van osx, was ie ook pleite..... :( :(

Naja, toch maar verder spitten (of je moet per klant de server mee geven en instructries.. denk niet dat telco daarop zit te wachten... :+ )
Het kan ook wel, als je inlogged op de XP bak met het account dat al ingelogged staat, anders krijg je gewoon de melding. Je kan dus Remote Desktop Client gebruiken van MS, dit is gewoon standaard, VNC e.d. moet je ook een host kant installeren.

Verwijderd

Ik gebruik zelf http://rdesktop.sourceforge.net/ om vanaf linux op win xp in te loggen, misschien werkt het ook op osX

• fcs
Archie_T schreef op 13 mei 2004 @ 15:38:
[...]

Het kan ook wel, als je inlogged op de XP bak met het account dat al ingelogged staat, anders krijg je gewoon de melding. Je kan dus Remote Desktop Client gebruiken van MS, dit is gewoon standaard, VNC e.d. moet je ook een host kant installeren.
Dat is dus wat ik wil voorkomen... Het installeren van een server.
Dat zal ik eens uitproberen met RDC. Denk dat ik dan wel (op de xp machine) een wachtwoordt aan de gebruiker moet toekennen...

zal dat eens doen wanneer ik thuis ben. ik laat het hier wel weten of het gelukt is.

• fcs
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:46:
Ik gebruik zelf http://rdesktop.sourceforge.net/ om vanaf linux op win xp in te loggen, misschien werkt het ook op osX
ik heb z'n zwaar vermoede dat dit het was......

moment...
moment... <-- is aan het kijken
moment..

found it :P _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :Y) (8>

yep.. Het was die... link gelijk gebookmarkted op een hosting locatie zodat mac gerust geformateerd kan worden :P

[ Voor 23% gewijzigd door fcs op 13-05-2004 15:53 ]

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024

Veni, vidi et cervesiam

• fcs
check post van paulusj . Hij was net ff eerder :P

thx voor de link

[edit] ps: ik zal toch nog ff die remote desktop proberen. dan kan ik hier ff het een en andere updaten voor andere gotters :7

[ Voor 28% gewijzigd door fcs op 13-05-2004 16:03 ]

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01
Is dit niet wat je zoekt????

http://www.microsoft.com/...x?pid=remotedesktopclient

De originele RDC voor MAC ????

Daar kun je op dezelfde manier als met de standaard XP mstsc.exe mee connecten en werken.

[ Voor 24% gewijzigd door Soepie op 13-05-2004 16:50 ]

Gewoon spullen

• fcs
Soepie schreef op 13 mei 2004 @ 16:49:
Is dit niet wat je zoekt????

http://www.microsoft.com/...x?pid=remotedesktopclient

De originele RDC voor MAC ????

Daar kun je op dezelfde manier als met de standaard XP mstsc.exe mee connecten en werken.
lol :P als je mijn eerste post gelezen had, dan zag je dat ik daar al RDC voor de mac al gebruikt heb.. Dat heb ik momenteel ook op mijn powerbook zitten.

Het ging mij om die rDesktop

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01
fcs schreef op 13 mei 2004 @ 16:55:
[...]

lol :P als je mijn eerste post gelezen had, dan zag je dat ik daar al RDC voor de mac al gebruikt heb.. Dat heb ik momenteel ook op mijn powerbook zitten.

Het ging mij om die rDesktop
:X Sorry, het is nog vroeg :O Ik moet nog een beetje wakker worden 8)7

Gewoon spullen

Pagina: 1