Toon posts:

[DigiVideoCam] JVC GR-D53 of JVC GR-D23

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk erover een digitale videocamera te gaan halen maar heb eigenlijk geen idee waar ik nou op moet letten. Er is ook weinig over gebruikers-ervaringen te vinden hier. Ik heb dus zitten kijken op kieskeurig en daar kwam ik op de volgende 2 camera's. De JVC GR-D53 en de JVC GR-D23 lijken met 2 erg geschikte camera's om de volgende punten:
- MiniDV
- 800.000 pixels lijkt mij voldoende.
- 16 x zoom (12x is toch mijn min. eis)
- Hij ziet er mooi uit.
- ingebouwde lamp
Hier staan de 2 camera's naast elkaar...

Mijn voorkeur gaat uit naar de D23 omdat deze € 100,= goedkoper is en ik niet van plan ben foto's te gaan maken met de camera. De afstandsbediening lijkt mij ook nutteloos.

maar kan iemand mij uitleggen wat nog meer de verschillen zijn tussen deze 2?
en de optie: opname MPEG4 videoclips... wat houdt dat precies in?

En natuurlijk is jullie ervaring met deze camera's ook van harte welkom :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:24

Tjark

DON'T PANIC

Het grootste verschil lijkt me dat de 53 "A/V, digitaal in" heeft zodat je ook films vanaf de computer kan terug zetten. Was altijd erg handig, maar tegenwoordig maken veel mensen er toch een DVDtje van, dus is iets minder van belang.

Zoek ook ff op het net of je de 23 kan omtunen naar een 53 (ofwel: dat je de dv in enabled). Als dat kan dan is het alleen nog de keuze of je de bijgeleverde software van de 53 interessant vind voor die 100 euro.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
van die digitale ingang ben ik eigenlijk niet van plan gebruik te maken... die sofware ;) ach ja...

maar de hardware die gebruikt wordt (lens e.d.) zijn identiek?

geen eigenaren van deze camera's hier?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Dat gesnor met dat MPEG4 is volgens mij ook niet interessant. Dat wil alleen maar zeggen dat je een mini-clipje op de geheugenkaart kan maken.
Volkomen overbodig: je wipt gewoon een stuk film van de tape en bewerkt 't op je computer tot ieder gewenst formaat. 8)

Ik heb zelf een andere JVC en weet uit ervaring dat goedkoperen modellen van dezelfde serie ook dezelfde hardware hebben.

Alleen de features verschillen: hoe lager het getal, hoe minder feature en hoe goedkoper de camera.

Er zijn overigens wel topics over de aanschaf van camera's te vinden hoor.
Moet je de search effe gebruiken en zoeken op "camera" en bij "poster" mijn naam (AxiMaxi dus) invullen :9

Succes!

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]